Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.867
    Bedankt
    17.671 keer in 7.885 posts

    Ongelukkig ... en zo is het allemaal begonnen

    Er was eens een koning die wilde gaan vissen. Hij ontbood de koninklijke weersvoorspeller om het weer voor de volgende dagen te voorspellen.

    De weerman verzekerde hem dat er zeker geen regen zou vallen.

    Dus gingen de koning en de koningin vissen. Onderweg ontmoetten ze een boer met zijn ezel. De boer zei: ‘Uwe Hoogheid, U zou beter terugkeren naar Uw paleis want dra zal er een aanzienlijke hoeveelheid regen vallen.’

    De koning was beleefd en terughoudend en antwoordde: Ik heb een zeer gewaardeerde paleisvoorspeller die hoog opgeleid is en bovendien jarenlange ervaring heeft.

    Ik betaal hem een hoog loon. Hij gaf me een zéér verschillende voorspelling. Ik vertrouw hem en dus zal ik niet terugkeren.’ En dus ging de koning verder naar het meer.

    Maar een korte tijd later viel er een verschrikkelijke hoeveelheid regen. De koning en de koningin waren doorweekt en hun gevolg gniffelde om hen in zo’n beschamende toestand te zien.

    Woedend keerde de koning terug naar het paleis en beval de koninklijke weersvoorspeller te ontslaan. Dan vorderde hij de boer naar zijn paleis en bood hem de prestigieuze en vet betaalde baan van weersvoorspeller aan.

    De boer zei: ‘ Uwe Hoogheid, Ik weet niets over weer voorspellen. Ik krijg mijn informatie van mijn ezel. Hoe meer de oren van mijn ezel hangen, hoe harder het gaat regenen.’

    Dus gaf de koning de baan van weersvoorspeller aan de ezel.

    Vanaf toen begon men bij de overheid ezels aan te stellen en hen de hoogste en invloedrijkste posities te doen bekleden.

    En tot nog toe wordt deze traditie in stand gehouden......
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende 3 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (17 March 2017), Phil O'Sophe (14 March 2017), salmax (13 March 2017)

  3. #2
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    662
    Bedankjes
    2.045
    Bedankt
    2.148 keer in 970 posts


    en hun ehh oren hangen altijd slap dus je kan er ook nog es geen peil op trekken ( als ze al oren hebben )
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  4. De volgende gebruiker bedankt Typetje voor deze nuttige post:

    Obsessed (13 March 2017)

  5. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.838
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts
    Veel waarheid te vinden in dit verhaaltje...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (13 March 2017)

  7. #4
    carfran
    Gast
    Bij de Belgische overheid zitten nog groter ezels dan ik dacht . Wij hebben ministers die hier en daar bijspringen als het nodig is en doen dat voor niets . Allee ze zeggen dat hé dat ze daar niets moeten voor hebben .

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed (13 March 2017)

  9. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik vind het wel een goede en plezante mop.

    Wel zou ik willen zeggen dat er bij de Belgische overheid en dit op alle niveau's toch wel heel veel heel goede ambtenaren zijn. Ik denk dan bvb aan ons uitstekend onderwijs. Ons sociaal systeem is één van de beste in de wereld, en natuurlijk kost dat ook wat. Laten we ook de politie en veiligheidsdiensten eens bedanken voor al de inspanningen en overuren die ze sinds bijna een jaar maken. Ik heb zelf ook een goede persoonlijke ervaring met ons correct (en ja soms traag) juridisch systeem.

  10. De volgende 3 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 March 2017), Obsessed (14 March 2017), Phil O'Sophe (15 March 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •