Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: linux

  1. #21
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 April 2017
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Door film te bekijken van zorin ben voor 80%zeker door de startknop te zien .
    Licht in mijn verwachting maar deze zorin is het niet zijn er nog andere.

  2. #22
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Je lijkt mij een beetje geobsedeerd door een startknop en windows xp. Ooit zag ik eens een prachtige vrouw maar ben er toch niet mee getrouwd.

    Wil je aan Linux beginnen of niet?
    Indien ja dan wil ik wel helpen, maar blijven zoeken naar wat er ooit waarschijnlijk is geweest daar ga ik voor passen. We gaan nu wandelen in het park. Met mijn vrouw he.
    Laatst gewijzigd door berger; 29 April 2017 om 15:20

  3. #23
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    https://distrowatch.com/
    Hier zou hij in de lijst 1-100 rechts zelf als is kunnen kijken.

    Linux lite bvb maar ook andere in de lijst.
    Laatst gewijzigd door salmax; 29 April 2017 om 19:40

  4. #24
    carfran
    Gast
    Het kan ook anders .
    De broncode is open en mag vrij bewerkt worden .Je mag de broncode wel niet verkopen maar wel zelf iets mee creëren . Je bent dus helemaal vrij om een nieuwe linux distro te ontwikkelen .
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Opensourcesoftware

    Als je ook kan programmeren in Pascal zal dat wel lukken .




    Laatst gewijzigd door carfran; 29 April 2017 om 20:12

  5. #25
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 April 2017
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ja geobsedeerd door xp gebruikt tot de laatste dag dat het mogelijk was.
    Dan windows7 gekocht vind het ook maar niks.
    Nootboekje gekocht met windows10 ook niet echt handig.
    Daarmee graag linux met xp uitzicht voor de desktop met windows7 .
    Programmeren ja hoe begin je eraan leuke tip voor jullie de kenners .
    Klein dochter van 13jaar ook niet.
    Voel me uit gelachen door jullie door geen kennis van linux.
    Indien geen kennis stelt een mens vraag blijkbaar hier is het niet aan de orde.

  6. #26
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Windows XP kan nog altijd gebruikt worden, het is niet echt aan te raden omdat er geen updates meer voor gemaakt worden. Ik start mijn Windows XP soms nog eens op, en ik kan daar gerust mee surfen bvb. Er wordt dan telkens een update gedaan van mijn anti-malware programma's. Bankieren zou ik er zeker niet mee doen.
    Ik heb ook een windows 7 en daar is volgens mij niets mis mee, maar ja.
    Windows 10 heb ik even gehad maar er was altijd iets dat haperde en heb het dus verlaten.
    We lachten misschien een beetje met u, niet omdat je geen kennis hebt van Linux, maar omdat je absoluut op zoek bent naar een startknop dat een uitzicht geeft zoals in windows XP. Elk systeem ziet er wat anders uit, heeft wat andere mogelijkheden, en daaraan moet je je dan wat aanpassen. Wat geduld hebben, willen wat bijleren. Als je nu een nieuwe auto koopt ziet die er toch ook niet juist uit zoals 10 jaar geleden.
    Mijn vraag blijft dus : wil je Linux proberen of niet? Dit is al wel bericht nr 26 hé. Als je ja zegt ben ik nog altijd bereid te helpen.
    Laatst gewijzigd door berger; 29 April 2017 om 22:52

  7. #27
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    @zwl
    Ik denk eerder dat de mensen die je willen helpen ongeduldig worden. Je dramt door op een startknop, wel die is er ook in Linux, alleen ziet die er een beetje anders uit. Wat eronder zit is zelfs véél vollediger dan eender welke Windows, of je zou een Mac moeten hebben. En het uitzicht, dat kan je zelf zo aanpassen zodat je denkt dat je in XP zit.
    Er zijn hier minstens 2 fervente Linux gebruikers die je wegwijs willen maken.
    Zoals berger al zei: overal is een leercurve, al of niet stijl. De wil om bij te leren moet er wel zijn. Als hier mijn systeem compleet moest crashen en ik krijg het terug aan de praat met een linux-distro, da's toch prachtig?
    XP gebruik je best niet meer online, en zo je dat toch wil, besef dan dat je midden in een storm zit. Mijn XP blijft al geruime tijd weg van internet, maar werkt nog perfect.
    Trouwens, hoe ziet jouw XP er dan uit?

    NB. Je hebt een notebook gekocht met Windows 10, dat snap ik niet helemaal. Als dat werd aangewezen door de verkoper, zou die het van mij terug moeten inruilen.
    Je kan ook een pc aankopen met een geïnstalleerde Linux erop, en als ze erg klantvriendelijk zijn, willen ze die zelfs zo instellen dat je XP vergeet.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #28
    carfran
    Gast
    Je kan ook een pc aankopen met een geïnstalleerde Linux erop, en als ze erg klantvriendelijk zijn, willen ze die zelfs zo instellen dat je XP vergeet.
    Die zijn er natuurlijk ook . Er zijn ook Linux steunpunten zoals ik er eentje ben . Een linux steunpunt zijn mensen waar je terecht kan met je PC of laptop en die je gratis helpen bij het installeren van een linux distro . Linux is geen windows en op een half uurtje heb je een volledig gebruiksklaar linux systeem .
    De Youtube video in #12 is een linux mint gebruiker die zijn laptop gebruikt als multimedia systeem, je ziet dus dat je er heel wat met kan .
    En in de linker benedenhoek zie je de Linux Mint startknop op de identieke plaats als de windows startknop, alleen dat die er anders uitziet .
    Laatst gewijzigd door carfran; 30 April 2017 om 11:50

  9. #29
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 April 2017
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

  10. De volgende gebruiker bedankt zwl voor deze nuttige post:

    berger ( 2 May 2017)

  11. #30
    carfran
    Gast
    Als je laptop maar 2 GB RAM of minder heeft download dan hier het ISO bestand van de 32-bits versie .

    Heeft je laptop 3 GB RAM of meer download dan hier het ISO bestand van de 64-bits versie .

    Een opstartbare USB stick van het gedownloade het ISO bestand kun je met Rufus aanmaken .
    Of met Unetbootin . Bij gebruik van Unetbootin dient de USB stick dient de USB stick eerst in FAT32 geformateerd te worden .
    Plaats daarna de Bootable USB stick in een USB poort en zorg ervoor dat de laptop gaat booten via USB .
    Kies voor taal bij het installeren voor Nederlands (Dutch) .
    Een instructievideo kun je hier bekijken .


  12. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    salmax ( 1 May 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Is Linux nu echt veiliger dan Windows ?
    Door carfran in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 28 March 2017, 23:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •