Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 62
  1. #21
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Ik ben minstens zo'n fameuze klungel als Theo.
    Ik denk dat de smartphone makers juist zo'n root bescherming hebben ingebouwd voor klungels als wij.
    Dus ook al ziet het er nog zo gemakkelijk uit en zou het mij zelfs lukken om via kingoroot het toestel te rooten en via superuser de toegang te beheren, dan nog ben ik bang dat er op enig moment door mij ergens een ja gegeven word wat een nee had moeten zijn en dan heb ik het zitten.

    Het lijkt mij dus verstandiger (en vooral veiliger) dat ik me wat meer in ES ga verdiepen.
    Ik vind het heel verwarrend dat in ES het interne geheugen sdcard genoemd wordt (werd) en het geheugenkaartje extsdcard.
    Bijkomend probleem is dat ES een upgrade/restyle heeft ondergaan en dat er van de youtube filmpjes nu niets meer klopt.
    Ik vind het zeker geen verbetering zoals ES er nu uitziet.
    Ik kan met name niet meer zien waar ik bezig ben.
    Bovenin wordt dat niet meer weergegeven, alleen het pad scrolt boven in een balk mee, maar als dat pad dermate lang is ben je de aanduiding kwijt of het nu om het interne of externe geheugen gaat.
    Een gebruiksvriendelijkere fileexplorer (lees met minder mogelijkheden, toeters en bellen waar ik geen behoefte aan heb, want het gaat mij alleen om bestanden te verplaatsen) is misschien ook een mogelijkheid.

    Ik had gedacht om op het interne geheugen van mijn telefoon een mapje met een unieke naam aan te maken waar ik via de windows verkenner mijn gpx-routes naar toe sleep om ze vandaaruit met een gebruiksvriendelijke fileexplorer naar het specifieke Osmand mapje op het externe sd-kaartje te zetten.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  2. #22
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het is eigenlijk simpel. Via "lokaal" zie je beide geheugens (bij mij is dat 0 voor het intern geheugen, en extSDCard voor de SD die er is bij gestoken). Bij u is dat anders, maar je weet ondertussen toch wat wat is. Indien je een map of bestand wil verplaatsen ga je met de verkenner naar die map of bestand, blijf daar enkele momenten op drukken, klik indien nodig op de vier puntjes die een vertikale streep vormen, en tik op "Verplaatsen". Er komt een nieuw scherm waarop je moet aangeven naar waar je het gekozen bestand of map wil verplaatsen. Bij mij is dat het intern geheugen dat zich by default aanbiedt. Klik dan op het pijltje
    links boven, dan verschijnt het extern geheugen. Dan kun je dat geheugen verkennen, de juiste map kiezen en klikken op "Verplaatsen" of OK dat zie je wel.

  3. #23
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ondertussen heb ik eens in de google store gekeken naar de verkenner die de meeste punten krijgt van de gebruikers en en dat is File Manager (4.6).
    De werkwijze is ongeveer hetzelfde.
    ES krijgt 4.5 en FX 4.4

  4. #24
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Via youtube heb ik iets gevonden wat bij mijn capaciteiten aansluit.
    File Commander.
    Hier zie je simpel en duidelijk waar je mee bezig bent.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  5. #25
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Van dezelfde leverancier ken ik OfficeSuite en dat is wel OK.

  6. #26
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Gpx is voor GPS en GPS is voor GPS-toestellen !

    Beste Torro,
    Als je serieus met gpx bezig wil zijn, kom je er niet onderuit : werk met een Garmin toestel.

    OK, met smartphones kan je wel werken maar het zal altijd klungelen blijven , omdat de algemene regel bij alle fabrikanten is om het anders te willen doen dan de rest.

    Voor zover er nog industrienormen bestaan, dienen ze slechts om precies te weten hoever men daarvan afwijkt, maar zeker niet om ze te respecteren en te volgen. Mijn advies : vergeet smartphones en al het geklungel met apps en bijhorende problemen.

    Garmin is ook dikwijls eigenzinnig. Maar voor kaarten is er overvloed en tevens ook gratis OSM kaarten .
    De minder gekende (OSM kaarten) FREIZET KARTE kan ik aanbevelen omdat ze grote "streken" omvatten.
    GPX tracks en routes zijn er in overvloed op internet en die kan je gewoon via computer bewerken.

    Met Verkenner zie je elk Garmin toestel en het SD-kaartje verschijnt apart.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    berger (14 August 2016)

  8. #27
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Ik werk al enkele jaren met OSMAND op mijn smartphone en kan nog altijd niet zeggen wat ik minder kan dan mijn neef met zijn zeer gesofistikeerde Garmin. Oh ja, ik kan elk boompje niet zien, maar of dat nu belangrijk is.
    Ik kan een track volgen, een track opnemen, en zelfs beiden gelijktijdig. Dus wat wil je nog meer? Lees dit eens:

    http://www.lumaj.be/index.php/nl/gps...ternet-nl.html

  9. De volgende 2 gebruikers bedanken theo2602 voor deze nuttige post:

    berger (14 August 2016), salmax (14 August 2016)

  10. #28
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Ik denk dat de discussie over navigatie op een ander deel van het forum thuis hoort.
    Voor navigatie geldt: Het is maar net wat je ermee wil doen en wat je ervan verwacht.
    Voor mijn werk (chauffeur) en camper heb ik trucknavigatie omdat ik hier lengte, breedte, hoogte en tonnage in kan geven.
    Voor mijn vrije tijd heb ik Osmand. Dat is gratis offline navigatie die perfect voldoet en ik iedereen kan aanbevelen voor datgene waarvoor wij het gebruiken.
    Wij zijn echte vrije tijd fietsers en veel met de camper onderweg, dus in den vreemde waar we de weg niet zo goed kennen.
    Met Osmand vind ik altijd mijn camper terug.
    Vaak zijn er bij de toeristenbureau fietsroutes op papier te verkrijgen. Het is een crime om een route op die manier te fietsen. Met OSM maak ik heel simpel op mijn pc een gpx track van die papieren route. Ideaal. Het enige obstakel is om die route op mijn kaartje te krijgen zonder iedere keer te telefoon open te moeten maken wat tot overmatige slijtage leidt.
    Osmand is gratis en werkt super en offline. Een smartphone is tenslotte zo langzamerhand gemeengoed geworden.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  11. De volgende gebruiker bedankt Torro124 voor deze nuttige post:

    berger (14 August 2016)

  12. #29
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Eigelijk kun je die gpx of gps - sport op twee manieren bekijken. Ofwel als een professioneel en dan koop je een professioneel toestel zoals Garmin, ofwel op amateuristische basis en dan doe je dat zoals Torro124. Niet al te veel toestellen kopen, wat freeware, zelf routes ontwerpen, .... Ik denk dat je als amateur veel meer plezier kan beleven volgens deze tweede methode: je doet zelf veel, leert ook heel wat bij, het is niet gewoon knoppekes drukken op een duur toestel. Persoonlijk zou ik ook deze methode verkiezen, maar je zult op die manier natuurlijk nooit een gouden medaille winnen. Maar er wel veel voldoenng uithalen.
    Laatst gewijzigd door berger; 14 August 2016 om 12:10

  13. #30
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torro124 Bekijk bericht
    Via youtube heb ik iets gevonden wat bij mijn capaciteiten aansluit.
    File Commander.
    Hier zie je simpel en duidelijk waar je mee bezig bent.
    En is het daarmee uiteindelijk in orde gekomen?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen met verkenner in Vista
    Door scorpio_charly in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 February 2008, 15:37
  2. Hoe begin je hier aan met paint shop of elements 2.0
    Door JD. in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 18 October 2006, 16:04
  3. hoe open je 2 frames met 1 link?
    Door zodiac in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 31 March 2006, 18:27
  4. hoe geraak ik on line met pda en gsm als modem
    Door karma in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 24 July 2005, 15:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •