Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Het is inderdaad zo dat de Windows backup-procedure niet echt een meevaller is. Je bent sowieso alle extra software kwijt. Macrium Reflect is een puik stukje software, maar zoals Merel al zegt, niet echt zo simpel. Wil je risico's vermijden én er nog makkelijk bij werken, kan ik enkel Acronis True Image aanbevelen. Niet zo héél duur, maar wel héél praktisch.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Ondertussen eens gekeken naar clean master op een android tablet. Die ruimt dagelijks zo'n 300MBytes rommel op, vooral cache rommel, advertentierommel, ..., Dus 9 Giga is eigenlijk rap verzameld als je niet regelmatig kuist.
    http://computertaal.info/2016/09/06/...odig-nee-echt/
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    We moeten toch het onderscheid maken tussen een "mobieltje" (dat is voor mij een smartphone) en een tablet. Daarop heb is geen simkaart en telefoneer daarmee niet. CM Zal dus geen telefoonnummers vinden bij mij. En eigenlijk gebruik ik al een drietal jaren de antivirus CM security en heb nog nooit een virus gehad of andere malware. Of dat kuisen nu echt nuttig is weet ik niet, ik heb er ook geen hinder van. Ik zal eens kijken of android effectief gesloten applicaties terug start en laat het wel weten.

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 1 April 2017)

  5. #14
    carfran
    Gast
    Kun je dit aub eens uitleggen hoe je dit uitvoert

    De recovery (F11) is gebeurd "met behoud van de bestanden" (uiteraard geen programma's.
    Wat versta jij onder recovery : 1) een backup terugzetten van je persoonlijke bestanden of 2)terugzetten naar fabrieksinstellingen .

    Bij 1 zet je een backup terug van je persoonlijke bestanden , als die backup al een virus bevat ga je een geïnfecteerde backup terugzetten . Het word daarom aanbevolen om ook regelmatig je medium (externe harde schijf of .........) ook volledig te scannen met antivirussoftware .
    Bij 2 zet je jouw systeem terug zoals hij uit de fabriek is gekomen, dus ben je ook je persoonlijke bestanden verloren .

    Bij de laatste updates van W10 waren weeral bugs.
    In februari werd de update voor W10 uitgesteld wegens nog teveel bugs waar Microsoft ging werken . In maart brengen ze dan toch de update uit en die bevat nog bugs begrijp ik ?

  6. #15
    carfran
    Gast
    We moeten toch het onderscheid maken tussen een "mobieltje" (dat is voor mij een smartphone) en een tablet.
    Het enige verschil is dat je met een tablet niet kan telefoneren . Voor de rest is dat helemaal hetzelfde als een smartphone.

    Nog beter dan Andoid is Ubuntu Phone . Android is het besturingssysteem van google .
    https://www.ubuntu.com/mobile

    https://www.ubuntu.com/mobile/devices
    Laatst gewijzigd door carfran; 2 April 2017 om 14:30

  7. #16
    carfran
    Gast
    Het is inderdaad zo dat de Windows backup-procedure niet echt een meevaller is. Je bent sowieso alle extra software kwijt.
    Ik gebruik altijd systeemkopie maken van Windows 7 zelf en nog nooit problemen gehad met systeemkopie maken en terugzetten .
    Toen kreeg ik ook telkens de 'vervelende' vraag om van w7 over te gaan naar w10, wat ik nooit gedaan heb.
    Lees hier eens
    Laatst gewijzigd door carfran; 2 April 2017 om 14:36

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    salmax ( 5 April 2017)

  9. #17
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Kun je dit aub eens uitleggen hoe je dit uitvoert


    Wat versta jij onder recovery : 1) een backup terugzetten van je persoonlijke bestanden of 2)terugzetten naar fabrieksinstellingen .

    Bij 1 zet je een backup terug van je persoonlijke bestanden , als die backup al een virus bevat ga je een geïnfecteerde backup terugzetten . Het word daarom aanbevolen om ook regelmatig je medium (externe harde schijf of .........) ook volledig te scannen met antivirussoftware .
    Bij 2 zet je jouw systeem terug zoals hij uit de fabriek is gekomen, dus ben je ook je persoonlijke bestanden verloren .

    .............


    Lees hier eens

    Het was 2) maar wel met behoud van bestanden; niet de programma's natuurlijk
    In C: krijgt men dan de map "My Backup Data"


    Gelezen


    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  10. #18
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Ik gebruik altijd systeemkopie maken van Windows 7 zelf en nog nooit problemen gehad met systeemkopie maken en terugzetten .

    Zet het gebruik van een systeemkopie ook de programma's terug?
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  11. #19
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Nee, enkel je besturingssysteem, de rest moet allemaal opnieuw worden geïnstalleerd. Wel blijven je instellingen bewaard, maar daar ben je niks mee zonder de betreffende installaties.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 3 April 2017)

  13. #20
    carfran
    Gast
    Een systeemkopie zoals het woord het letterlijk zegt, is een exacte kopie van je systeem maken om op een extern medium te bewaren . In een systeemkopie kan men dan ook de inhoud van een tweede geplaatste harde schijf opnemen moest die in de PC zitten . Zo kan je in een systeemkopie ook de inhoud van een externe harde schijf opnemen of USB-stick , maar moet de systeemkopie bewaard blijven op een nog andere externe harde schijf . Na het aanmaken van een systeemkopie word gevraagd om een herstelschijfje te maken waarmee je de pc of laptop kan booten . Let op dit is geen installatieschijfje maar een herstelschijfje .
    Een systeemkopie bevat dus al je geïnstalleerde programma's , persoonlijke bestanden, e-mails enz.... en eventueel ook al andere data van een tweede HD of externe HD als je die opneemt in de systeemkopie .

  14. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe ( 4 April 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •