Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Hybrid View

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 April 2007
    Berichten
    65
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Muis+ Keyboard vallen random uit

    Hallo,

    Ik heb nu al een hele tijd problemen met het willekeurig uitvallen van mijn muis en keyboard, beiden zijn USB en bedraad (ben geen fan van wireless). Ik heb al hoog en laag gezocht naar oplossing voor dit probleem, maar elke oplossing die online werd voorgesteld leidde tot niets. HOpelijk weet er hier iemand raad.
    Telkens een forced reboot doen, is lastig, zeker als bij de reboot, zowel muis als keyboard weer uitvallen nog voor hij weer in windows zit en waardoor je een extra reboot moet doen die tot mogelijke software problemen leid :/
    Heeft er iemand een idee wat hiervan de oorzaak en/of oplossing is? Dit maakt het erg lastig voor mij om te gamen

    Dank bij voorbaat

    PS: Voor zover ik weet is mijn pc malware en virus vrij

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Welke Windows versie hebt u?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 April 2007
    Berichten
    65
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Welke Windows versie hebt u?
    Windows 7

    @ compuchrisje, ik heb dat nog niet gedaan omdat ik er niet vertrouwd mee ben en er dus liever afblijf voor ik iets kapot doe

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Komt hier af en toe ook voor. Meestal kan je het verhelpen door in Apparaatbeheer het item te verwijderen, en het nadien terug te laten 'zoeken'. Maar als allebei tegelijk uitvallen, is dat natuurlijk weinig behulpzaam.
    Heb je al geprobeerd om de USB-plugs uit te halen en terug in te pluggen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    carfran
    Gast
    Ik heb nu al een hele tijd problemen met het willekeurig uitvallen van mijn muis en keyboard, beiden zijn USB en bedraad (ben geen fan van wireless).
    Wat bedoel je met willekeurig ? Bij het gebruiken van de computer of wanneer je de computer een tijdje niet gebruikt hebt. Als het is wanneer de computer een tijdje niet gebruikt werd zou de oorzaak kunnen zijn dat de apparaten (muis en toetsenbord) uitgeschakeld worden om energie te besparen .

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Energie besparen terwijl men werkt op een desktop? Zou wel vreemd zijn, wel eerder te zien bij een laptop.

    Eurynomous, vermits het USB-connecties zijn, kan je in en uitpluggen zonder problemen. Met een PS2-aansluiting ging dat niet. Probeer eventueel een andere USB-poort indien beschikbaar, mogelijk zijn de poorten wat 'versleten'.

    Het verwijderen van de hardware via apparaatbeheer kan evenmin kwaad, maar pak telkens maar één tegelijk aan. Nadien zal Windows nieuwe hardware vinden en terug installeren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Willekeurig : mij lijkt dat random, zo soms, op het onverwachte ogenblik, niet elke 20 minuten.

    En het zijn muis en keyboard : die zitten toch niet op dezelfde USB vermoed ik. En vallen die op hetzelfde moment uit? Of is het willekeurig voor beide?

    Maar wat is : ik heb al hoog en laag gezocht?

  8. #8
    carfran
    Gast
    Energie besparen terwijl men werkt op een desktop? Zou wel vreemd zijn, wel eerder te zien bij een laptop.
    Niet terwijl men werkt , daarom had ik het specifiek gevraagd . Bij een desktop kun je ook instellen dat wanneer de computer na bijvoorbeeld 10 minuten niet gebruikt word toetsenbord en muis uitgeschakeld worden om energie te besparen . Ik moet dan even de muis bewegen of anders krijg ik het toetsenbord ook niet aan de praat .

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 April 2007
    Berichten
    65
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Mijn excuses dat ik niet eerder kon antwoorden.
    Om even te antwoorden, met willekeurig, bedoel ik dat ze uitvallen op puur toevallig en willekeurige momenten, ik gebruik mijn pc dagelijks en er is geen logica of patroon in het uitvallen, het gebeurd zomaar, plots, ze versteken in andere usb slots helpt niet, pc opnieuw opstarten is enige hulp en dat is altijd maar tijdelijk en ik gebruik helemaal geen energie besparingsmiddelen op deze desktop, soms zit ik hier heel veel, soms staat ie enkele uren te draaien zonder dat ik aanwezig ben en voor zover ik weet zijn ze enkel uitgevallen op momenten dat ik actief bezig was op de computer, soms met een game, soms gewoon met browsen
    Ik hoop dat dit jullie vragen beantwoord

  10. #10
    carfran
    Gast
    Als de muis en het toetsenbord niet meer doen , staan ze dan nog onder stroom of niet . Doen de ledjes van het toetsenbord het dan nog . Als je de muis omdraait brand hiervan het ledje dan nog ?
    Het fenomeen doet zich voor als je aan het gamen of aan het browsen bent . lukt het om taakbekeer uit te voeren (CTRL+ALD+DEL) tegelijktertijd indrukken . Ik begin de indruk te wekken dat je windows vastloopt en daardoor de muis en het toetsenbord niet meer doen .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Muis & keyboard start PC op
    Door ultddave in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 30 June 2009, 15:30
  2. Reacties: 20
    Laatste bericht: 5 October 2007, 21:38
  3. Dringend!!! processen vallen steeds uit zonder iets te doen
    Door robbedoeske_007 in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 7 May 2007, 12:17
  4. e-mail en internet vallen uit
    Door Sarana in forum HijackThis
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 April 2007, 19:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •