Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: windows 7 update

  1. #21
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ja helemaal zoals het hoort.
    En de instellingen staan zoals IK het wil, maar dat is waarschijnlijk niet naar de zin van Microsoft. Onder #14 was ik handmatig begonnen met updaten, maar alvorens de eerste te starten heb ik toch maar eerst eens gekeken waarover het ging, en het spelletje begon inderdaad weer.
    Ik kreeg bvb de raad om windows eens een nachtje te laten draaien, dan zouden de updates wel binnenkomen. Maar het wantrouwen zit echt wel diep. Ik wil dat permanent in het oog houden als ik de PC in Win 7 heb gestart.
    Ik denk dat ik het bij Linux ga houden, soms is het beter te scheiden dan te lijden.

  2. #22
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik had een gelijksoortig probleem na een herinstallatie op de laptop. Geen enkele update kwam binnen, er werd eindeloos gezocht maar niks gevonden. Toen het eindelijk toch lukte, heb ik hier de lijdensweg beschreven.

    Even een lijst geven ingeval updates toch worden aangeboden, lijstje van NIET installeren (met voorvoegsel KB:

    303 55 83
    295 26 64
    197 77 59
    306 87 08
    302 23 45
    307 52 49
    308 01 49
    308 33 24

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (19 August 2016)

  4. #23
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb WSUS eens gebruikt : zip bestand downloaden, onzipt, exe laten gestart en laten lopen, laten zoeken naar updates voor win 7, deed dan van alles wat ik eigenlijk niet goed begreep. Stopte blijkbaar normaal na een tijdje. Daarvan heb ik een logfile die ik ook niet goed begrijp, maar ik zie geen fouten of warnings. Maar zou nu mijn windows 7 bijgewerkt zijn? Mijn windows 7 werkt nog zoals daarvoor, er zijn dus zeker geen catastrofes gebeurd.
    Laatst gewijzigd door berger; 24 June 2016 om 14:53

  5. #24
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ben pas daarna eens naar dat oranje mannetje gaan zien op youtube en die klikte daarna nog eens op de map client, daar zit dan een exe in die wsus deed lopen en die installeerde dan 19 updates. Bij het herstarten kon je dan zien dat er inderdaad updates waren (configuratie van updates ....) en toen wonder boven wonder werd microsoft plots wakker en vond nog 17 updates (van silverlight, powerpoint viewer, net dingens, ). Van die 17 stonden er wel 2 in het lijstje van hierboven, die heb ik dan maar verborgen, de rest wer geïnstalleerd en ik denk dat ik weer bijgebeend ben. Maar wat een gedoe!

    Een voorstel aan iemand van goede wil : dat programma WSUS kende ik hoegenaamd niet, heb het dus maar laten doen zonder dat ik eigenlijk wist wat het deed, de uitleg op youtube is na de brexit toch niet zo simpel om te volgen. Wie kan er dus voor WSUS eens een goede nederlandstalige handleiding schrijven. Het programma op zich lijkt me echt fantastisch.

  6. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik dacht dat mijn tutorial daar wel even wat over wist te vertellen. In elk geval heeft het jou nu toch al verder geholpen, zo te zien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (24 June 2016)

  8. #26
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Uw tutorial heeft mij inderdaad geholpen en op de juiste weg gezet. En als ik helemaal eerlijk ben : ik heb uw tutorial niet grondig genoeg en volledig gelezen. Daarvoor heb ik te weinig geduld. Het moet vooruit gaan. En dat oranje mannetje verstaan op youtube is voor mij wat te moeilijk. Ik denk nu dat het eigenlijk om twee opeenvolgende stappen gaat : de eerste stap is wsus installeren en vertellen naar wat dat programma eigenlijk moet zoeken. Het resultaat lijkt mij een soort profiel van een gebruiker. Een tweede stap is dan de echte uitvoering van de update. Maar zeker ben ik daar niet over.

    Daarom mijn vraag (ik weet het wel : ambetante vraag) om een duidelijke nederlandstalige handleiding te maken voor wsus.

  9. #27
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Handleiding nederlands

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Daarom mijn vraag (ik weet het wel : ambetante vraag) om een duidelijke nederlandstalige handleiding te maken voor wsus.
    https://pbohmblog.wordpress.com/tag/wsus-handleiding/
    van 10 Feb 2014
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    berger (19 August 2016)

  11. #28
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    @Merel: opgelet! Bij de link die je geeft gaat het wel om een server. In mijn handleiding hoef je niks te installeren. WSUS haal je als zip-bestand op, dat je enkel moet uitpakken. Daarna klik je op het uitvoerbestand in de hoofdmap, eens die zijn werk heeft gedaan, doe je hetzelfde met het exe-bestand in de submap 'client'.
    Soms wordt gevraagd om de computer opnieuw op te starten om daarna opnieuw de tweede opdracht te herstarten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (19 August 2016), Merel (20 August 2016)

  13. #29
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Nederlandse handleiding ... ambetant onderwerp ?

    @Chrisje,
    Goed dat je het zegt, maar mijn post was er slechts omdat Berger ambetante vragen stelt en ik hoopte een antwoord te bieden. Mogelijk heb ik zelf WSUS ooit nog nodig, want ik heb nu nog steeds een W7 lopen (in dual boot met W10) en ik zou begod niet eens weten of W7 nog updates maakt of niet, achter mijn rug. Ik zie niets meer gebeuren.

    Eigenlijk kan het mij niet bommen zolang die W7 blijft lopen als een treintje zoals nu.
    Precies op dit moment werk ik met W7 en hou mijn houten kop vast, hopend dat het zo blijft.

    Anders sta ik hier terug met vragen, want die W7 wil ik toch behouden.
    Met je uitleg lijkt WSUS wel eenvoudig genoeg, zelfs voor iemand die volgend jaar Kuifje niet meer mag lezen.
    Overigens W10 gaf tot nu toe nog geen problemen en de "Classic View" maakt de UI wel veel aangenamer.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  14. #30
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    @Chrisje,
    Goed dat je het zegt, maar mijn post was er slechts omdat Berger ambetante vragen stelt en ik hoopte een antwoord te bieden. Mogelijk heb ik zelf WSUS ooit nog nodig, want ik heb nu nog steeds een W7 lopen (in dual boot met W10) en ik zou begod niet eens weten of W7 nog updates maakt of niet, achter mijn rug. Ik zie niets meer gebeuren.

    Eigenlijk kan het mij niet bommen zolang die W7 blijft lopen als een treintje zoals nu.
    Precies op dit moment werk ik met W7 en hou mijn houten kop vast, hopend dat het zo blijft.

    Anders sta ik hier terug met vragen, want die W7 wil ik toch behouden.
    Met je uitleg lijkt WSUS wel eenvoudig genoeg, zelfs voor iemand die volgend jaar Kuifje niet meer mag lezen.
    Overigens W10 gaf tot nu toe nog geen problemen en de "Classic View" maakt de UI wel veel aangenamer.
    Eindelijk heb ik een tweede persoon gevonden die vindt dat ik ambetante vragen stel. Vragen stellen waar iedereen het antwoord op weet zijn niet de moeite waard. Als ik wat tijd vind na de Spelen van Rio zal ik eens een poging doen om een handleiding te maken voor het gebruik van WSUS. Dan kan Merel dat eens proberen. Omdat ik zelf WSUS eens gebruikt heb wordt het eigenlijk simpel. Maar de eerste keer ga je een beetje op avontuur.
    Ondertussen ben ik wel een linuxgebruiker geworden en start ik win 7 nog voornamelijk voor het updaten.

  15. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 August 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •