Telenet bezit de kabel en Proximus de telefoonlijn. Doordat onze politici belangen hebben in beide (bij Telenet kunnen ze hun zakken vullen in de adviesraad, Proximus is een indirecte belasting voor de schatkist) zijn die niet geneigd concurrentie aan te wakkeren en zijn onze prijzen van de hoogste in Europa. De winsten van Telenet (de helft van de omzet!) gaan naar de VS, de dividenten van Proximus gaan zoals gezegd naar de staatskas. Ik was dus al lang op zoek naar een alternatief. De kleintjes waren tot nu toe in handen van de twee groten of moesten er aan betalen om hun infrastructuur te mogen gebruiken.

Nu is internet eindelijk mogelijk op een derde manier. 4G is op sommige plaatsen zo degelijk als kabel of lijn. Het Franse Orange heeft een flybox uitgebracht waarmee je zo voor 20 euro 30gig + 100 gig 's nachts kan gebruiken. Ik heb het net aangekocht en mijn oude provider vaarwel gezegd. Tien jaar Telenet gebruikt en opgezegd omdat ik geen zin had om de VS te steunen en de laatste twee jaar met Proximus niets dan zever gehad. Blij dat ik van die monopolisten van af ben. Zit wel een jaar vast aan Orange.

Heeft er iemand al ervaring met de Orange flybox ? Van hetgeen ik vind op het internet gebruiken de meesten het voor tweede verblijven enzo. Ik ga het gebruiken zoals in de tijd van Ivanhoejupiler. 's Nachts