Hoi allemaal,

Ik overweeg een nieuwe desktop pc aan te schaffen. Wat moet hij allemaal kunnen? Tekstverwerking (Office), internet (surfen en downloaden), fotobewerking (Photoshop), muziekbeheer (Itunes: bibliotheek zowel op harde schijf (mp3) als Apple music), multimediabeheer: synchroniseren van ipad en iphone, e-books, gegevens van sportactiviteiten (Garmin), opladen van fietsroutes en looproutes (Garmin).
Ik wens mijn beeldscherm nog te behouden, zijnde een scherm met nog een klassieke aansluiting. Hebben de desktops die aansluitingen nog?

Waar moet ik dan op letten? Ik wil geen overkill of ook geen te zwak systeem. De namen en serienummers van processoren etc. zeggen me weinig.

Ik zie ook dat sommige modellen bluetooth hebben? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat dan draadloze apparatuur zoals toetsenborden en muizen automatisch al verbonden zijn, zonder dat een dongle een USB poort inneemt? Synchorniseert dan ook een smartphone, smartwatch, sporthorloge met de PC? Of communiceert dan de PC ook met ipad of iphone, mediaspeler om gegevens op de pc te raadplegen?

Alvast bedankt om me up to date te brengen.

Mvg.