Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    En nochtans werkt het niet.

    Ik ben meer en meer overtuigd dat het softwarematig niet zal lukken.
    Zoals je eerder aangaf, zal het moederbord onder handen moeten genomen worden.

  2. #22
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Moederbord? Dat heeft hier toch helemaal niks mee te maken?

    Haganibbo: even resumeren en nu vanaf het begin.
    1. Welke Windows versie heb je nu? Is het Windows 10? Zo ja, is het een upgrade vanaf 7?
    2. Heb je ooit een systeem-backup gemaakt? Hiermee bedoel ik een volledige systeembackup, die je eventueel compleet kan terugzetten op het desktop.
    3. Waarom was het nodig om iets aan je printerinstellingen te doen en Wélke aanpassingen heb je gedaan?
    4. Om welke printer gaat het? Was er software nodig om die te installeren of werd hij sowieso herkend?
    5. Werk je als administrator of als gewone gebruiker, als je die aanpassingen doet?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    berger (18 January 2017)

  4. #23
    carfran
    Gast
    #1

    Anderzijds, wanneer ik bezig ben op de pc en een tijdje moet stoppen (bvb. een telefoontje) gaat hij spontaan stoppen en licht het flikkerlichtje niet meer op. Dan is hij volledig uitgeschakeld.
    Maar wel problemen om hem nadien weer op te starten.
    Ik denk maar even mee , maar ik heb iets zeer intressants gevonden i.v.m. een nieuwe functie in Windows 10. Namelijk automatische vergrendeling wanneer je jouw PC verlaat .
    http://www.techpulse.be/nieuws/21119...r-je-wegloopt/

  5. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Haganibbo (22 January 2017)

  6. #24
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Niet meer boos Compuchrisje ?

    1. Ik werk met Windows 10.
    2. Heb van een systeemkopie een back-up gemaakt.
    3. Na een analyse van mijn kleurenlaserprinter Samsung CLP-360 met Driverdoc gaf die aan dat mijn apparaat oud was/werd. Ik heb dan een nieuwe driver geïnstalleerd zonder de oude te verwijderen. Nadien deden zich, uiteraard problemen voor en is mijn miserie begonnen. Niets ging nog met de printer. Uiteindelijk, na veel ingrepen kreeg ik hem terug aan de praat. Later wanneer ik de pc wou uitschakelen bleef bleef het lichtje op de front van de pc branden. Na een opstart mag ik de pc niet te lang onaangeroerd laten (bvb. de tijd van te eten, of een langer telefoontje) of dan zet hij zich spontaan volledig uit (geen lichtje dat brandt) Ik kan hem nadien moeilijk terug aanzetten. Om dit te vermijden verplicht ik hem te blijven werken door bvb een streamingprogramma (Spotify) te laten lopen.
    4. Wat ik ondertussen ervaren heb met mijn printer, is dat ik hem bij iedere print moet instellen, zo niet print hij automatisch in kleuren. Vroeger was hij oorspronkelijk ingesteld om te printen in zwart/wit.
    5. Volgens, je weet wel wie, heb ik de installatieschijf niet nodig. Hij gaf aan de telefoon de uitleg om alles te herbeginnen al het van het net te halen. Je weet, een Fransman spreekt zoals een mitraillette, heb de helft niet begrepen en liet het dan maar zo.
    6. Op je vraag 5. kan ik niet antwoorden. Ik weet het zelf niet. Meestal als gewone gebruiker, maar af en toe heb ik de keus niet en moet ik het als admin.

    Ik denk dat ik je alles aangegeven heb en mocht er mij nog iets te binnen schieten, kan ik je zulks mededelen.

    N.B.: dat idee van de moederkaart kwam van Merel en ik moet eerlijk toegeven dat Laurent (zo is zijn naam) dit ook vreesde, omdat elke van zijn ingrepen softwarematig niets opleverde.

    Ik kan je reactie oprecht naar waarde schatten als trouw lid van het hulpforum en die heel duidelijk je positieve ingesteldheid aangeeft.

    Als je het niet lukt, geef ik het op (pc werkt normaal, alhoewel . . . ). Laurent zal wel komen opdagen, wanneer het voor hem past !!! Daar staat geen maand bij. Ook dat is typisch Frans.

  7. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Al geprobeerd om die printer met heel zijn hebben en houden uit je systeemconfiguratie te halen? (Apparaten en printers)

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (24 January 2017)

  9. #26
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Beste CC,

    Danke voor je pogingen.

    Het vluchtige relaas van Laurent doet me twijfelen. Natuurlijk voor hem is alles eenvoudig (jusu'à la preuve du contraire).

    Daarom informeer ik je hoe ik mijn printer volledig kan uit mijn systeem halen.
    1. Apparaten en printers, icoon van printer deleten,
    2. Program files ---> 3 rubrieken :
    2.1 Samsung,
    2.2 SamsungPrinterLiveUdate,
    2.3 SamsungPrinterLiveUpdateInstaller.
    De 3 uitwissen ?

    Binnen dezelfde geest, graag ruggensteuntje om hem te herinstalleren. Zo ben ik zeker.
    Ik reken niet meer op Laurent en ik verkies niet mijn dochter er niet tussen komt. Ik wil onder hen geen ruzie. Je moet weten dat mijn dochter uiterst explosief is. Als ze uit haar krammen schiet, springen de vonken eraf.

    N.B. : de analyse van DriverDoc had het over meer dan 8.000 prints? Ongelooflijk.

    Vriendelijke (en niet boze) groeten. (Vergeten, mijn dwaze uithaal ?) Ik was in feite lastig op Lolo pour les amis.
    Ik meen dat je de goede weg bent ingeslagen.

  10. #27
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ferm geprint dus, en ja, àlles van die printer moet eruit, ook de updates.
    Pc herstarten, eventueel CCleaner of een andere zijn werk laten doen om restjes te verwijderen. Werkt je printer met een scart-aansluiting, verbindt die dan eerst. Bij het opstarten zou die moeten gevonden worden door Windows. Is het USB, dan kan je die ook na het starten worden aangesloten.
    Normaal gezien herkent Windows de meest gangbare printers, ik hoop dat die van jou geen 20 jaar oud is, maar eventuele software hiervoor haal je niet bij de driver-verzamelingssite, wél bij de producent. Zoek daar naar jouw type printer om de juiste software op te halen als dat nodig zou zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (25 January 2017)

  12. #28
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Beste CC,

    Die cijfers van DriverDoc kloppen van geen kanten.
    De printer is nog geen 5 jaar oud. Bovendien heb ik er nooit zo maar op los geprint. Ben steeds spaarzaam geweest.
    Tot heden moest ik slechts 1 x de toner vervangen en dan, uiteraard, voor de zwarte inkt.

    Dit terzijde, Ik heb alles van de printer weggehaald en Ccleaner laten draaien zoals je me voorstelde te doen.

    Voor ik hem terug ging installeren heb ik de computer uitgezet en . . . . . ja het lichtje op de toren bleef branden.

    Ten einde raad heb ik de printer terug aangekoppeld en hij doet het uitstekend. En vreemd, terug met de kleurinstelling standaard i.p.v. grijs/zwart.

    Kortom, het is net alsof de printer nooit verwijderd werd ? ? ?

    Hoe kan dit?

    Sorry dat ik je terug moet lastig vallen.
    Jij bent mijn toevlucht en met Laurent praat ik er niet over. Ik had hem reeds aan de telefoon, maar hij vroeg zelfs niet of ik eraan uit geraakt was.

  13. #29
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Zou DriverDoc wel iets te maken hebben met het aantal gedrukte dokumenten?

  14. #30
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    'k Heb nog wat rondgesnuffeld op het www en merk dat er meer Windows 10 gebruikers zijn die problemen kregen na een update, ook wat betreft het 'gaan slapen' en terug opstarten van hun systemen. Helaas heb ik nergens gevonden wélke update ervoor verantwoordelijk was.
    Wel zijn er verschillende meldingen dat er vooral problemen zijn met Intel (geheugendrivers) en/of ASUS moederborden.
    ASUS zou niet bereidwillig zijn om hieraan iets te doen, maar dat was een al ouder bericht, dus mogelijk is dat ondertussen wel al geklaard.
    Kan je misschien een screenshot geven van je hardware? Liefst uitgeklapte onderdelen, als het kan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Haganibbo (27 January 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Hoe wis ik mijn harde schijf echt grondig?
    Door Norke in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 12 June 2005, 01:51
  2. Telenet voert werken uit aan Mijn Telenet
    Door Dirkske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 May 2005, 21:39
  3. Snel stoppen in IE
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 May 2005, 22:41
  4. Hoe wis ik mijn harde schijf echt grondig?
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 May 2005, 09:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •