Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts

    Data van GSM opslaan of back-up maken

    Iemand uit m'n bekendenkring heeft zich een nieuwe GSM ( geen smartphone !! ) aangeschaft nadat z'n oude een duik in een plas water had genomen. Natuurlijk weer al z'n nummers weg, ramp, mizerie en ellende.
    Computer of laptop heeft de brave ziel niet in huis (hij is al geruime tijd 75+er ). Ik weet dat de mogelijkheid bestaat om een back-up te maken van z'n nummers e.d. op een soort van USB stickje maar die dingen hebben een speciale benaming en ik kan ze nergens weervinden. Wie helpt me verder zodat ik op mijn beurt m'n maat kan depanneren??? Bedankt ben je al op voorhand
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 27 December 2016 om 12:07
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  2. #2
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Effe vergeten te vermelden dat het toestel een micro USB poort heeft van het type zoals alle moderne tablets en smartphones van samsung er hebben, zo'n plat ding.
    Een adapter naar een standaard USB is al gevonden, dat is dus geen probleem meer.
    [URL=http://www.benl.ebay.be/itm/5pcs-Mini-Micro-USB-Male-to-USB-2-0-Female-Adapter-OTG-Converter-For-Android-/371584818823?hash=item56842e5e87:g:cC0AAOSwzvlW9pp N]DEZE[URL/]
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik heb onze internetreus eens geraadpleegd. Met de zoekresultaten lijkt het wel of dat recupereren niet zonder betaling te gaan. Probeer zelf maar eens met deze zoekvraag: data van gsm recupereren.
    Toch even vragen: kan je pc die gsm vinden? Zo ja, zet dan gewoon al die bestanden op die USB-stick, ze hoeven toch niet geopend te worden? Dan alles naar de nieuwe phone zetten en zien of het gelukt is.
    Dit doet eigenlijk niet terzake, maar mijn contacten staan niet in het geheugen van mijn gsm maar op de chip. Zo moet ik bij aankoop van een nieuwe geen transfer doen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Dieseltje (31 December 2016)

  5. #4
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Toch even vragen: kan je pc die gsm vinden?
    Neen, Chrisje, die GSM heeft een onvrijwillige doop gehad en zelfs na meerdere dagen op de radiator valt er geen verbinding tot stand te brengen met 'n PC . Maar dat zou eventueel wel kunnen met de nieuwe die ondertussen handmatig van de belangrijkste adressen voorzien werd. Ik weet dat er een soort van back-up stick bestaat die je gewoonweg effe aan 'n GSM hangt zodat hij een kopie kan maken van je gegevens ( niet de volledige inhoud !! alleen je adressen en nummer ) zodat je die, zoals dat nu het geval was, eenvoudig op een ander toestel kan plaatsen. Als het nieuwe toestel een Samsung was dan kon die backup rechtstreeks op een USB stick geplaats worden via een PC maar dan moet een eventueele vervanger layet eveneens van dat merk zijn. De brave borst heeft echter een voorkeur voor Nokia, en dan ook nog eens de eenvoudige modellen, geen smartphones. Toch bedankt voor het meedenken. Als 'k zo'n "geheugending" tegenkom zal ik niet nalaten om hier een nadere beschrijving neer te zetten.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 31 December 2016 om 10:35
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  6. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Al geprobeerd om de chipkaart in een ander toestel te stoppen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #6
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Dat had de kerel van proximus die hem de nieuwe telefoon verkocht al geprobeerd maar zonder veel resultaat. Niks meer af te halen. Nieuwe sim-kaart, zelfde nummer. Inmiddels wel iets gevonden dat simkaarten kan kopieeren . Dan heb je die gegevens toch al weer.
    De oplossing die jij aangaf, alles op een USB-stick zetten, zal het worden. 'k Heb hier nog zo een ding liggen van 1 Gb,( gekregen paard!! ) dat zal zeker groot genoeg zijn. Alleen effe dat progje afhalen bij Nokia en 't is geflikt. Werk voor de eerste week van dit nieuwe jaar.
    BTW, een gelukkig Nieuwjaar, 'n goede gezondheid en minstens 2 keer 6 op de Lotto. ;'-)
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  8. De volgende gebruiker bedankt Dieseltje voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 1 January 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Back up maken
    Door LASA in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 October 2006, 19:48
  2. hoe data van dvd-camcorder binnenhalen in studio 9
    Door nicolas in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 15 May 2006, 23:17
  3. back-up maken
    Door Vlier in forum Overige software
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 January 2006, 21:34
  4. Problemen met verbinding van gsm
    Door natje1711 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 3 December 2005, 17:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •