Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: windows 7 update

  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    windows 7 update

    Ik heb nog altijd een goede oude windows 7, maar ik stel nu vast dat de laatste updates dateren van 9 april 2016, in mei en juni 2016 zijn er dus geen geweest. Niet dat ik dat erg vind, ik start eigenlijk windows nog enkel om het OS nu en dan eens bij te werken, voor de rest gebruik ik Linux Mint.

    Als ik vraag om te testen of er updates zijn begint hij wel, maar een uur later is hij nog altijd bezig zonder resultaat. Ik geef toe dat mijn instellingen niet staan zoals Microsoft het graag heeft : automatisch updaten heb ik verander in updates melden en dan beslis ik zelf. Naar Windows 10 gaan heb ik uitgesloten.

    Zou het dan toch zo zijn dat Windows 7 gedurende twee maanden echt geen updates meer nodig had?

  2. #2
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Ik heb zelf ook veel moeite gehad op mijn laptop voor de update van mei binnen was gelopen, ik zou het toch maar even forceren in updates door eens naar updates te laten zoeken. Vaak lopen ze dan wel binnen.

    In mei zijn er echt een hoop updates te verwerken en ze komen dan eerst wel langzaam op gang bij mij begon dat met 1 en na herstart elke keer een paar was echt een gedoe.

    De updates in juni liepen gelukkig wel goed binnen ik heb toen de laptop maar op tijd aangezet en een poos aan laten staan. Bij mij is het ook een laptop die niet vaak in gebruik is dus ik moet er echt aan denken rond de tijd dat updates gaan binnen lopen.

    Er loopt elke maand wel een update rondje binnen meestal rond de tweede dinsdag van de maand ( dat is dat wel meestal laat in de nacht, dus zeg maar de woensdag, erna )

    Ik zou wel de updates installeren, in ieder geval de belangrijke updates.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken Typetje voor deze nuttige post:

    berger (18 June 2016), falco ( 1 November 2016)

  4. #3
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    Ik zou ook is updates laten zoeken zoals typetje al zij en het kan soms wel lang duren.
    juni had wel minder updates dan mei maar er zijn er elke maand.
    berger ik ben ook updates bij iemand op pc aan het doen en pc staat ook niet constant op maar updates kunnen nacht nodig hebben voor zoeken en tot 4 uur nodig hebben om geinstalleerd te raken (34 st van 3 mnd) pc is natuurlijk wel niet de rapste.
    laat hem is nacht draaien ze lopen dan wel binnen.

  5. De volgende gebruiker bedankt salmax voor deze nuttige post:

    berger (18 June 2016)

  6. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Bedankt beiden, geduld is een mooie deugd. Ik zal er aan denken.

  7. #5
    carfran
    Gast
    Ik heb nog nooit een desktop of laptop gekocht met voorgeïnstalleerde windows . Mijn Windows 7 is dan ook een zelf aangekochte , die ik terug kan installeren op een nieuw systeem , mits ik de licentie niet meer gebruik op een andere systeem. Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met de Microsoft Updates .Ik heb de indruk dat alle gebruikers met een voorgeïnstalleerde Windows 7 of 8(1) door Microsoft zo een beetje geambeteerd worden met mislukken van updates om hun te overtuigen om toch maar over te stappen naar Windows 10. De eind datum van de gratis Upgrade naar Windows 10 nadert !!!
    De Microsoft Updates voor mei en juni heb ik probleemloos kunnen installeren, ook al staan ze bij mij ook niet op automatisch.
    Laatst gewijzigd door carfran; 18 June 2016 om 13:02

  8. #6
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    De betreffende laptop van mij met 7 die voldoet niet aan de eisen om up te graden naar 10 maar de andere laptop heb ik al gelijk vorig jaar naar Win 10 home gezet.

    op de desktop heb ik een "verse" Windows 10 gezet

    bij Win 10 wel rekening houden na de updates echt kiezen voor "opnieuw opstarten" want het systeem afsluiten en weer aanzetten is dan niet hetzelfde en dat geld ook als een reboot vereist.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  9. #7
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Ik heb ook nog een gooeie oude Win7, en heb echt geen zin om naar Win10 te stappen (of is het struikelen !).
    De Win7 updates zijn idd HEEL TRAAG geworden, maar daar zal m$oft wel voor iets tussen zitten om ons nogmaals sneller naar Win10 te lokken.
    Op 18-05 heb ik 26 updates (belangrijke) binnen gehaald en vandaag 17 updates.
    Daar mijn Bitdefender in background naar de updates zoekt (zo ingesteld) heb ik daar weinig last van, maar heb ook eens handmatig de updates willen opzoeken, en na ong. 4 uur nog niets gevonden, dus maar opgeven.

    @berger : laat je PC eens een nacht zoeken, de updates zullen wel traagjes binnen lopen! maar ik zou ze toch wel toepassen.

  10. #8
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Als je pc/ laptop het aankan dan is Win 10 wel fijner werken hoor, moet ik wel eerlijk zeggen. Ik heb mijn moeder er eindelijk ook op gezet, die was bang dat ze niet zou wennen. Maar ze is vol lof en het is wel razend snel. Je moet wel een hoop privacy dingen uitschakelen dat kan je zelf doen. Uiteindelijk houdt een keer elke OS wel een keer op, dus zal je vroeg of laat er een keer aan moeten geloven. Dus ja, dan maar gelijk toch. Het is mijn niet tegen gevallen hoor, daar ben ik heel eerlijk in.
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  11. De volgende gebruiker bedankt Typetje voor deze nuttige post:

    papypc (18 June 2016)

  12. #9
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Mijn PC kan het zeker aan, maar zal dan werk moeten maken om een dual-boot te installeren voor bepaalde (oudere maar dure) rand apparatuur, en ook even gaan zoeken naar alle privacy instellingen ik moet aanpassen in Win10.

  13. #10
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    hier is een link die je uitlegt hoe je dat kan voor komen http://www.belgiancowboys.be/algemee...erm-je-privacy
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •