Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Gebruikt u uw smartphone soms als GPS? Dan kan uw dataverbruik per maand wel oplopen.
    Als ik bij "Here Maps" "Here Drive" en "Kaarten" "Locatie" uitschakel komt mijn dataverbruik op nog geen 20 MB per maand.
    Moet ik ergens toch mijn locatie bepalen schakel ik die na gebruik terug uit.
    J.W.
    Google is uw vriend

  2. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Gebruikt u uw smartphone soms als GPS? Dan kan uw dataverbruik per maand wel oplopen.
    Als ik bij "Here Maps" "Here Drive" en "Kaarten" "Locatie" uitschakel komt mijn dataverbruik op nog geen 20 MB per maand.
    Moet ik ergens toch mijn locatie bepalen schakel ik die na gebruik terug uit.
    neen GPS gebruik ik niet maar waar ik werk zijn geen homespots te vinden dus altijd via mobiel verbruik het meest.
    Heb eens alle oude facturen bekeken het was maar 1 maand zoveel waarom weet ik ook niet is meestal een verbruik van tussen de 265 mb en 400mb.

    Moet u ook nog altijd roamen toestaan laten aan staan ?
    ik zit er beetje verveeld mee vroeger heb ik dit nooit nodig gehad moet eigenlijk beslissen of ik het toestel terug zend 14 dagen de tijd ik heb het maar pas gekocht. Ik zag wel dat toestel een Europees model is bij de beschrijving stond dat dit geen verschil gaf enkel een Nederlandse handleiding was er niet bij maar kon je vinden op de website van microsoft zou dit door dit komen dat ik roamen toestaan moet gebruiken ?
    is u toestel een Europees model ?
    Laatst gewijzigd door lucas7; 16 May 2016 om 23:16

  3. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Zolang je in het binnenland niet over uw 1 GB komt is er geen probleem.
    Wel oppassen in het buitenland. Daar betaal je € 0,20 per MB.
    J.W.
    Google is uw vriend

  4. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    lucas7 (19 May 2016)

  5. #14
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Hou toch uw factuur in het oog, roaming is gebruik maken van buitenlandse netwerken, en dat betekent toch een supplementaire cost. Ik dacht 0.05 euro per Mbyte data.
    Had de reactie van J W niet gezien.
    Doe dat maar maal 4
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. #15
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucas7 Bekijk bericht
    neen GPS gebruik ik niet maar waar ik werk zijn geen homespots te vinden dus altijd via mobiel verbruik het meest.
    Heb eens alle oude facturen bekeken het was maar 1 maand zoveel waarom weet ik ook niet is meestal een verbruik van tussen de 265 mb en 400mb.

    Moet u ook nog altijd roamen toestaan laten aan staan ?
    ik zit er beetje verveeld mee vroeger heb ik dit nooit nodig gehad moet eigenlijk beslissen of ik het toestel terug zend 14 dagen de tijd ik heb het maar pas gekocht. Ik zag wel dat toestel een Europees model is bij de beschrijving stond dat dit geen verschil gaf enkel een Nederlandse handleiding was er niet bij maar kon je vinden op de website van microsoft zou dit door dit komen dat ik roamen toestaan moet gebruiken ?
    is u toestel een Europees model ?
    Bij mij heeft "roamen toestaan" altijd aangestaan en ik heb nooit dataproblemen gehad. Als ik in het buitenland ben en ik maak gebruik van data weet ik dat er een extra (kleine) rekening volgt, maar daar kun je natuurlijk roamen uitschakelen.

    Mijn toestel zal wel een Europees model zijn want het is gekocht in België in een Base Shop met een Nederlandstalige W8.1 op geïnstalleerd.
    Upgraden naar W10 zal waarschijnlijk niet gaan want niet genoeg plaats. Kaarten nemen veel plaats in en kunnen (voor zover ik weet) niet overgezet worden naar de SD-kaart.
    J.W.
    Google is uw vriend

  7. #16
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Doe dat maar maal 4
    Onlangs zijn in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd. Ik had begrepen dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft.

    Wat het dataverbruik van een gps op een smartphone : dit hangt af van uw smartphone. Ik heb een oude nokia lumia ???? en daarop stond een volwaardige gps, dus daarop moest je op voorhand met een wifi de kaarten laden van de streek die ne ging doorrijden. Daarmee verbruikte je geen data. Ik gebruik die nokia nog altijd als gps zelfs zonddr simkaart. Mijn nieuwe smartphone acer heeft een valse gps en daarop worden de nodige stukken kaarten gezet terwijl je rijdt, en aangezien je daar niet beschikt over uw wifiabonnement schakelt hij over op de 4G verbinding en dat kost natuurlijk vrij veel.Dus bij aankoop van een smartphone : niet altijd geloven wat de reklame zegt. In beide gevallen werd gezegd dat gps beschikbaar was. Dat is ook zo, maar niet op dezelfde manier.

  8. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    lucas7 (19 May 2016)

  9. #17
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Onlangs zijn in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd. Ik had begrepen dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft.

    Wat het dataverbruik van een gps op een smartphone : dit hangt af van uw smartphone. Ik heb een oude nokia lumia ???? en daarop stond een volwaardige gps, dus daarop moest je op voorhand met een wifi de kaarten laden van de streek die ne ging doorrijden. Daarmee verbruikte je geen data. Ik gebruik die nokia nog altijd als gps zelfs zonddr simkaart. Mijn nieuwe smartphone acer heeft een valse gps en daarop worden de nodige stukken kaarten gezet terwijl je rijdt, en aangezien je daar niet beschikt over uw wifiabonnement schakelt hij over op de 4G verbinding en dat kost natuurlijk vrij veel.Dus bij aankoop van een smartphone : niet altijd geloven wat de reklame zegt. In beide gevallen werd gezegd dat gps beschikbaar was. Dat is ook zo, maar niet op dezelfde manier.
    ik heb dat ook gelezen van dat in Europa de roaming kosten geharmoniseerd en verlaagd zijn. En dat ergens in 2017 ze zelfs zouden worden afgeschaft juni of jullie denk ik 2017. De Europese wet heeft vertraging op gelopen.Moet zeggen ik had de versie met 4G aangeschaft maar naar mijn gevoel werkt deze nog trager
    dan mijn oude lumia 620 met 3 G.
    Laatst gewijzigd door lucas7; 17 May 2016 om 14:52

  10. #18
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Bij mij heeft "roamen toestaan" altijd aangestaan en ik heb nooit dataproblemen gehad. Als ik in het buitenland ben en ik maak gebruik van data weet ik dat er een extra (kleine) rekening volgt, maar daar kun je natuurlijk roamen uitschakelen.

    Mijn toestel zal wel een Europees model zijn want het is gekocht in België in een Base Shop met een Nederlandstalige W8.1 op geïnstalleerd.
    Upgraden naar W10 zal waarschijnlijk niet gaan want niet genoeg plaats. Kaarten nemen veel plaats in en kunnen (voor zover ik weet) niet overgezet worden naar de SD-kaart.
    Je heb hem in België in een Base Shop gekocht ,was er een Nederlandse Handleiding bij ?

  11. #19
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Dat kan ik mij niet meer herinneren, maar als er iets bij was zal het wel, zoals gewoonlijk, een niemendalletje geweest zijn.
    Onder "Lumia Help + Tips" staat wel een handleiding.
    J.W.
    Google is uw vriend

  12. #20
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucas7 Bekijk bericht
    Moet zeggen ik had de versie met 4G aangeschaft maar naar mijn gevoel werkt deze nog trager
    dan mijn oude lumia 620 met 3 G.
    Al eens gecontroleerd hoe goed uw dekkingsgraad is met 4G?
    Er zijn nog veel witte vlekken voor 4G en ook voor 3G. Zelfs buitenhuis!
    En dan zullen we het nog niet hebben over "binnenhuis".
    De straling van de masten wordt steeds minder en minder en dat komt de ontvangst niet ten goede.
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Telenet mobile internet
    Door Klemmeke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 29 September 2009, 21:34
  2. Internet via Microsoft Rekenmachine
    Door peenif in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 February 2009, 14:07
  3. Vodaphone Mobile internet (proximus)
    Door Lorminator20 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 July 2008, 22:53
  4. probleempje met microsoft internet explorer
    Door gruzmull in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 24 November 2005, 20:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •