Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    Het haar vanDonald Trump

    Enkele dagen geleden werd ik door een vriendelijke dame aangesproken op de Meir in Antwerpen, je weet wel, soms wil mijn vrouw ook wat. Daar ze een hoofddoek droeg en wat Marokkaanse roots liet zien dacht is al direct aan het wetenschappelijk onderzoek van den Humo. En als het wetenschappelijk is doe ik uiteraard mee.

    Maar dat was het niet. De eerste vraag was duidelijk en terecht. Mag ik u wat vragen mijnheer? Wie kan daaraan nu weerstaan? De volgende vraag was eigenlijk ook logisch. Hoe staat u tegenover het dragen van de hoofddoek, mijnheer? Ik dacht, oei, het is toch geen verborgen camera in Tremelo, en ja, een mens moet nu eenmaal soms zijn goed hart tonen. Ontsnappen was moeilijk, mijn vrouw deed teken dat ze naar de Inno ging. Ik dacht, hier gaan we weer : opnieuw een hoofddoekendebat.


    Daarom kaatste ik gewoon de bal terug : waarom willen jullie eigenlijk een hoofddroek dragen? Omdat we niet naar uw haar mogen kijken. Maar we willen helemaal niet naar uw haar kijken. Naar andere dingen wel zouTrump zeggen. En zijn wij mannen niet allemaal ergens een beetjeTrump? Toch zeker als moeder de vrouw in de Inno is.


    Volgende vraag dan. Kent u veel vreemdelingen? Ik weet dat er wel wat zijn,behalve in Tremelo, daar zag ik vooral oude, verzuurde madammen. Ik ken nu wel persoonlijk mijn oud-gebuur, dat is een Nederlander. Die woont bij ons en werkt in Rotterdam. Van bij ons naar Rotterdam gaat blijkbaar sneller dan bij ons naar Brussel. En verleden zondag zijn we samen nog iets gaan eten en het was lekker. Dat is toch een goede buitenlander.


    Een Nederlander bleek wel niet echt volgens haar normen een buitenlander te zijn, en dus heb ik nog wat verder gezocht. In ons gebouw woont een Portugees koppel. En die ken ik ook wel. De vrouw van dat koppel bracht me al eens een lekkere fles rode wijn. Ik heb met die mensen hoegenaamd geen probleem, maar hun probleem is duidelijk. Ze hebben een huis in Portugal, de man zou daar wel willen gaan wonen omdat daar zijn familie woont en hij heeft er zijn bezigheden. De vrouw heeft wat meer problemen : hun kinderen zijn allemaal hier opgegroeid, hebben hun job, en sommigen hebben kinderen. De vrouw zegt dat ze eigenlijk het gevoel zou hebben haar kinderen en kleinkinderen in de steek te laten als ze naar Portugal zouden terugkeren.


    Endan dacht ik plots aan mijn kapster. Dat is een lieve Marokkaanse vrouw die haar leven hier heeft opgebouwd zonder haar ouders en familie. Ze heeft me al van alles verteld over de ramadan, het suikerfeest, en over hun vakantie in Marokko. Ik zal haar eens naar Trump sturen. Dan wordt zijn haar al OK. Dan de rest nog.
    Laatst gewijzigd door berger; 27 November 2016 om 21:32

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Ik begrijp de bedoeling van het verhaaltje niet goed ??
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat is niet erg, het vraagt zelfs een beetje moed om dat toe te geven.

    Ik versta ook niets van bvb de cryptos.

    Om u een beetje op de juiste weg te helpen :

    - leest u soms de Humo?
    - weet u wat er enkele weken geleden in Tremelo is gebeurd?
    - weet u wie er in Amerika onlangs verkozen is tot president?

  4. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    - Ik lees Humo niet.
    - Aangezien Tremelo kortbij is heb ik inderdaad al van het Pano incident gehoord.
    - Ik weet ook wie de nieuwe President van Amerika zal worden.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  5. #5
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.537
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    786 keer in 613 posts
    Nou weet ik nog steeds de uitslag van het onderzoek niet.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het is ten slotte maar een verhaaltje, een beetje gebaseerd op sommige reële gebeurtenissen.
    Ik werd dus niet staande gehouden door iemand die mij iets vroeg op de Meir.
    Wat was het verhaal in de Humo en ik denk ook op VTM? De grote titel was iets van "20 % van de moslims hebben begrip voor IS". Dat is uiteraard een titel die de mensen aanspreekt. En volgens Humo was het een wetenschappelijke studie. Er ontstond dan in de pers en op TV een discussie over dat onderwerp : eigenlijk hoorde ik maar één verstandige reactie en dat was van een studente die zei dat de vragen die worden gesteld enorm belangrijk zijn. Die zei "als ik zulke vragen voorleg aan mijn professor ben ik gebuisd". Ondertussen hebben we nog een paar voorbeelden gezien van statistische flaters : de Brexit ging zich zeker niet voordoen, en Clinton zou winnen. Eigenlijk willen gazetten en TV's maar een cijfer geven waardoor ze meer papier verkopen en meer kijkers aantrekken. Een correcte steekproef samenstellen en de juiste vragen stellen kost veel geld, en dat willen de initiatiefnemers er niet aan geven. Daarom zijn de voorspellingen vaak onjuist.

    Van Tremelo ben ik eerlijk gezegd wat verschoten. Kort samengevat : een zogezegd Marokkaans koppel zou in de winkelstraat van Tremelo een winkel openen. Wat ik daarover als racistische praat heb gehoord grenst aan het ongelofelijke. Het was natuurlijk vooral vanuit een café en vanop de wekelijkse markt. Toen heb ik me de bedenking gemaakt : als dat nu het toekomstige Vlaanderen wordt dan ga ik best verhuizen. Vraag is dan ; is de situatie in Tremelo ook zo in allerlei plattelandsgemeensten. We weten het niet echt hé, men kan dat enkel vermoeden.

    Voor de rest : een rijke nederlander is voor iedereen OK, een portugees koppel waarvan de vrouw kuisvrouw is en de man klusjes doet ook. Ik versta wel dat de oudere generatie migranten (die vaak naar hier zijn gelokt omdat er hier werk was in de mijnen en in de bouw) wel heimwee hebben naar hun vaderland, maar eigenlijk niet meer terugkunnen omdat hun kinderen en kleinkinderen hier zijn opgegroeid.

    Mijn marokkaanse kapster bestaat echt. Maar ze ondergaat zoals wij de gebeurtenissen in de wereld. Trump wordt president en ik heb daar serieuze bedenkingen bij : wat heeft hij allemaal niet gezegd over vrouwen, hij wil een muur bouwen, hij zou alle buitenlanders deporteren.... Ondertussen zwakt hij sommige dingen al wat af, maar het aanstellen van bepaalde medewerkers-ministers gaat vrees ik de verkeerde kant op. Mijn kapster zou nog kunnen zijn haar wat fatsoeneren, maar aan zijn mentaliteit kan ze ook niets doen. We moeten mee in een wereld die door anderen wordt gemaakt.

  7. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Obsessed (30 November 2016)

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Trump is wie zijn beeltenis is, een kuif die elke richting uitgaat naargelang de wind staat. Maar wat dat te maken heeft met al de rest? Ik lees enkel Humo als er niks anders in de wachtkamer van de huisarts ligt, de uitzending over Tremelo heb ik ook gezien en ik begrijp beide partijen (uitlokken is wat daar eigenlijk gebeurde).
    Verhuizen zal niet veel helpen, want overal kom je dezelfde fenomenen tegen en Trump blijft net zo goed de Elected.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Verhuisd van "SINT-JANS- ...Molenbeek"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Verhuizen zal niet veel helpen, want overal kom je dezelfde fenomenen tegen
    Die mening is niet de mijne. Maar volgens wat je eerder al had geschreven blijf je veel liever thuis hé.

    Als Trump "impeached president" zal zijn geworden, kan hij wellicht nog gratis voor niks worden gebruikt in Belgium ? "Belgium is a beautiful city" !"
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Indeed, and it's the capital of France

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Over verhuizen gesproken. Ooit werd een zekere Luc Coene kabinetchef van de nieuwe regering onder leiding van Guy Verhofstadt, en Coene woonde in het zuiden van Brussel. En Isabelle Durant werd minister van verkeer en die woonde in Brussel. Ik zei toen tegen mijn vrouw : ze gaan het luchtverkeer veel meer over het noorden van Brussel sturen. En inderdaad : een tweetal maanden later kwam er een mededeling van de regering waarin er gezegd werd dat de vliegroutes werden aangepast om de vliegveiligheid te verhogen. Toen hebben we beslist te verhuizen. Ondertussen wordt er nog altijd ruzie gemaakt over een nieuwe vliegwet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Verberg uw computer in het netwerk van Windows XP
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 21:58
  2. Het versturen van grote bestanden
    Door daan in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 May 2005, 23:24
  3. Register defragmenteren, en het werkt hé!!!
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:18
  4. Het bureaublad icoon herstellen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •