Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35

Discussie: linux

  1. #11
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 April 2017
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Kan booten van usb.
    Iemand nog suggesties in verband met xp uitzicht.

  2. #12
    carfran
    Gast
    Linux is geen windows .
    Hier een voorbeeldje van iemand die Linux Mint Xfce naar eigen voorkeuren gemaakt heeft .


  3. #13
    carfran
    Gast
    Ga even googlen met de trefwoorden Linux mint youtube of Xubuntu youtube en je kan heel wat voorbeelden bekijken .

  4. #14
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    15 April 2017
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Sorry maar van youtube film zit aan dalfalganis om schrik te krijgen. nu.Is niet xp.
    Die linux zal niet meer bestaan zeker.
    Persoon drukte op startknop echt zelfde menu als in xp .
    Zal linux maar vergeten dan.

  5. #15
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Persoonlijk vind ik dat linux Mint Cinnamon heel goed op windows XP lijkt, Linux Mint KDE zeker niet.
    Maar het is en blijft een andere manier van werken hé. Gelukkig zou ik zeggen.
    Maar in Cinnamon heb ik een bureaublad waarop je uiteindelijk een beetje zet wat je wenst. Gebruik je veel thunderbird als mailprogramma zet je thunderbird op uw bureaublad. In XP was dat outlook Express, ik denk niet dat je dat in Linux aan de praat gaat krijgen.
    Rechts onderaan op het scherm staan een aantal dingen die opstarten zoals heb ik al dan niet een internetverbinding en hoe, met kabel of draadloos, zijn er updates te doen, ... Ook aan te passen uiteraard. En als je denkt van een programma te missen dan googelt je efkens, je vindt de naam van iets dat doet wat je zoekt en je installeert het.
    Ik zou bij dat "lijken op XP" toch niet te lang blijven stilstaan, volgens mij is dat niet het belangrijkste. Belangrijk is zeker de prijs, het kost niets. Je kunt daarmee mailen en surfen, video's en films afspelen, foto's bekijken, alles wat ik in windows kon kan ik nog altijd hé.... En als ik iets nieuws wil vind ik het wel. Alle in windows gemaakte bestanden krijg ik zonder probleem open, ik communiceer bestanden met iemand die met MacIntosh werkt. Het enige dat ik nog niet heb in Linux is een antivirus, dat is overbodig als je een beetje oplet. Maar als je dat absoluut wilt vind je dat wel, ik dacht bvb aan Comodo.
    En het kost wat zoeken en soms zweten om het de eerste keer in gang te krijgen, maar het doet ook zoveel deugd als het lukt.

    Een eerlijk, als je van een filmke op Youtube al koppijn krijgt dan zou ik er inderdaad niet aan beginnen. Of je hebt een kleindochter van 13 jaar, die kan dat wel.
    Laatst gewijzigd door berger; 28 April 2017 om 21:56

  6. #16
    carfran
    Gast
    Ik denk dat zwl ZorinOS bedoelt


  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    salmax (29 April 2017)

  8. #17
    carfran
    Gast
    Het enige dat ik nog niet heb in Linux is een antivirus, dat is overbodig als je een beetje oplet. Maar als je dat absoluut wilt vind je dat wel, ik dacht bvb aan Comodo.
    Softwarebeheer van Linux Mint , Ubuntu en deviraten heeft een antivirus aan boord . ClamAV
    Ubuntu en deviraten zijn op debian gebaseerd en bezit een software catalogus van meer dan 10.000 applicaties die eenvoudig via softwarebeheer te installeren en te verwijderen zijn . Geen gezever en miserie met een register zoals in windows .

  9. #18
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik vraag me af hoé onduidelijk dat menu wel kan zijn. Ik heb nu Linux Mint virtueel staan en heb een screenshot gemaakt met het menu open.

    Bureaublad is nogal pictogram-arm, maar mettertijd zal daar ook meer te vinden zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #19
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat lijkt niet op Windows XP, er zijn te veel bergen!

  11. #20
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Dat lijkt niet op Windows XP, er zijn te veel bergen!
    Dan is het veel berger dan XP
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  12. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    berger (29 April 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Is Linux nu echt veiliger dan Windows ?
    Door carfran in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 28 March 2017, 23:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •