Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Hybrid View

  1. #1
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts

    contacpersonen microsoft outlook2010

    hallo

    nog niet zolang geleden overgeschakeld naar windows10 met office2010.

    bij het importeren van pst files van mijn microsoft outlook2003 paar probleempjes. Ik heb namelijk nu 3 mappen voorgestelde contactpersonen, en 2 mappen contactpersonen. Er is echter maar 1 map 'contactpersonen' die effectief mijn adressenbestand heeft. De ander mappen zijn leeg.
    Hoe kan ik deze mappen verwijderen, is erg verwarrend.
    Had een knipsel gemaakt van de lijst maar krijg die niet geplaatst....

  2. #2
    carfran
    Gast
    Vertel eerst eens hoe je bent te werk gegaan bij het exporteren . pst bestanden zijn je postvakken . Contactpersonen bewaar je in een adresboek wat je kan exporteren via een bestand (.csv bestand) .

  3. #3
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Vertel eerst eens hoe je bent te werk gegaan bij het exporteren . pst bestanden zijn je postvakken . Contactpersonen bewaar je in een adresboek wat je kan exporteren via een bestand (.csv bestand) .
    outlook2003: exporteren als pst,later na installatie van outlook2010 de pst weer importeren.

  4. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik leerde ooit dat een pst alles bevat wat betreft mails, adressen, agenda, .....

    Tik eens in in google : "adresboek outlook map verwijderen" dan vind ik het als eerste antwoord. En het lijkt mij niet zo moeilijk.

    Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.

  5. #5
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Ik leerde ooit dat een pst alles bevat wat betreft mails, adressen, agenda, .....

    Tik eens in in google : "adresboek outlook map verwijderen" dan vind ik het als eerste antwoord. En het lijkt mij niet zo moeilijk.

    Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.
    er staat maar 1 adresboek vermeldt op dit tabblat.....
    omdat ik geen bijlage mag bijplaatsen, het ziet er zo uit:
    mijn contactpersonen: en in het lijstje

    voorgestelde contactpersonen
    contactpersonen
    voorgestelde contactpersonen
    voorgestelde contactpersonen die 4 mappen zijn dus leeg met een mapgrootte van 0 kb
    contactpersonen hier staan wel alle contactpersonen in

  6. #6
    carfran
    Gast
    outlook2003: exporteren als pst,later na installatie van outlook2010 de pst weer importeren.
    Dit heb je goed gedaan als je het wou terugzetten in outlook2003 op dezelfde computer.

    Als ik ga exporteren vanuit Outlook om terug te importeren in een nieuwere versie of te importeren op een andere computer , exporteer ik mijn postvakken , agenda , contactpersonen enz..... in aparte bestanden om daarna terug te importeren .
    Persoonlijke mappen (contactpersonen) kun je in outlook niet verwijderen . Wat je wel kan verwijderen zijn de aangemaakte groepen in de persoonlijke map contactpersonen .

    Toch altijd een backup maken van uw pst alvorens zo'n dingen te doen.
    Een backup wat ook een .pst bestand is word aangemaakt als je huidig .pst bestand beschadigt of corrupt is geraakt om terug in je huidige outlook terug te zetten .
    Laatst gewijzigd door carfran; 22 December 2016 om 16:46

  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    atlantis (22 December 2016)

  8. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Probeer de mappenstructuur toch te tonen

    Omdat je geen bijlage kan gebruiken :
    Gebruik "Snipping Tool" (in Windows 10) om een gedeelte van het scherm te definiëren dat je wil laten zien en er een screenshot van te nemen. Plaats dat ergens online.


    • Het beeldje kan worden ingelast in een post (code gebruiken voor een forum, hier ergens uitgelegd)
    • Of je plaatst gewoon de internet verwijzing naar het screenshot in je post.


    Ga ook eens kijken naar de mappen die best bewaard worden bij de webmail server van je internet provider.


    Outlook 2010 heeft een zeer uitgebreide HELP , waarmee je een stuk verder kan.
    Ik ben akkoord, het is verwarrend. Maar dat is Gmail toch ook omdat het TE minimaal is.
    Eens dat je uit de miserie bent zal Oulook 2010 wel voldoening geven.

    Plaats zo mogelijk uw outlook.pst bestanden niet op de C: schijf maar liever op een andere (data-)schijf want die ga je sowieso regelmatig backupen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  9. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    atlantis (23 December 2016)

  10. #8
    carfran
    Gast
    • Het beeldje kan worden ingelast in een post (code gebruiken voor een forum, hier ergens uitgelegd)
    • Of je plaatst gewoon de internet verwijzing naar het screenshot in je post.
    Je kan het knipsel uploaden naar imgdumper.nl

    Heb je verschillende mogelijkheden om het knipsel (afbeelding) in je bericht te voegen
    De link naar het plaatje plaatsen of de link naar het plaatje tussen de img tags plaatsen in je bericht .
    Wil je niet dat het plaatje bewaard blijft op de server van imgdumper.nl kun je jou registreren en later de afbeelding terug verwijderen .

  11. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    atlantis (23 December 2016)

  12. #9
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts
    Maak op regelmatige tijd een backup van zowel outlook als van mij C hoor
    Alleen is het beetje verwarrend die mappen in contacpersonen, en het is niet netjes ook. Aals ze er niet nodig zijn mogen ze weg.
    Ik heb de optie ' automatisch outlook contactpersonen maken voor ......in voorgestelde contactpersonen' uitgevinkt.


    de map ziet er zo uit
    https://1drv.ms/i/s!AqduszgDWw6npTu2X5e9MsWFtF9l
    Laatst gewijzigd door atlantis; 23 December 2016 om 12:37

  13. #10
    carfran
    Gast
    Voorgestelde contactpersonen zijn e-mail adressen van personen waar je e-mails naar verzend die niet in je persoonlijk outlook adresboek staan .
    Deze functie werkt op dezelfde manier als automatisch aanvullen . Ik ken Outlook 2010 niet maar in Thunderbird word deze functie ook gebruikt .
    Wanneer je een nieuw e-mail bericht gaat verzenden kun je de ontvangers gaan selecteren in je persoonlijk adresboek .
    Een voorbeeldje : Je verzend wekelijks een e-mail naar mensen die zijn opgenomen in je persoonlijk adrsboek . Stel dat ik nu naar jou een e-mail zou zenden en je moet die beantwoorden , kun je in je outlook instellen om mijn naam en e-mail adres te bewaren als voorgesteld contactpersoon . Wil jij de namen en e-mail adressen niet bewaren waar je een e-mail naar zend of beantwoord vink je deze optie in Outlook 2010 uit en zal het lijstje met voorgestelde contactpersonen niet langer aangevuld worden .
    Wanneer je dan een nieuwe e-mail zal gaan verzenden en je gaat bij Aan : CC: of Bcc: de eerste letters van mijn naam of e-mail adres typen , zal mijn naam en e-mail adres voorgesteld worden om ook de e-mail naar mij te zenden .
    Lees hier meer .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •