Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    carfran
    Gast
    Andere eventuele oplossing.
    Gparted downloaden en naar een CD schijfje branden of opstartbare USB stick maken en hiermee de PC/Laptop booten waar de externe HD is aangesloten .
    Gparted is partitie software en kun je eens gaan kijken of de externe HD nog geldige partitie(s) heeft . Een virus kan de HD geherpationeerd hebben ook . In zo een geval kun je de data nog recepureren met recovery software zoals recuva bijv.

  2. #12
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    CARFRAN:
    Zelf heb ik Windows 10 (de tijdelijke versie), ik merkte dat de schijf niet meer zichtbaar was in verkenner nadat ik een film had bekeken op m'n laptop. Daarna heb ik hem aangesloten op een ander laptop (Windows 8.1) met hetzelfde resultaat.

    Rechtermuisknop in apparaatbeheer heeft me de volgende 5 opties

    -Stuurprogramma's bijwerken (heb ik al geprobeerd --> geen resultaat)
    -Uitschakelen
    -Installatie ongedaan maken
    -Zoeken naar gewijzigde apparaten
    -Eigenschappen

    Nergens iets i.v.m. initialiseren. Dat de data verloren zou gaan is niet erg, ik zou graag hebben dat m'n HD terug werkt en gelezen kan worden.

  3. #13
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Wat bedoel je met "tijdelijke" versie van Windows 10?
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  4. #14
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Geen illegale versie, maar de proefversie die je een jaar gratis kan uitproberen.

  5. #15
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Je bedoelt de upgrade die je in (of na) juli 2015 hebt toegepast vanaf Windows 7 of 8.1? Die is blijvend en je hoeft er na een jaar niet voor te betalen en draait op je licentie van je vorige Windows versie.

    Ik ga even kijken wat er nog kan zonder al te veel extra dingen, met die externe hd
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  6. De volgende gebruiker bedankt Typetje voor deze nuttige post:

    BimitriDontinck (18 April 2016)

  7. #16
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BimitriDontinck Bekijk bericht
    Geen illegale versie, maar de proefversie die je een jaar gratis kan uitproberen.
    Een proefversie is dat niet hoor . Microsoft bied windows 7 en Windows 8.1 gebruikers tot eind juni 2016 de Upgrade gratis aan . Daarna moet iedereen hem gaan betalen . Het gaat dan wel om een upgrade want Windows 10 ligt ook al in de winkel om als nieuwe installatie te gebruiken en die moet je kopen .
    Zelf heb ik Windows 10 (de tijdelijke versie), ik merkte dat de schijf niet meer zichtbaar was in verkenner nadat ik een film had bekeken op m'n laptop. Daarna heb ik hem aangesloten op een ander laptop (Windows 8.1) met hetzelfde resultaat.
    Was dit een film die je naar de externe HD had gedownload en dan bekeken hebt . Indien van wel is de kans zeer groot dat in de gedownloade film malware verscholen zat en die zich geactiveerd heeft na het openen van het bestand , de film dus .In die richting kijk ik het meest , maar andere oorzaken mogen ook niet uitgesloten worden .
    Deze malware kan je schijf gewist hebben en geherpationeerd hebben . Deze malware kan ook je externe schijf gegijzeld hebben , een gijzelvirus of ransomware dus wat de laatste tijd enorm verspreid via internet. Ik raad je toch aan om al de computers en laptops waar de externe schijf heeft aangesloten geweest eens zeer goed te scannen met je beveiligingssoftware , en ook met Mbam malwarebytes . Dit om het zekere voor het onzekere te nemen . Je hoeft Mbam Malwarebytes daarom niet onmiddelijk te kopen .Je kan deze eerst 14 dagen proberen . Koop je hem niet kun je Mbam nog gebruiken maar met minder opties . De betaalde versie heeft meer opties aan boord . De externe harde schijf kan je zelf ook eens scannen moest dit lukken met een opstartbare rescue CD of opstartbare USB stick . Hiermee kun je een deepscan uitvoeren . Een deepscan kan uren duren. Dit is naargelang wat moet gescand worden.

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    BimitriDontinck (18 April 2016)

  9. #17
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb de film op m'n laptop gedownload, daarna als back-up gekopieerd naar m'n externe schijf.
    Ik zal malwarebytes eens uitproberen en een deepscan van seagate uitvoeren.

  10. #18
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Je hebt dus win 10 typ in zoeken automatisch afspelen in en uit schakelen en klik er op . Staat die knop op aan?
    Daar onder zet je die ook op map en bestanden weergeven .
    Als je naar schijfbeheer wilt gaan typ je gewoon partitie in zoeken dan kom je er op uit .
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  11. #19
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    En om zeker te spelen: alle media waarmee je de externe hebt aangesloten eens laten checken door dokter Rosty. Lees wel eerst de stappen die je best doet voordat je logjes post en omschrijf kort wat het probleem is.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #20
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Je kan de je externe HD ook eens met defraggler controleren, dan kom je ook nog wel eens tot de ontdekking of er fouten op zitten.
    Een cryptolocker heeft meestal wel het kenmerk dat je de schijf wel kan openen en de bestanden die er op staan kan zien alleen zijn ze voorzien van een vreemde bestands extensie die door ransomware je bestanden heeft versleuteld. Je kan dan je bestanden niet openen. Dit lijkt me niet het geval, want je kan je hele schijf niet vinden in de verkenner, wat natuurlijk niet wegneemt dat de schijf wel beschadigd zou kunnen zijn, of het laatste bestand wat je noemt de film een corrupt bestand zou kunnen zijn, maar een cryptolocker lijkt me sterk.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 November 2009, 18:18
  2. Reacties: 8
    Laatste bericht: 2 November 2009, 23:38
  3. Externe harde schijf wordt niet herkent
    Door Trax in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 June 2008, 12:38
  4. Externe harde schijf wordt niet meer herkent?
    Door Bounty in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 May 2006, 13:54
  5. externe harde schijf wordt niet herkent
    Door driver in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 29 November 2005, 23:41

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •