Ik denk dat de schijf niet meer toegankelijk zal zijn . Ik heb ubuntu gebruikt en niks te vinden van eender welke partitie c en d niet. Hij ziet wel dat het een hitachi harde schijf is, dat is ook al .Daarna parted magic gebruikt juist het zelfde aan de hand , partion editor gebruikt en vind de harde schijf ook niet . Voor het kort te houden ik heb alles gebruikt wat er maar stond van health disk enz........niks te vinden . Trouwens parted magic werkt onder linux want je ziet de pinguin , als je parted magic opstart. Maar er is een pluspunt mijn 10 procent heb ik gevonden, de favorieten dus al mijn links zijn terecht . Ik heb gewoon mij aangemeld als tweede gebruiker op google chrome op mijn vrouw hare laptop, en geimporteerd . En dadelijk er ook een back up van gemaakt. Morgen ook eens proberen via linux mint, als dat niet lukt kan ik morgen nog eens proberen via die adapter en ook ubuntu en parted magic via mijn vrouw hare laptop. Eens zien als ik connectie kan maken . Nu gene tijd meer moet dadelijk gaan werken .