Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Windows Bureaublad - Items rangschikken

    Bij het schikken van items op het bureaublad kan men in Windows de items in vaste kolommen schikken.
    De kolommen bevatten icons, welke bij elkaar horen volgens een functionele logica van de gebruiker.

    Stel dat men een icoon toevoegt (sleept) naar ergens midden in een kolom (tussen twee iconen in), dan zal Windows automatisch alle onderstaande iconen opschuiven naar onder. Als de kolom reeds vol is, zal de onderste icon verhuizen naar bovenaan de rechtse kolom er naast.

    Ik zou die automatische verschuiving willen toepassen maar dan wel in horizontale richting, zodat men meer icons kan schikken die bij elkaar horen op een rij, dan het geval is op een kolom.

    Zou dit kunnen ingesteld worden met een optie bij W10 instellingen of via een andere manier ?
    Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    carfran
    Gast
    Rechtsklik ergens op een lege plaats op je bureaublad en kies voor Beeld .
    Vink de vakjes uit bij
    - Automatisch schikken

    - Uitlijnen op raster



  3. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Nog niet

    Onder Win10 EN , raster instelling nog nergens gevonden.

    Maar zelfs indien ik alsnog die opties zou kunnen uitvinken, dan is zulks vermoedelijk een bijkomende reden dat het tussenvoegen van een nieuw item (op een rij) de gehoopte automatische herschikking (verschuiving naar rechts) NIET zou kunnen teweegbrengen.


    Heb intussen manueel ALLE items in horizontale rijen geplaatst.(met raster actief)

    Het invoegen van een item binnen een rij geeft de standaard verticale automatische herschikking (zeer storend met de opstelling horizontale rijen). Dat is niet vol te houden omdat telkenmale de verschoven items terug manueel naar hun eerdere rij moeten herplaatst worden.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #4
    carfran
    Gast
    Ik heb zo de indruk dat jij je aanmeld met een Microsoft account en niet met een lokaal account , klopt dat ?

  5. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag

    Mijn Windows account is lokaal.
    Om de topicvraag goed te begrijpen kan ik een analogie gebruiken uit Excel. Wil men één of meerdere cellen op het werkblad invoegen , dan komt de keuzevraag of de te verplaatsen cellen naar onder moeten opschuiven, ofwel naar rechts.


    Op het bureaublad van windows kan men gelijkaardig 1 item invoegen , zodat de andere items automatisch zullen opschuiven, wat echter standaard uitsluitend naar onder gebeurt. Hoe zou men er kunnen in slagen om alle te verplaatsen items systematisch een 'positie' naar rechts op te schuiven (dus wel in een raster) ??

    Indien de laatste item rechts bij de rand van het scherm is , zou deze naar volgende rij vooraan links verschuiven, zoals bij een tekstverwerker een woord automatisch naar de volgende regel gaat.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  6. #6
    carfran
    Gast
    Ik begrijp waar je heen wil en in W7 lukt dat omdat die functie nog ingebouwd zit .
    Lees hier eens , want vanaf W8 zou je het moeten aanpassen in het register .

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken carfran voor deze nuttige post:

    Merel (30 April 2017), salmax (27 April 2017)

  8. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Zelfs microsoft vindt daar geen antwoord op, ik dus zeker niet. Ten andere, ik schuif ook niet zo graag op naar rechts

  9. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Merel (30 April 2017)

  10. #8
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Weet niet als dit werkt , rechtermuisknop op uw bureaublad , kies dan aan persoonlijke voorkeur aanpassen. Dan op thema's , instellingen voor bureaubladpictogrammen. Krijg je een klein venster vink daar het vakje uit waar staat , thema's mogen bureaubladpictogrammen wijzigen , dan op toepassen en op ok .

    Of dit https://www.tenforums.com/tutorials/...dows-10-a.html
    Laatst gewijzigd door ghost; 27 April 2017 om 23:18
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  11. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    Merel (30 April 2017)

  12. #9
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Ik begrijp waar je heen wil en in W7 lukt dat omdat die functie nog ingebouwd zit .
    Lees hier eens , want vanaf W8 zou je het moeten aanpassen in het register .
    Het artikel is waardevol maar het geeft geen oplossing op mijn vraagstelling. Ik veronderstel evenwel dat er een oplossing mogelijk zou zijn met een manipulatie in het register. Ik heb de vraag nu tevens geplaatst op een Microsoft Community vragenforum.
    Laatst gewijzigd door Merel; 30 April 2017 om 17:58
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Alles bijna weg van bureaublad
    Door lex11 in forum HijackThis
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 April 2017, 11:16
  2. Nieuwe items
    Door falco in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 April 2017, 12:13
  3. windows Photovieuwer
    Door Camille in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 March 2017, 15:55
  4. Nieuwe items
    Door falco in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 February 2017, 13:31
  5. [8] Nieuwe Items
    Door falco in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 February 2017, 18:09

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •