Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Berichten
    188
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    19 keer in 14 posts

    van windows 7 naar windows 10

    hallo, ik had een vraagje ivm met bovenstaande.
    daar de datum om te upgraden bijna gedaan is wou ik er toch aan beginnen.
    Mijn vraag is:
    wat doe ik het beste, ik heb verschillende pc/laptops (zus, zoon enz.) die ik zou
    willen upgraden naar windows 10. dus ze hebben allemaal een geldige licentie van windows 7,
    doch de ene is in het engels, de andere is 64bit en ook een 32 bit.
    kan ik die update installeren op een aparte partitie (als ik die eerst maak) en zo ja hoe groot
    moet die zijn?
    Ingeval ik geen aparte partitie maak blijven mijn foto's, documenten edm op mijn toestel
    en kan ik ze gebruiken onder windows 10?
    Ingeval windows 10 te ingewikkeld is voor een van ons, kan ik dan gemakkelijk terug naar windows 7 en heb ik dan nog al mijn documenten en foto's edm?
    Sorry voor de vele vragen, maar vandaar dat ik zo lang gewacht heb omdat windows 7 wel goed is
    alvast bedankt

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Hoe langer je wacht hoe stresserender het wordt.

    Ik kan u moeilijk aanraden om naar win 10 te gaan omdat mijn persoonlijke ervaring niet zo goed was : mijn beeld viel regelmatig weg, heb dan van alles gedaan, maar het hielp niet. Dan ben ik terug gekeerd naar Win 7 en dat werkt nog altijd goed. Maar vele mensen leven lang en gelukkig met win 10 hé.

    Ik zou u zeker aanraden een backup te maken van alle belangrijke data die je hoegenaamd niet wil verliezen.

    Voor de rest is upgraden naar win 10 niet moeilijk, en terugkeren naar win 7 ook niet. Ik hoop dat het terugkeren na 29 juli nog mogelijk blijft. Dat was altijd binnen de maand.

    Op zich is het gebruik van win 10 ook niet zo moeilijk, daarvoor moet je niet terug keren. Maar ik ken uw ganse familie niet hé.
    Zelf zou ik zo'n dingen voor mijn familie niet beginnen : alles wat niet goed gaat zal toch uw schuld zijn. Zijn die mensen niet volwassen genoeg?

    Mijn enige ervaring met gescheiden partities is een dual boot win 7 - Linux Mint. Verder weet ik daar niets van.

  3. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Uitroep

    Bron: www.schoonepc.nl
    https://www.schoonepc.nl/windows10/w...procedure.html


    Upgrade of aangepaste installatie ?


    Nadat akkoord is gegaan met de licentievoorwaarden kan het type installatie worden gekozen. Een upgrade-installatie werkt het reeds geïnstalleerde besturingssysteem bij. Dit betekent dat Windows opnieuw wordt geïnstalleerd zónder de partitie eerst helemaal leeg te maken, waar mogelijk blijven oude instellingen, persoonlijke gegevens en geïnstalleerde programma's dus behouden. Hoewel dat aantrekkelijk klinkt, kunnen hiermee gemakkelijk problemen uit een eerdere installatie worden overgenomen. Herinstalleer Windows dus liever via de aangepaste installatie. Bij een aangepaste installatie kan tevens de interne schijf opnieuw worden gepartitioneerd en/of de systeempartitie worden geformatteerd.



    U begint er wel een beetje laat mee !
    Uw vragen duiden op enige onzekerheid. Daarom is de suggestie van berger is om dit allemaal niet op uw vork te nemen voor uw familieleden is te overwegen, voor zover men kan beroep doen op een betrouwbare systeembouwer of iemand die hiermee overweg kan.

    Zoals ik nu het bilan maak van wat ik las op internet, zijn er veel installaties die om diverse redenen niet lukken, of erger nog, het systeem onbruikbaar hebben gemaakt. De meerderheid zal geen zware problemen tegenkomen.
    Bij mij lukte 1 "upgrade" zonder probleem.

    Echter een laptop...
    Zonder dat er enige verdere uitleg werd gegeven, plaatste de upgrade de eerdere Windows terug nadat de procedure volledig was doorlopen. (Twee pogingen gedaan, tweemaal met hetzelfde miserabel schandalig resultaat

    Vermijd dus te upgraden en kies voor aangepaste installatie.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #4
    carfran
    Gast
    Bij upgrade met behoud van programma's en instellingen word W7 vervangen door W10 en word een Windows.old map aangemaakt die automatisch na 30 dagen verwijdert word . Die windows.old map is er voor wie zich zou bedenken en W10 maar niets vind en terug wil naar zijn vorige windows . Wie slim is bewaart die windows.old map op een USB stick , en kan men na 30 dagen nog altijd downgraden .
    Bij een aangepaste installatie word persoonlijke mappen , bestanden, programma's verwijdert en word W7 vervangen door W10. Bij dit type Upgrade kan men niet meer terug naar zijn vorige windows .
    Ook onmiddelijk na de upgrade je privacy instellingen aanpassen . Microsoft bewaart en verzend nog meer door naar zijn partners dan Facebook .
    Best is voor de Upgrades te beginnen van elk systeem een systeemkopie te maken op een externe harde schijf . En ik zou die 32-bits maar vergeten . In augustus verschijnt de W10 zomerupdate en zal alleen voor W10 maar 2 GB ram vereist zijn .
    Laatst gewijzigd door carfran; 24 July 2016 om 19:30

  5. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Vincent (26 July 2016)

  6. #5
    carfran
    Gast
    Zoals ik nu het bilan maak van wat ik las op internet, zijn er veel installaties die om diverse redenen niet lukken, of erger nog, het systeem onbruikbaar hebben gemaakt. De meerderheid zal geen zware problemen tegenkomen.
    Bij mij lukte 1 "upgrade" zonder probleem.
    De W10 zomerupdate zal deze problemen allemaal oplossen volgens Microsoft . Goed gevonden vind ik , iets van ver maken , gebruikers laten verbeteren om er daarna geld aan te kunnen verdienen .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Van Vista naar Windows 10
    Door Phil O'Sophe in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 April 2016, 21:17
  2. rpd van mobiel naar windows vista
    Door gideon in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 30 June 2009, 20:11
  3. Virtual van mac naar Windows
    Door telerke in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 June 2009, 18:53
  4. Van Hotmail naar Windows Live Hotmail
    Door Mimosa in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 May 2007, 17:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •