Mijn pc draait op Windows 7.
Ik heb een Motorola Moto G 2e gen met android 6.0 Marshmellow met SD kaart die niet als geadopteerd geheugen is geconfigureerd, maar gewoon op de oude Android manier als gekoppeld in de configuratie staat.
Ik heb de usb verbinding met telefoon ingesteld als MTP (bestandsoverdracht)
De verkenner van Windows 7 ziet de telefoon en alle mappen in het telefoongeheugen en deze zijn dus allemaal benaderbaar.
De verkenner van Windows 7 ziet ook de aanwezigheid van SD kaart van de telefoon maar daar houdt het dan mee op. De mappenstructuur wordt niet gezien en de gehele SD kaart is dus niet benaderbaar via USB.
Ik moet nu iedere keer de telefoon openen, de sd kaart verwijderen en in de kaartlezer stoppen om hier bestanden naar toe te kopieren. Dit is niet alleen bijzonder omslachtig, maar leidt natuurlijk ook tot slijtage.
Is er een andere manier om de sd kaart via usb te benaderen terwijl deze gewoon in de telefoon zit?

Overigens Total Commander ziet zelfs de telefoon helemaal niet, maar dat kan misschien verband houden met het feit dat er geen stationsletter aan de telefoon is toegekend.