Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Hybrid View

  1. #1
    Up-to-date   broebels's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    zedelgem
    Berichten
    47
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Parameter Onjuist Externe HD

    Beste
    ben dus bezig met mijn dvdkes te rippen en op externe hd te plaatsen. Tijdens het converteren moet er een fout gebeurt zijn en is de pc opnieuw opgestart.
    Sindsdien kan ik niet meer in de HD, krijg de melding Parameter Onjuist.
    Heb reeds meerdere bestanden op deze HD geplaatst (MKV).
    Als ik de externe HD terug aansluit krijg ik hem wel nog te zien via PC maar kan er niet meer in.
    Kan dit herstelt worden zonder gegevens verlies?
    Er staat reeds bijna 1,7 TB aan bestanden op.

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De externe HD al eens aan een andere PC gehangen?

    In 2014 was het Windows 7, nog altijd?

    De dvdkes zijn er toch nog? Herstelling is dus altijd mogelijk, misschien niet op dezelfde HD.

    Geen ander bericht dan 'Parameter Onjuist"?

    Videokes legaal of niet?

  3. #3
    Up-to-date   broebels's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    zedelgem
    Berichten
    47
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Upgrade naar Windows 10 gedaan enige tijd geleden.
    Copiekes zijn van originele DVD's die ik aangekocht heb.
    Nog niet op andere pc geprobeerd, zal dat eens doen, werk met een Sharkoon port.
    Enkel bericht Parameter, verder niets.
    Of ze er nog op staan weet ik momenteel niet, krijg het station zichtbaar als hem aankoppel maar kan er niet in, ook niets te zien via eigenschappen.

  4. #4
    carfran
    Gast
    Upgrade naar Windows 10 gedaan enige tijd geleden.
    Jaja Windows10. Een knoeiboeltje .
    Eens gaan lezen wat Windows 10 allemaal kan. Het heeft wel niets met het dit topic te maken , maar zo zie je maar eens.
    http://baudrez.be/windows-10-anniver...m-zeep-helpen/

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Nu ja, er zijn veel problemen met win 10 en nu ook met de "verjaardagsupdate" van win 10. Heb je die al gedaan?

    Het is vanop afstand niet simpel om een idee te krijgen waarom die HD niet meer wordt herkend.

    Ik zou in deze volgorde het volgende proberen :
    1. De HD aan een andere PC hangen
    2. De HD proberen te benaderen met een opstartbare iso va ubuntu of linux mint zonder deze evenwel te installeren.
    3. Een recovery programma aankopen om de HD te benaderen en om de bestanden te redden
    4. Punt 3 is natuurlijk eigenlijk onzin aangezien je nog beschikt over de originele dvd's . Je zou dus op een andere PC die de HD wel ziet deze HD kunnen formateren en opnieuw beginnen te rippen.

    Indien je die HD op geen enkele manier meer aan de praat krijgt er eens op kloppen met een hamer, dan ben ne 100 procent zeker dat hij kapot
    is. Gelijk welke HD kan defect gaan.

  6. #6
    carfran
    Gast
    3. Een recovery programma aankopen om de HD te benaderen en om de bestanden te redden
    Waarom aankopen . Als het niet lukt om met een linux Live schijfje de bestanden te benaderen zou ik Gparted gebruiken . Downloaden en dit naar een CD schijfje branden of een opstartbare USB stick van maken .
    Met Gparted kun je niet alleen partioneren maar ook bestanden redden
    http://gparted.org/download.php

  7. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Gparted staat in principe ook op een linux schijf.
    Waarom een recovery programma aankopen ; omdat ik het internet heb afgezocht en er zijn gelijkaardige gevallen die niet konden worden opgelost met freeware recovery software (bvb restoration2514) maar wel met betalende software (GETDATABACK FOR NTFS : daarvan zei ik wel dat het eigenlijk onzin was, maar daarvan heb ik acties hé ) Dat hangt een beetje af van hoeveel zijn gegevens waard en hoeveel de software kost. Maar aangezien de originele dvd's er nog zijn.
    Laatst gewijzigd door berger; 6 August 2016 om 17:01

  8. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Wat er met die pc gebeurt is (terug opstarten terwijl er nog naar de harde schijf werd geschreven), is toch de beste manier om een harde schijf en/of een stick naar de verdommenis te helpen... en heeft niets met W10 te maken.
    J.W.
    Google is uw vriend

  9. #9
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Wat er met die pc gebeurt is (terug opstarten terwijl er nog naar de harde schijf werd geschreven), is toch de beste manier om een harde schijf en/of een stick naar de verdommenis te helpen... en heeft niets met W10 te maken.
    Tja wat is er gebeurd ? Een kleine stroompanne van een paar seconden maar kan het probleem ook veroorzaakt hebben dat de PC eventjes uitgeschakeld en heropgestart werd .
    Nu wat W10 betreft met de beloofde aniversary update van Microsoft is er ook niet veel goeds in huis gekomen bij heel wat W10 gebruikers . Een paar feature-updates en bij sommigen terug elleende en het is ook alles .Het begint er wel maar meer en meer op te lijken dat Microsoft geen softwarebedrijf meer is , maar een computer sloopbedrijf aan het worden is , na al wat je terug eens leest en hoort na die laatste update voor W10.

    Dag broebels.
    Had ooit hetzelfde probleem, maar dan wel onder Win7.
    Kan je met Gparted een andere letter toekennen aan je externe HD ? (Ik gebruik AOMEI Partition Assistant Pro en ken dus alle mogelijkheden van Gparted niet).
    Bij mij was dat de opslossing : vraag mij niet waarom, heb het nooit begrepen (geen conflict met andere externe device !), maar het werkte.
    Het is maar een kleine ingreep, volgens mij zonder gevaar, maar wel opletten dat je geen reeds toegekende letter van een op dat ogenblik niet aangesloten externe device gebruikt.
    Nee met Gparted kan men geen schijfletters toewijzen, wel labelen . Maar moest dat het probleem oplossen , misschien via schijfbeheer dan een schijfletter toewijzen .
    Laatst gewijzigd door carfran; 8 August 2016 om 12:42

  10. #10
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Dag broebels.
    Had ooit hetzelfde probleem, maar dan wel onder Win7.
    Kan je met Gparted een andere letter toekennen aan je externe HD ? (Ik gebruik AOMEI Partition Assistant Pro en ken dus alle mogelijkheden van Gparted niet).
    Bij mij was dat de opslossing : vraag mij niet waarom, heb het nooit begrepen (geen conflict met andere externe device !), maar het werkte.
    Het is maar een kleine ingreep, volgens mij zonder gevaar, maar wel opletten dat je geen reeds toegekende letter van een op dat ogenblik niet aangesloten externe device gebruikt.

  11. De volgende gebruiker bedankt papypc voor deze nuttige post:

    berger ( 7 August 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. parameter onjuist
    Door joxer in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 December 2006, 16:41
  2. externe HDD via router
    Door ori6005 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 July 2005, 18:02
  3. Externe HD probleem
    Door TusH in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 July 2005, 16:31
  4. Externe harddisk
    Door Firekoen in forum Opslagmedia
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 22 June 2005, 20:26
  5. externe schijf
    Door anja in forum Opslagmedia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 1 June 2005, 22:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •