Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Spoorzoeker,
    TC heb ik al een tijd niet gebruikt en wellicht waren er intussen upgrades. Moet die opnieuw gaan bekijken.
    Q-dir is me onbekend. Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Verklaar je nader want ik begrijp het niet goed. Als de pointer in het rechtervak over een map ligt gebeurt er bij verkenner niets (W10). Bij wat we hier bespreken, is er absoluut geen handeling nodig het staat er toch al.
    Alleszins in Win 7 volstaat het de muis op een map te zetten en dan krijg je oa de grootte van de map. Maar dat gaat weg als je de muis daar weg doet. Je ziet de grootte dus maar tijdelijk. Persoonlijk verkies ik permanent de grootte te zien, dat is bvb nuttig als je mappen wil kopiëren op een dvd of usb-stick.

  3. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Merel (16 August 2016)

  4. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Verklaar je nader want ik begrijp het niet goed. Als de pointer in het rechtervak over een map ligt gebeurt er bij verkenner niets (W10). Bij wat we hier bespreken, is er absoluut geen handeling nodig het staat er toch al.
    In W10: in verkenner - mapopties - tabblad weergave - informatie over bestandsgrootte in maptips weergeven aanvinken - toepassen
    J.W.
    Google is uw vriend

  5. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel (16 August 2016)

  6. #14
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Verklaar je nader want ik begrijp het niet goed. Als de pointer in het rechtervak over een map ligt gebeurt er bij verkenner niets (W10). Bij wat we hier bespreken, is er absoluut geen handeling nodig het staat er toch al.
    Is bij mij toch ook zo. Ook W10.

    Laatst gewijzigd door Obsessed; 16 August 2016 om 10:57
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. #15
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Het werkt weer, maar waarom ?

    Ter informatie
    Beste collega's, bedankt voor uw inspanningen omtrent de balloons (als hierboven getoond)
    Ik heb gisteren nogmaals meerdere malen getracht om die balloon te zien verschijnen als de pointer over een map staat, zoals elkeen mij trachtte uit te leggen. Die kwam er nooit !

    Zopas vandaag nogmaals nagekeken en de functie is nu wel werkend ! Eigenlijk nooit gebruikt eerder . Het ontbreken was dus vermoedelijk al reeds lang bezig. Ik zie 3 mogelijke oorzaken (gebonden aan recente wijzigingen)
    - ofwel omdat ik de oude klassieke Folder Size (van Sourceforge) heb verwijderd (beter alternatief nu)
    - ofwel omdat ik de Classic Shell instelling heb gewijzigd (was ingesteld op W7 , nu op Classic mode)
    - ofwel door de dagelijkse opstart (wat erg onwaarschijnlijk is)

    Een andere reden waarom de balloons nu wel opdagen kan ik niet bedenken maar ik ga toch niet proberen om vorige toestand te reproduceren.


    Nog iets over de Folder Size varianten :
    Opvallend is de erg similaire user interface op de Explorer variant die je hier kan vinden :
    http://www.mindgems.com/products/products.htm
    Deze heeft mogelijk ook interessante bijkomende features ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #16
    carfran
    Gast
    Wat Microsoft Verkenner (na zoveel jaren) nog steeds niet aankan is voor elke map aangeven hoeveel het in beslag neemt op de hdd/sdd/usb-devices.
    Dat is wel totaal nieuw voor mij .
    Als ik rechtsklik bij een map en kies voor eigenschappen kun je mooi lezen hoeveel schijfruimte de map in beslag neemt en het aantal bestanden dat de map bevat .

  9. #17
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Een tekst opstellen die iedereen meteen begrijpt is bijzonder moeilijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Dat is wel totaal nieuw voor mij .
    Als ik rechtsklik bij een map en kies voor eigenschappen kun je mooi lezen hoeveel schijfruimte de map in beslag neemt en het aantal bestanden dat de map bevat .
    Jajaja Carfran.

    Ik heb het wellicht niet verwoord zoals jij het zou kunnen, maar doe nu niet alsof je niet begrepen hebt wat bedoeld is en werd begrepen door iedereen die de topic voor een minimum heeft gevolgd.

    Het gaat wel over het feit dat de FOLDERS geen aanduiding krijgen van hoeveel er in zit in een toegewezen dedicated aparte eigen kolom in het rechter paneel van de Verkenner, zijnde explorer.exe van Microsoft.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #18
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Jajaja Carfran.

    Ik heb het wellicht niet verwoord zoals jij het zou kunnen, maar doe nu niet alsof je niet begrepen hebt wat bedoeld is en werd begrepen door iedereen die de topic voor een minimum heeft gevolgd.

    Het gaat wel over het feit dat de FOLDERS geen aanduiding krijgen van hoeveel er in zit in een toegewezen dedicated aparte eigen kolom in het rechter paneel van de Verkenner, zijnde explorer.exe van Microsoft.
    Ik denk dat ik nu begrijp wat je bedoelt . Ik ben nu die screenshots gaan bekijken . Is het dat wat je bedoelt wat in die screenshots getoond word ? Als het dat niet is , nee dan ik je niet volgen . Is het ja dan snap ik niet waarom jij hiervoor extra software installeert . Ik wacht eerst jouw reactie af , in afwachting of ik juist denk.
    http://www.folder-size-explorer.com/screenshots.shtml

  11. #19
    carfran
    Gast
    Geen verdere reactie van Merel
    Wat ik in de screenshots zie doe ik op deze wijze .
    Rechtsklik op een Map (folder) en kies voor openen in nieuw venster .
    In die geopende map kun je dan gaan rechtsklikken op submappen en kiezen voor open in nieuw venster en je krijgt telkens in de rechterkolom gedetailleerde overzichten , uitgezonderd de md5-check

  12. #20
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    (1) Voor wie zich persé vast wil vast pinnen over het nut van de kolom Folder Size :

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    De optie folder size is op zich nuttig voor mij en wellicht voor veel andere gebruikers, vermits deze optie in het het leven is geroepen ; al heeft niet iedereen er behoefte of nut aan ; dat merkt men al meteen uit vorige 2 opinies.Dat is trouwens zo voor elke individuele optie bij Verkenner zelf, aan te stippen onder "details", waar men kan kiezen welke kolommen men wenst te zien verschijnen. (Nota1)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Maar het doel van de topic gaat echter verder dan dit ene punt.
    Ik peil ook naar uw verdere opinies/ervaringen met deze software. Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen mogelijkheid gevonden om fotobestanden in thumbs view te laten zien. Heb vandaag die vraag gesteld bij de "support" (Nota2)
    (2) Antwoord van Support ontvangen (wat men niet zo direct van Microsoft zou verkrijgen voor een simpele vraag):
    In het rechter paneel rechtklikken en in het submenu de optie voor de thumbs view kiezen.
    Heb dit getest ; het werkt.



    Deze software bevalt mij alleszins tot nu toe. Vriendelijk bedankt om zich te beperken tot bespreking van
    de software waarover deze topic gaat (klik) en niet meer (off topic) over alle wonderen van M$ Explorer welke trouwens af en toe verdwijnen om dan weer op te duiken.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Obsessed (24 August 2016), Phil O'Sophe (20 August 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. TIP : Een Bootmanager de moeite waard rEFInd
    Door Merel in forum Tips & Trucs
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 December 2015, 08:09
  2. TIP : Een Bootmanager de moeite waard rEFInd
    Door Merel in forum Overige software
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 7 December 2015, 00:43
  3. [TIP] Een website met tips voor zegmaar veel......
    Door Mrjraider in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17 August 2011, 10:32
  4. [Tips] Een beschadigde foto herstellen in psp x2
    Door woepi in forum Paint Shop Pro lessen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22 April 2009, 15:47
  5. [Tips] Een brush installeren in PSP
    Door compuchrisje in forum Paint Shop Pro lessen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 20 January 2007, 02:29

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •