Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: tablet ASUS

  1. #1
    Gevorderd   ward's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    oostrozebeke
    Berichten
    109
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    21 keer in 11 posts

    tablet ASUS

    Hello,
    Ik heb een Asus tablet modelnr.KOOF met Android versie 4.2.2.
    Al enkele dagen start hij op en na een drietal minuten valt hij uit en probeert opniew op te starten, dat lukt niet en kan je hem enkel afleggen door op de aan knop te blijven drukken. Na verschillende pogingen heb ik een soft reset gedaan, geen resultaat dan maar een harde reset geen resultaat ,dan een back-up gemaakt en terug gezet naar standaardwaarden, een update gedaan van Android ,de fout is gebleven ;hij blijft draaien in een "loop" ,weet niet meer wat geprobeerd om hem weer goed te krijgen ,weet iemand nog een oplossing anders zal er niets anders opzitten hem terug naar de winkel te doen ,heb wel de pech dat hij 10dagen uit garantie is vandaar dat ikzelf probeer hem weer op het goede spoor te krijgen.

    Vriendelijke groeten
    Ward

  2. #2
    carfran
    Gast
    Je kan eens proberen met een Factory Reset , terugzetten naar fabrieksinstellingen dus . Een factory reset is niet hetzelfde als een hardreset . Dat is zowat de ellende van Androïd toestellen , tablets en mobiele phones , dat sommige fabrikanten hun toestellen niet kunnen ge-updated worden en om bij te blijven een nieuw toestel moet kopen .
    Ik vind nergens iets hoe je van 4.2.2 je asus tablet kan upgraden naar 5.x

    Lees hier bij Kan ik alle nieuwe versies van Android installeren wat men daar schrijft van de fabrikanten .
    https://www.unitedconsumers.com/gsm/...on-updaten.jsp
    Laatst gewijzigd door carfran; 9 February 2017 om 20:08

  3. #3
    Gevorderd   ward's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    oostrozebeke
    Berichten
    109
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    21 keer in 11 posts
    carfran,
    Ga nogmaals eens een "factory reset" uitvoeren, als het nog hetzelfde blijft ga ik er terug mee naar de winkel, 10 maanden geleden had ik juist hetzelfde probleem ,heb hem onder garantie binnen gedaan .
    Als ik eens google zie ik dat bij asus veel hetzelfde probleem voorkomt en dat sedert 2012, denk bijna dat het een hardware probleem is.

  4. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Er is wettelijk twee jaren garantie op elektronische toestellen aangekocht in België met faktuur.
    10 dagen erover is er natuurlijk over. Het is al gebeurd dat ze mijn spullen toch nog willen herstellen, wat luider praten aan de toog als er veel klanten staan helpt soms.

  5. #5
    Gevorderd   ward's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    oostrozebeke
    Berichten
    109
    Bedankjes
    119
    Bedankt
    21 keer in 11 posts
    Berger, ben naar de winkel geweest ,en gezegd verwijzend naar de klever achteraan daterend van 8/04/2016 ,dat ik terug hetzelfde probleem heb (was natuurlijk toen nogwel in garantie); en men zei is al 60€ om op te sturen en reken 100€ voor herstelling (ASus kostte 282€ ),.heb hem niet laten herstellen.
    Heb nog eens factory reset uitgevoerd thuis en hij start op ,dus embleem Asus is zichtbaar maar hij blijft rondjes draaien, krijg ik hem niet goed ga uitkijken voor een andere ,maar geen ASUS meer, heb op google al bemerkt dat dit euvel reeds voorkomt van in 2012 en dat men het met updates niet goed krijgt ,vandaar mijn twijfels om nog een asus aan te schaffen

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het enige waarover je nog met de winkel kunt discussieren is de vraag of de wettelijke termijn van 2 jaar niet moet worden verlengd. Is uw toestel de eerste keer een maand in herstelling geweet dan heb je het ook gedurende deze maand niet kunnen gebruiken en moet de waarborgperiode wettelijk met een maand verlengd worden.
    Maar 160 euro betalen voor een toestel van 282 euro zou ik zeker niet doen.

  7. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    ward (12 February 2017)

  8. #7
    carfran
    Gast
    Het enige waarover je nog met de winkel kunt discussieren is de vraag of de wettelijke termijn van 2 jaar niet moet worden verlengd.
    Wanneer men een nieuw toestel koopt is er een verplichte garantie opgelegd van twee jaar op het apparaat of toestel . En wanneer men een nieuw toestel koopt moet men zeer goed de garantievoorwaarden lezen voor men deze ondertekend .
    De verplichte garantie van twee jaar is op het toestel . Nu zijn er fabrikanten en verkopers die in hun garantievoorwaarden bepalen of de garantie alleen is op het toestel of ook op de werkuren . er zijn fabrikanten en verkopers die maar 6 maand geven aan de kosten voor het herstellen en er zijn er die misschien 2 jaar garantie geven op de herstellingskosten en er zijn er die kosten aanrekenen voor het herstellen vanaf de eerste dag binnen die twee jaar van garantie wat volkomen wettelijk is . Voor zeer dure apparaten kan men een bijkomende soort garantieverzekering afsluiten . Dat wil zeggen als het toestel uit garantie is en er zijn herstellingskosten aan je zal moeten betalen voor de onderdelen die moeten vervangen worden maar die dan de herstellingskosten (nazicht en werkuren)zal dekken .
    Ik was hier deze week ook nief efkes verschoten . Waterverwarmer defect en gewoon om even te komen kijken wat er scheelde zonder te herstellen, 138,00 euro . Technieker heeft amper 20 minuten binnengeweest .
    Laatst gewijzigd door carfran; 11 February 2017 om 13:25

  9. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    ward (12 February 2017)

  10. #8
    carfran
    Gast
    @Ward en ook andere lezers . Bij het aankopen van een tablet of Smartphone , bevraag je eerst goed of de fabrikant de moeite neemt om je apparaat te laten updaten . Bij goedkope toestellen vind de fabrikant het niet de moeite waard . Die nieuwe smartphones die je kan kopen voor 1 euro zijn hier een mooi voorbeeldje van . 1 euro voor een smartphone daar kun je toch niet voor sukkelen , maar intussen weten ze niet dat het geïnstalleerde OS niet meer bijgewerkt word , wat dus een risico vormt dat je toestel eens gehackt word en volledig onbruikbaar kan gemaakt worden .

    Is uw toestel de eerste keer een maand in herstelling geweet dan heb je het ook gedurende deze maand niet kunnen gebruiken en moet de waarborgperiode wettelijk met een maand verlengd worden.
    Als er onderdelen werden vervangen , en het toestel is nog in garantie , is er ook een verplichte garantie , maar dan alleen op het onderdeel dat vervangen werd . Welke termijn hier op geplakt staat weet ik niet juist .
    Laatst gewijzigd door carfran; 11 February 2017 om 13:36

  11. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    ward (12 February 2017)

  12. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Je zou toch eens de wet moeten lezen : er staat duidelijk dat de waarborgperiode verlengd wordt met de periode dat een toestel tijdens de waarborgperiode buiten gebruik is geweest. Van waarborg enkel op de herstelling is nergens sprake.
    Wat dikwijls vervelend kan zijn is dat de consument eens de 6 maanden waarborg voorbij moet aantonen dat het gebrek er was bij de aankoop. Tijdens de eerste zes maanden kan de verkoper eventueel een herstelling weigeren door aan te tonen dat het gebrek er op de dag van aankoop nog niet was, bvb bij duidelijke sporen van een val.
    Als er een smartphone wordt verkocht voor 1 euro is dat altijd samen met een abonnement.
    Vervang best uw technicus van de waterverwarmer door een goede.
    Besluit : werk enkel met verkopers en technici die het vertrouwen waard zijn.
    Laatst gewijzigd door berger; 12 February 2017 om 13:09

  13. #10
    carfran
    Gast

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •