Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts

    Veel beveiligingsinfo op één site

    Volgende site is een initiatief van Testaankoop in samenwerking met Google.

    https://www.cybersimpel.be/nl

    Veel goede en doelgerichte informatie op een duidelijke, eenvoudige website.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende 3 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    compuchrisje (18 March 2017), Phil O'Sophe (17 March 2017), salmax (17 March 2017)

  3. #2
    carfran
    Gast
    Was het in 2015 of 2016 , ik weet het niet juist meer , maar test aankoop had een beveiligingsfirma de opdracht gegeven om 250 webwinkels te checken en na de check bleken heel wat webwinkels niet degelijk beveiligd te zijn. Het artikel werd online gepubliceerd met ook nog eens de namen van de webwinkels die niet veilig waren . Ze hadden aan de beveiliger gevraagd wil je onze site ook eens checken , want die is veilig . Site van test aankoop gecheckt en werd een lek gevonden dat al misbruikt werd . We hebben het lek zou gauw mogelijk laten dichten werd dan in het artikel geciteerd .
    Wat me opvalt is dat het weeral het meest windows doelgericht is , er bestaan nog andere besturingssystemen ook die veel veiliger zijn dan Windows .

  4. De volgende 4 gebruikers bedanken carfran voor deze nuttige post:

    compuchrisje (18 March 2017), Obsessed (18 March 2017), Phil O'Sophe (17 March 2017), salmax (17 March 2017)

  5. #3
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Was het in 2015 of 2016 , ik weet het niet juist meer , maar test aankoop had een beveiligingsfirma de opdracht gegeven om 250 webwinkels te checken en na de check bleken heel wat webwinkels niet degelijk beveiligd te zijn. Het artikel werd online gepubliceerd met ook nog eens de namen van de webwinkels die niet veilig waren . Ze hadden aan de beveiliger gevraagd wil je onze site ook eens checken , want die is veilig . Site van test aankoop gecheckt en werd een lek gevonden dat al misbruikt werd . We hebben het lek zou gauw mogelijk laten dichten werd dan in het artikel geciteerd .
    Wat me opvalt is dat het weeral het meest windows doelgericht is , er bestaan nog andere besturingssystemen ook die veel veiliger zijn dan Windows .
    Inderdaad Carfran, daar heb je inderdaad een punt.
    Het blijft echter een feit dat Windows momenteel nog steeds het meest gebruikte OS is.
    Je kan hier natuurlijk een soortgelijke site toevoegen voor Linuxgebruikers maar zoals je zegt zijn die andere besturingssystemen veel veiliger dan Windows .
    Daar zijn zulke sites dus niet voor nodig?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  6. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Tips over beveiliging zijn altijd welkom. Maar wie grote websites bezoekt zoals bv Google, Facebook e.d. moet beseffen dat die de grootste opslag hebben qua data van hun bezoekers.
    Wat kinderen betreft, die zouden van bij het prille begin al moeten ingehamerd krijgen dat bepaalde dingen niet kunnen/mogen en hierbij ook uitleggen waarom juist, natuurlijk op het niveau van hun begripsleeftijd. De oudste kleinzoon heeft een flinke klikvinger en ja, hij mag hier op desktop spelen, maar onder beperkt account. Bij zijn mama is er een tablet en daar kan hij natuurlijk veel beter mee weg dan ik, wel staat het bomvol met massa's spelletjes, ook meeluisterspelletjes.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed (18 March 2017)

  8. #5
    carfran
    Gast
    Laten we het eens niet hebben over het besturingssysteem , maar over de gevaren op internet kennen en hoe zich daar tegen bewapenen . Het word meer dan hoog tijd dat hier meer aandacht aan besteed word .
    Linux is veiliger dan windows . Een gewone gebruiker heeft er zomaar geen rootrechten wat in windows wel het geval is . Een zeer zwak punt in windows , vandaar ook dat windows het meest aangevallen word , en niet omdat windows het meest gebruikt word .

  9. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed (18 March 2017)

  10. #6
    carfran
    Gast
    Zoals ik reeds citeerde is Linux veiliger dan Windows om te gebruiken , maar daarom niet gaan denken ik gebruik een veel veiliger besturingssysteem je daarom ook veilig gaat surfen .
    Ik krijg een valse e-mail in naam van mijn bank en hierin staat te lezen, onze systemen zijn uitgevallen en daardoor zijn heel wat klantgegevens verloren gegaan . Hou je bankkaart enz..... bij de hand en klik op deze link om naar onze website te gaan en vul daar je persoonlijke gegevens , kaartnummer , rekeningnummer enz... en bevestig .
    Het logo , de adresgevens van de bank enz.... kloppen allemaal , je gaat echt denken , ik bekijk de site van mijn bank , en ga maar alles invullen wat er gevraagd word , bevestigen en hop , alles word doorgestuurd naar internetcriminelen .
    Via trojans kunnen persoonlijke gegevens op je computer gestolen worden, maar nu hebben sluwe criminelen bij zichzelf gedacht . Men begint zijn computer beter te beveiligen we zullen een andere methode moeten zoeken. Niet meer op hun PC gaan stelen maar voor zorgen dat ze het zelf aan ons geven . En je gegevens op een valse site gaan invullen heeft niets met je besturingssysteem te maken of dat je systeem degelijk beveiligd is .

  11. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed (18 March 2017)

  12. #7
    carfran
    Gast
    Men moet eens de videoclip bekijken in het begin hoe die man gaat googlen op de verkeerde wijze . Snel , niet kijken of hij zijn woorden juist spelt en zo begint het allemaal .Een kleine spellingsfout kan u al naar dubieuze sites doorverwijzen. Hier gaat het over dat artikel i.v.m. webshops die test aankoop heeft laten checken .
    https://www.test-aankoop.be/hightech...ackt-te-worden

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •