Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Hoe Apps installeren op smartphone via een usb verbinding met PC ?

    Ik leefde al zo lang apploos en toch niet ongelukkig.


    Ik wens Bluetooth Phonebook (trial versie) installeren omdat die smartphone mijn telefoonlijst niet kan verzenden naar de telefoon in de auto. (Eens dat de probeerversie werkt moet men de betaalversie kopen maar dat is echt geen geld)

    Mijn vorige oude smartphone had geen geheimen voor de wagen. De recentere is niet compatibel qua contactenlijst.
    Die app zou het kunen oplossen.

    http://www.android-rsap.com/bluetooth-phonebook.html

    Men kan die app (en veel anderen) tevens downloaden van Google Play store


    Normaal gezien wordt rechtstreeks op een smartphone gedownload via Wifi, maar de toetsjes op het schermklavier zijn niet handig te bedienen. Bovendien is WiFree van Telenet hier wat zwak. Nu wilde ik die app installeren via een Windows PC op mijn Android smartphone.

    De vraag is of men apps kan installeren op een smarthone via een usb verbinding vanuit een desktop/laptop computer. (Twee apps geprobeerd en 2x mislukt vanuit GooglePlay website, ingelogd via PC.)

    Als het wel kan, dan doe ik het beslist verkeerd of is een instelling verkeerd op de smartphone.
    Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het enige resultaat dat ik nu heb is dat mijn android smartphone via een usb kabeltje gekoppeld is aan een windows7 PC. De zei dat er een driver was geïnstalleerd. Ik kan nu wel bestanden van mijn PC (bvb foto's) opladen naar die smartphone.

    Ik denk dan dat er misschien wel via inloggen op de Google Play website op uw PC overdracht kan zijn van apk-bestanden (Zo noemt dat toch in android hé) naar de smartphone. . Ik ken daar ook niet te veel van hé. Blijft dan nog de vraag hoe een apk-bestand installeren als app. Dat blijft nog wat zoeken, ik doe mijn best en beloof niets.
    Laatst gewijzigd door berger; 26 February 2016 om 18:37

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Er bestaat blijkbaar wel een windows-downloader voor apk : zie http://apps.evozi.com/apk-downloader/

    Of dat nu echt koosjer is weet ik niet. Iemand goesting om te proberen?

    Nu, als het maar om één app gaat ga dan gewoon naar mijn coiffeur, daar heb ik goede gratis Wifi. Of ergens in een café.
    Laatst gewijzigd door berger; 26 February 2016 om 19:31

  4. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Goed Apploos leven kan niet mee ?

    Beste Berger,

    Ik ben naar uw coiffeur gegaan. Bedankt.

    Rechtstreeks installeren via WIFI is geen probleem. Ik vermoed dat via desktop en usb kabel uitsluitend de apps welke een appname.apk kunnen leveren, aldus kunnen worden geïnstalleerd.

    Goed nieuws : De app Bluetooth PhoneBook maakte van mijn niet-compatibele smartphone een compatibele smartphone met de BT telefoon in de wagen. Spaart mij de uitgave voor een zogenaamde wel compatibele.
    Laatst gewijzigd door Merel; 26 February 2016 om 22:17 Reden: Coiffeur van Berger
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Maar het kostte u wel een snoeibeurt bij de coiffeur!

    Het is anders wel een interessant probleem.
    Laatst gewijzigd door berger; 26 February 2016 om 23:31

  6. #6
    carfran
    Gast
    Normaal gezien wordt rechtstreeks op een smartphone gedownload via Wifi, maar de toetsjes op het schermklavier zijn niet handig te bedienen. Bovendien is WiFree van Telenet hier wat zwak. Nu wilde ik die app installeren via een Windows PC op mijn Android smartphone.
    Androïd is een besturingssysteem gebaseerd op het UNIX systeem waarop Linux en Mac OS ook gebaseerd is .
    Je internetprovider is telenet , waarom meld jij je dan op je Smartphone niet aan met je telenet account i.p.v. met Wifree . Je moet je dan wel thuis aanmelden in de nabijheid van je telenet modem .

  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Merel ( 2 March 2016)

  8. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt
    Ah ? Weeral Unix ... ook al voor Androïd ? Men vraagt zich soms af hoe het komt dat M$ stand hield, toen iedereen wel begon te vrezen voor de dood van Apple !

    Ik heb dus niet WiFree gebruikt maar Wifi via Devolo homeplug, vanuit een switch welke verbonden is met een pas nieuw geïnstalleerde TN modem.

    Spijtig , nu ik al meer weet over de coiffeur van Berger
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. #8
    carfran
    Gast
    Ah ? Weeral Unix ... ook al voor Androïd ? Men vraagt zich soms af hoe het komt dat M$ stand hield, toen iedereen wel begon te vrezen voor de dood van Apple !
    Apple computers zijn altijd duur geweest .
    Apple is een hardware + software bedrijf . Microsoft is maar een software bedrijf .
    En Microsoft is gewoonweg een na-aper van Apple . Moest apple met minder dure producten op de markt komen kan het gebeuren dat na een paar jaartjes Microsoft wel eens geschiedenis zal kunnen worden .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Automatisch via een gateway verbinding maken
    Door boneless in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 12 August 2008, 15:55
  2. draadloos via een usb
    Door gideon in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 January 2007, 14:09
  3. XP installeren op laptop via nic vanaf andere pc
    Door Erikan in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 September 2006, 18:27

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •