Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts

    Harde schijf gecrash

    Van de ene dag naar de andere is de harde schijf gecrash , ik kreeg een foutmelding 0xc0000225.
    Nu ik heb of beter had eerst win 7 opstaan en daar had ik een herstel cd's van gemaakt , daarna kwam de upgrade naar win 10 . Dus ik dacht geen probleem ga hem herstellen met die schijven , maar natuurlijk omdat er win 10 nu opstaat werken die schijven niet .Dus heb ik een site gevonden waar je win 10 kunt downloaden en op schijf kunt branden , zodat ik via deze schijf kan herstellen . De uitleg voor die foutcode tekunnen herstellen , heb ik hier gevonden http://www.kapilarya.com/your-pc-nee...red-0xc0000225
    Dat werkte wel maar na dat ik in de cmd list volume had getypt kreeg ik alleen dus de dvdrom er op te staan .
    Dus ik kan niet naar c of ik kan niet volume 2 aanduiden . Ik heb al alles uit geprobeert voor die foutcode te herstellen niks werkt . Maar vroeger is het mij al eens gelukt via ubuntu cd er toch in te geraken . Maar natuurlijk die cd heb ik niet meer , maar de bestand er van staat op die harde schijf . Dus nu is mijn vraag was het nu deze ubuntu http://www.minatica.be/downloads/84-Ubuntu of is er nog een alternatief (hopelijk beter).
    Ik heb ook zo ne speciale adapter als je de harde schijf uitneemt van de laptop kunt je die adapter er tussen zetten en contact maken met een andere pc of laptop om uw bestanden over te zetten zoiets dus http://www.digitus.info/nl/producten...ta-da-70200-1/
    Het rare is de harde schijf wordt herkent in apparaatbeheer en volgens de eigenschappen werkt die schijf ( je hoort hem ook draaien ) . Maar via verkenner ziet je hem niet staan.
    Daarom dat ik het via ubuntu of een ander alternatief wil proberen om contact temaken.
    Kan ik ook ergens een progje vinden die mijn harde schijf kan onderzoeken als hem dood is of levend?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  2. #2
    carfran
    Gast
    0xc0000225 verwijst naar een beschadigde of corrupte windows bootpartitie . Deze partitie is een verborgen partitie waar zich de opstartbestanden van Windows 10 bevinden . Meestal raakt deze beschadigt of corrupt door malware of verkeerd afsluiten van de computer .
    Ik heb hier gisteren nog maar op een topic gereageerd
    http://www.minatica.be/threads/82918...002#post607002

    Wat moest je gedaan hebben voor je een Upgrade deed naar Windows 10?
    Niet alleen herstelschijfjes maken maar ook een systeemkopie maken van je Windows 7 , dan kon je die nu terug zetten, wel terugzetten naar datum toen je de systeemkopie aangemaakt hebt . Lees meer .

    Als de bootpartitie beschadigt of corrupt is geraakt zul je met een Ubuntu live schijfje deze niet kunnen herstellen . Wat je wel kan is je bestanden hiermee gaan redden .
    Download hier Ubuntu 14.04 LTS en brand dit naar een DVD schijfje of als je PC kan booten via USB stick maak een opstartbare USB stick waarmee je de PC dan kan booten.
    Laatst gewijzigd door carfran; 29 February 2016 om 14:16

  3. #3
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Thnx voor de uitleg , tja ik weet het ik heb ook alleen herstelschijfjes gemaakt , indd ze werken niet .
    Als ik maar mijn bestanden kan redden ben ik al 90 procent content , want ik heb ook heel veel favorieten in google chrome op geslaan . En er waren veel links die toch nuttig waren, onlangs nog een deel opgeslagen , en natuurlijk geen back up van gemaakt
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  4. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb hier een paar weken geleden een opstartbare USB stick gemaakt voor Linux Mint 17.3 Rosa 64 Bit.
    Om hem te gebruiken : gewoon de stick in een USB steken, de PC starten, F12 (bij mij hé) voor de Boot Menu, kiezen voor USB Flash Memory en dat ding start op mits een beetje geduld. Via de Dolphin File Manager op de stick (derde shortcut onderaan links) zie ik zowel de windows- als de Linuxschijf en kan ik de twee partities verkennen (ik heb een dual boot Win 7 - Linux Mint).
    Ofwel kunt u zo zelf een stick maken op de computer van ..... ofwel kan ik u deze bezorgen mits PM.

  5. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    ghost ( 1 March 2016)

  6. #5
    carfran
    Gast
    Gparted vind ik dan eigenlijk nog beter dan een linux distro te gaan downloaden, Ubuntu, Linux Mint of andere . Gparted is partitiesoftware waarmee je ook je data kan benaderen en redden. Past nog makkelijk op een CD schijfje .

    http://gparted.org/

  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    ghost ( 1 March 2016)

  8. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Bij mij kan ik daarmee partities bewerken (geen bestanden zoals favorieten, afbeeldingen, ....kopïeren) , dat zegt ten andere ook de informatie op hun site :

    "With GParted you can resize, copy, and move partitions without data loss"


    Met Gparted "zie" je ook de boot partitie en dan kun je proberen om die partitie te herstellen.

  9. #7
    carfran
    Gast
    Bij mij kan ik daarmee partities bewerken (geen bestanden zoals favorieten, afbeeldingen, ....kopïeren) , dat zegt ten andere ook de informatie op hun site :
    Dat klopt , maar op het schijfje dat je brand of op USB stick zet , staan nog andere tooltjes waar je dit wel met kan .

  10. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Inderdaad, daarom stelde ik Linux Mint voor op een USB waarmee je dan windows-bestanden kan redden (met de Dolphin File Manager). En dan is de vraagsteller al voor 90% tevreden, dat is een grote onderscheiding toch. Met Gparted kun je dat niet.

  11. #9
    carfran
    Gast
    Ik bedoelde eigenlijk Parted Magic waar Gparted en andere tooltjes ook op te vinden zijn zoals o.a. File Manager (foutje van mij)
    Op de originele site is hij niet meer gratis te downloaden bij Major Greeks nog wel .
    Zeer handig bevat intressante HD tooltjes
    Laatst gewijzigd door carfran; 29 February 2016 om 22:52

  12. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    ghost ( 1 March 2016)

  13. #10
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Thnx zal voor morgen of overmorgen zijn, ik heb deze week de late .
    @ Berger die usb stick kan ik zelf maken via mijn vrouw hare laptop , toch bedankt voor de aanbieding.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  14. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    berger ( 1 March 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Hoe wis ik mijn harde schijf echt grondig?
    Door Norke in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 12 June 2005, 01:51
  2. Geen volledige harde schijf
    Door motorhead in forum Opslagmedia
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 6 June 2005, 21:41
  3. videobeelden op harde schijf
    Door tomasven in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 June 2005, 08:34
  4. harde schijf vervangen
    Door timberke in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 May 2005, 17:33
  5. Hoe wis ik mijn harde schijf echt grondig?
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 May 2005, 09:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •