Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 62
  1. #51
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Zodra ik hem verplaatst heb naar het mapje is hij wederom onzichtbaar geworden voor de Windows Verkenner.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  2. #52
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dan win je eigenlijk nog niet veel hé.

    Als je dat bestand ziet staan in de windows verkenner dan kun je toch dat externe geheugen verkennen. Staat de map waarin uw bestand moet komen op dat extern geheugen? Zou die map dan niet wat ziekjes zijn? Kun je die niet gewoon eens backuppen, eventueel via uw kaartlezer, en dan die map opnieuw creeren en nog eens proberen?

    Nu ga ik mosselen eten, en dat is wat meer dan een ons hé!

  3. #53
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Ik zie geen enkele map op het externe geheugen.
    Die mappen zijn allemaal aangemaakt door Motorola en/of door de Apps die die mappen gebruiken en nodig hebben.
    Ik heb dat zelf niet verzonnen.
    De mappenstuktuur ziet er als volgt uit.
    -android
    -dcim
    -lost.dir
    -pictures
    -ss-ram-dumps
    Ik moet dan vervolgens naar de map Android die weer onderverdeeld is in Data en Media.
    Hier kies ik Data/net.osmand.plus/files/tracks en dan ben ik op de locatie waarop Osmand de gpx-routes kan terugvinden en verwerken.

    Smakelijk eten.
    Ik doe het met een broodje kroket vandaag
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  4. #54
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    En moet uwe Oswald (oei, dat was die moordenaar) absoluut vertrekken van daar. Heeft die geen mogelijkheid of instellingen om ergens anders van te vertrekken?

    Ik ken dat allemaal niet, ik wil het ook niet om zeep helpen. Zeg maar stop als je het nodig vindt, eigenlijk kun je wel verder met wat je nu hebt. Maar het is niet iedeaal.

  5. #55
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Inderdaad ik kan verder.
    Maar ik had niet verwacht dat ik met de windows verkenner bestanden naar de sd-kaart kan slepen. Dat gaat dus wel en ik kan er dan met de verkenner ook naderhand nog bij om ze te kopieren, verwijderen of te verplaatsen.
    Ik ben ze alleen kwijt zodra ik ze in een van de standaard mappen verplaats die door de Motorola en/of de apps zijn aangemaakt.
    Het lijkt wel of die mappen voor de windows verkenner het kenmerk "verborgen" hebben meegekregen.
    Mijn windowsverkenner staat wel zo ingesteld dat verborgen mappen en bestanden moeten worden weergegeven, dus op dat niveau kan ik de mapeigenschappen niet aanpassen.
    Voor mij lijkt het erop dat Motorala de mappen op de sd-kaart bewust de eigenschap verborgen meegeeft die niet binnen windows is aan te passen.
    Hoe ik dat binnen android zou moeten doen, geen enkel idee.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  6. #56
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Het artikel dat ik aanreikte (in #42) over de protocols geeft mij toch sterk de indruk dat het wellicht een uitleg kan geven aan het fenomeen.

    De laatste paragraaf zegt trouwens iets dat overeenstemt met uw eigen ervaring (SD kaartje uitnemen en aansluiten op PC).
    Ze spreken ook over een "oudere" Androïd, maar dat is misschien ook zo bij die Motorola.


    Mijn intuïtie fluistert stilletjes dat het kan gaan over het verkeerde protocol (of mogelijk nog hoe het kaartje is geformateerd).
    Suggestie is dus om te trachten te doorgronden wat er allemaal in het artikel wordt uiteengezet.

    Je kan ook experimenteren met ZTree for Windows (die ziet alles, ook het onzichtbare) maar wees heel voorzichtig !
    Hiermee kan je dus meer dan vermoedelijk tevens copiëren naar je SD kaartje en het desnoods formatteren. User interface is eigenaardig.

    Het is een bijgewerkte versie van het traditionele XTree, welke destijds werd opgekocht om het als naar gewoonte te kunnen vernielen (door mijn bijzonder goede vrienden, waarvan ik zelf de firmanaam niet meer wil horen of neerschrijven).
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. #57
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Er moet inderdaad iets eigenaardigs zijn met die android-mappen hé. Aan verborgen mappen heb ik ook al gedacht, maar blijkbaar staat dat goed. Ze zijn niet verborgen. Die mappen structuur vind ik hier ook terug, dat is geen structuur van motorola maar van android vermoed ik.

    De user interface van ZTree is inderdaad zeer eigenaardig, persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen. Maar ik geef toe, ik heb te weinig geduld om zulke rare dingen nog te leren. Het moet rap gaan hé. En die ziet mijn android tablet niet! Dus terug verwijderd. Sorry.

    Moest ik Torro124 zijn zou ik toch eens kijken naar de mogelijheden van osmand om te zien vanaf welke map die vertrekt. Of kun je dat zelf kiezen of instellen: dan zou zijn probleem ook opgelost zijn.

    Er is ook een forum voor osmond zie ik.
    Laatst gewijzigd door berger; 21 August 2016 om 20:31

  8. #58
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Jongens, jullie gaan je gang maar met filosoferen en moeilijke dingen doen.
    Het gaat mij allemaal boven mijn pet.
    De mappen die door Motorola/Android zijn aangemaakt zie ik niet en alles wat daarin zit ook niet.
    Mappen die ik zelf met de verkenner aanmaak zie ik wel en blijf ik zien en kan er van alles mee. Bestanden inzetten, uithalen, verplaatsen, kopieren en noem maar op.
    Ik ga geen gevaarlijke toeren met mijn telefoon uithalen.
    Deze heb ik dagelijks heel hard nodig voor dingen die wel belangrijk zijn.
    Dat ik via een omweg mijn hobby-bestanden moet toevoegen, het zij maar zo.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  9. De volgende gebruiker bedankt Torro124 voor deze nuttige post:

    berger (21 August 2016)

  10. #59
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    zit de sd-kaart niet in mijn smartphone maar in mijn kaartlezer ziet de verkenner alles en kan hij overal bij.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  11. De volgende gebruiker bedankt Torro124 voor deze nuttige post:

    berger (21 August 2016)

  12. #60
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    PARAGRAAF: How do I use my SD card with OsmAnd under Android 4.4+ and 5?

    OP DEZE WEBPAGINA ... (simpelweg )

    http://osmand.net/help-online#failed..._sdcard_on_4_4
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen met verkenner in Vista
    Door scorpio_charly in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 February 2008, 15:37
  2. Hoe begin je hier aan met paint shop of elements 2.0
    Door JD. in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 18 October 2006, 16:04
  3. hoe open je 2 frames met 1 link?
    Door zodiac in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 31 March 2006, 18:27
  4. hoe geraak ik on line met pda en gsm als modem
    Door karma in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 24 July 2005, 15:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •