Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    Netgear ReadyNAS ultra 6 als backup station

    Kan men een Nas netgear ReadyNAS ultra 6 gebruiken als een Station Backup , de backups die gemaakt worden zijn van de interne schijven die in de mijn desktop computers zitten.De dataoverdracht gebeurt via het netwerk
    In verband snelheid is dit te vergelijken met een usb 2 verbinding of veel trager ?

    kan men in een Nas netgear ReadyNAS de 6 schijven in hangen zonder die in RAID te hangen (dus als losse filesystems) ?
    Laatst gewijzigd door Obsessed; 2 September 2016 om 20:46

  2. #2
    carfran
    Gast
    Kun je even toelichten wat je juist wil bereiken ?
    Laatst gewijzigd door carfran; 31 August 2016 om 18:21

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Kun je even toelichten wat je juist wil bereiken ?
    Ik zou het volgende willen bereiken in de Nas zouden 6 harddisks zitten elke harddisks zou ik afzonderlijk willen gebruiken.
    Bijvoorbeeld backup computer 1 wordt op harddisk 1 opgeslagen van de nas , backup computer 2 wordt op harddisk 2 opgeslagen van de nas ,backup computer 3 wordt op harddisk 3 opgeslagen van de nas enz.
    Laatst gewijzigd door lucas7; 31 August 2016 om 19:44

  4. #4
    carfran
    Gast
    Backuppen van je verschillende computers naar de NAS is geen enkel probleem . Een NAS is wel een netwerkstation waar schijven worden ingebouwd en gebruik maken van RAID configuraties .
    Met twee identieke schijven die in RAID 1 staan opgesteld kun je ook bekomen wat wat je wil bereiken .
    Lees hier meer over de verschillende RAID combinaties en waar je moet op letten.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Backuppen van je verschillende computers naar de NAS is geen enkel probleem . Een NAS is wel een netwerkstation waar schijven worden ingebouwd en gebruik maken van RAID configuraties .
    Met twee identieke schijven die in RAID 1 staan opgesteld kun je ook bekomen wat wat je wil bereiken .
    Lees hier meer over de verschillende RAID combinaties en waar je moet op letten.
    RAID staat het toe om meerder harddisks te bundelen op zo’n manier dat een besturingsysteem (het als èèn enkele grote harddisk ziet.Dit is wat ik nu juist niet wil.
    Ik wil het volgende bijvoorbeeld ik bouw in de Nas 6 schijven van 1TB in en ik wil dat deze schijven niet als één enkele grote harddisk wordt gezien door het besturingsysteem. Maar de 6 schijven door het besturingsysteem gezien worden als 6 afzonderlijke schijven.

  6. #6
    carfran
    Gast
    RAID staat het toe om meerder harddisks te bundelen op zo’n manier dat een besturingsysteem (het als èèn enkele grote harddisk ziet.Dit is wat ik nu juist niet wil.
    Er zijn verschillende RAID opstellingen en welke jij hier vernoemd is RAID-0. De data word bij het wegschrijven dan ook verdeelt over de twee harde schijven .
    RAID-1 zijn twee identieke harde schijven waar de data word weggeschreven naar beide harde schijven . Eigenlijk 2 identieke kopies . Net zoals bij RAID-0 moet je bij RAID-1 twee harde schijven gebruiken van dezelfde capaciteit.
    Wanneer bij RAID-1 één van de schijven faalt heb je nog altijd een identieke kopie . Je moet eens de uitleg gaan lezen waarin ik bij hier verwezen verwezen heb . Ik heb de indruk dat je dit niet gedaan hebt
    http://www.tweaking4all.nl/algemeen/hoe-werkt-raid/

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Er zijn verschillende RAID opstellingen en welke jij hier vernoemd is RAID-0. De data word bij het wegschrijven dan ook verdeelt over de twee harde schijven .
    RAID-1 zijn twee identieke harde schijven waar de data word weggeschreven naar beide harde schijven . Eigenlijk 2 identieke kopies . Net zoals bij RAID-0 moet je bij RAID-1 twee harde schijven gebruiken van dezelfde capaciteit.
    Wanneer bij RAID-1 één van de schijven faalt heb je nog altijd een identieke kopie . Je moet eens de uitleg gaan lezen waarin ik bij hier verwezen verwezen heb . Ik heb de indruk dat je dit niet gedaan hebt
    http://www.tweaking4all.nl/algemeen/hoe-werkt-raid/
    Ik had de link gezien bij hier en ook gelezen.
    Ik druk mij misschien niet juist uit van wille omdat ik misschien nog niet voldoende weet over dit onderwerp.

    eigenlijk wil ik geen RAID gebruiken. Elke schijf die in de Nas zit wil ik afzonderlijk gebruiken alsof ik 6 externe schijven zou hebben van 1TB maar dan wel met het voordeel dat de 6 schijven in 1 kast zitten in de Nas .

  8. #8
    carfran
    Gast
    Bij een NAS kun je enkel gebruiik maken van RAID . Dan kun je evengoed zelf een MAX tower kopen waarin je 6 schijven kunt plaatsen. Een moederbord inbouwen met 6 SATA controllers en die gebruiken als Backup station . RAID is server technologie !!

  9. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Bij een NAS kun je enkel gebruiik maken van RAID . Dan kun je evengoed zelf een MAX tower kopen waarin je 6 schijven kunt plaatsen. Een moederbord inbouwen met 6 SATA controllers en die gebruiken als Backup station . RAID is server technologie !!
    Volgens de persoon die toestel verkoopt is dit mogelijk je moet iedere harddisk afzonderlijk instellen met raid 0
    met bijgeleverde software.

  10. #10
    carfran
    Gast
    Dan spreekt men van JBOD (niet RAID) .
    RAID 0 is er sprake van 2 identieke schijven en word de data verdeelt over de twee schijven . Bij RAID 0 ga je de twee schijven ook maar zien als 1 schijf . Als één van de schijven crasht ben je alle data kwijt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Netgear ReadyNAS NV+ v2 gebruiken als backup toestel
    Door lucas7 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 27 August 2016, 18:25
  2. Nas als fileserver? En backup met 2de nas?
    Door boom in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 29 August 2011, 10:28
  3. Cd-rom station
    Door Ludanto in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 25 May 2005, 17:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •