Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Hard Drive wordt niet door windows verkenner gevonden.

    Mijn Seagate expansion (2TB) wordt sinds gisteren niet meer herkent door Verkenner. Wel hoor ik nog het geluidje bij het aankoppelen van mijn hard drive en staat hij tussen apparaatbeheer.
    Ik heb het al op 2 verschillende laptops geprobeerd en hetzelfde resultaat.
    Er staat ongeveer 1TB aan bestanden op m'n hard drive, moest dit relevant zijn.

    Alvast dank voor het reageren.

  2. #2
    carfran
    Gast
    Welk besturingssysteem heeft de pc / laptops waarop je de schijf al hebt aangesloten . Ik veronderstel Windows , welke versie(s).
    Word de schijf weergegeven in schijfbeheer ?
    Eventueel eens aansluiten op een Linux systeem . Als je de bestanden kan benaderen op een linux systeem zou het wel eens een gijzelvirus (ransomware) kunnen zijn , wat je hedendaags niet meer mag uitsluiten !

  3. #3
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    verwijderd.
    Laatst gewijzigd door vdhee; 15 April 2016 om 19:53

  4. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdhee Bekijk bericht
    verwijderd.
    ???
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  5. #5
    carfran
    Gast
    Een externe harde schijf is een zeer delicaat apparaat . Even laten vallen en moet daarom van geen halve of meter hoogte zijn . 5 cm nog maar en ze valt , kan van de schok de harde schjf beschadigd . Of gewoon even omgevallen .
    Als je ze dan aansluit hoor je ook nog het biepgeluidje dat ze aangekoppeld , word ze nog herkend in apparaatbeheer , maar zal ze niet meer getoond worden in de verkenner of in schijfbeheer . Dit zou ook een eventuele oorzaak van het probleem kunnen zijn .
    Andere oorzaak zou ook kunnen zijn .
    Een externe harde schijf zit in een behuizing .Ik ben even gaan kijken op de site van Seagate en als ik goed gezien heb is het niet eenvoudig om de behuizing te openen .
    De behuizing waar de schijf inzit zou ook kunnen een defectje aan zijn . De controller word nog herkend in apparaatbeheer maar de schijf zelf niet meer . De behuizing dient dan met alle voorzichtigheid geopend te worden als dit zou lukken . In alle goede computerzaken vind je lege behuizingen om ze daar dan in te stoppen .
    Andere oorzaak zou ook kunnen zijn dat er iets is met het USB aansluitkabeltje . Eens een ander kabeltje proberen .
    Moest de harde schijf zelf defect zijn en je wil persé je data terug , kan je ze naar een recoverybedrijf brengen , maar is niet goedkoop ! Als de data voor jou zeer waardevol is , zou je het kunnen overwegen . Maar zover zijn we nog niet . Eerst proberen met andere oplossingen voor de oorzaak van het probleem.
    Laatst gewijzigd door carfran; 16 April 2016 om 11:11

  6. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    BimitriDontinck (17 April 2016)

  7. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    De data bestaat uit mij gehele muziek/film/serie-bibliotheek. Dus het is niet zo waardevol.
    De schijf wordt herkent door de PC (aansluitingsgeluidje te horen in windows 10 en te zien in apparaatbeheer).
    Ik heb al geprobeerd met een anders Seagate kabeltje, maar dit heeft hetzelfde resultaat.
    Voor de rest ga ik voorzichtig om met de schijf, heeft nog maar een 2 tal keer met me meegereisd in mijn rugzak.

  8. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    15 April 2016
    Berichten
    6
    Bedankjes
    4
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Moest de schijf onherstelbaar zijn, zal ik hem terugbrengen naar de Mediamarkt (ze is nog geen 2maand oud).

  9. #8
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Beste BimitriDontinck,

    Als je hem in apparaatbeheer ziet staan, dan kun er met je rechtermuisknop op klikken en dan de schijf initialiseren en er een stationsletter aan toekennen. Als het goed is moet hij dan weer te vinden zijn door de verkenner.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  10. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Typetje, het is wel Dimitri Bontick hé. BimitriDontick is maar een schuilnaam. Voor een hacker is dat simpel!

    Ik weet niet veel van harde schijven. Maar riskeert onze vriend niet dat hij zijn data zal kwijtspelen door de schijf te initialiseren? Dat risico zit er natuurlijk ook in als hij ze niet meer kan lezen, of als hij ze terug brengt naar de verkoper.
    Laatst gewijzigd door berger; 17 April 2016 om 22:34

  11. #10
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Typetje Bekijk bericht
    Beste BimitriDontinck,

    Als je hem in apparaatbeheer ziet staan, dan kun er met je rechtermuisknop op klikken en dan de schijf initialiseren en er een stationsletter aan toekennen. Als het goed is moet hij dan weer te vinden zijn door de verkenner.
    Ik werk met Windows 10 niet , maar zou wel eens de oplossing kunnen zijn . Daar de HD nog in apparaatbeheer getoond word , heb ik zo een vermoeden dat deze aan een computer of laptop heeft aangesloten geweest met een ander windows besturingssysteem (windows 7 of windows 8) . Zou je dat willen bevestigen BimitriDontinck
    Als het zo is zou aan de HD niets schelen maar zou het kunnen zijn dat je geen gebruikersrechten (machtigingen) meer hebt op je pc/laptop waarop je windows 10 draait .
    Lees hier meer :
    Problemen met beperkte beheerrechten

    Machtigingen voor bestanden, mappen en/of registersleutels wijzigen

    Je hoeft daarom Linuw Mint niet te installeren . Downloaden en naar een DVD schijfje branden of een opstartbare USB stick maken .
    Met de Live DVD of USB stick de PC/laptop booten en de externe HD aansluiten .
    Hiermee kan je ook gaan verkennen .
    https://www.linuxmint.com/download.php
    Laatst gewijzigd door carfran; 17 April 2016 om 23:07

  12. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    BimitriDontinck (18 April 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 November 2009, 18:18
  2. Reacties: 8
    Laatste bericht: 2 November 2009, 23:38
  3. Externe harde schijf wordt niet herkent
    Door Trax in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 June 2008, 12:38
  4. Externe harde schijf wordt niet meer herkent?
    Door Bounty in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 May 2006, 13:54
  5. externe harde schijf wordt niet herkent
    Door driver in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 29 November 2005, 23:41

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •