Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts

    Vraag Windows Live Mail vervangen in Windowes 10

    Ik heb steeds WLM gebruikt als mailserver.

    Maar heb vernomen dat die aan het doodbloeden is en niet meer geüpdatet en ondersteund wordt.

    Dus moet ik overstappen, maar welke is een betrouwbare en stabiele gratis server. ( ik wil geen Hotmail en GMail heb ik reeds met alternatieve adressen ). Ook geen toeters en bellen !

    Aangezien mijn standaardbrowser Firefox is, dacht ik aan Thunderbird. Kwestie van in de familie te blijven.

    Maar alvorens de stap te zetten wens ik toch even mijn licht op te steken.

    Anderzijds, kunnen er zich problemen voordoen bij het overschakelen ?
    Mijn data te verliezen zou voor mij een ware ramp zijn. ( ik ontvang gemiddeld 50 mails per dag en zo maar niet voor de lol ).

    Met dank bij voorbaat.

    N.B.: CC lees je mee ?

  2. #2
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Hallo Haganibbo, ik kwam hier na lang afwezig geweest te zijn eens een kijkje nemen en zag toevallig uw vraag. Nu ik heb recent nog Thunderbird geinstaleerd op de laptop van mijn buurvrouw omdat zij problemen had met WLM en zij is in elk geval tevreden (zelf gebruik ik enkel hotmail en gmail). Nu wat betreft mails en contactpersonen die zou je normaal vrij eenvoudig moeten kunnen backuppen in WLM en later terug importeren in Thunderbird. Voor de zekerheid zou ik een tijde beide programma's naast elkaar laten draaien, moest het misgaan verlies je alvast niets. Voor toekomstige mails kan je bij je mailinstellingen altijd een vinkje zetten 'kopie op server bewaren', op deze manier kan je ze in beide programma's downloaden en blijft er een kopie op de server van je provider staan.

    Mvg,

    Nightraver.

  3. #3
    carfran
    Gast
    Dus moet ik overstappen, maar welke is een betrouwbare en stabiele gratis server.
    Ik denk dat je bedoelt een betrouwbaar , stabiel en gratis e-mail cliënt softwareprogramma waarmee je jouw berichten kan ophalen met het e-mail adres dat je aangemaakt hebt bij je internet provider .

    Lees hier meer hoe je postvakken en contactepersonen vanuit WLM importeren naar Thunderbird .

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.815
    Bedankjes
    15.630
    Bedankt
    36.981 keer in 15.328 posts
    Ik gebruik Thunderbird sinds outlook express uit de gratie is gehaald. Van de Windows mailtoepassingen heb ik amper een maand gebruik gemaakt, ik vond ze niet zo praktisch om mee om te gaan.
    Wat het backuppen en eventueel meenemen van je mails betreft, moet ik je naar Mozilla verwijzen (ik dacht dat ik hierover een tutorial had geschreven, maar helaas niet dus). Maar het staat op die pagina vrij duidelijk, me dunkt. Je Gmail- en eventuele Hotmail- of Outlook accounts kan je eveneens in Thunderbird krijgen.
    Deïnstalleer WLM nog niet meteen, maar test Thunderbird gerust uit, nadat je het als standaard-mailtoepassing hebt gezet. Zo kan je zien of alle data daadwerkelijk meegetransporteerd zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. .pst bestand importeren in windows live mail
    Door The_wishbone in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 June 2008, 22:57
  2. windows live mail
    Door Huka in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 3 June 2008, 22:01
  3. windows live mail
    Door intruder in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 November 2007, 23:55
  4. contactpersonen in windows live mail
    Door fieldoxide in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 August 2007, 11:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •