Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Outlook 2010 - Contactpersonen importeren naar nieuwe IMAP account ?

    Ik heb heb een nieuwe (Imap) account aangemaakt genaamd Telenet. Werkt normaal. Alle mailberichten zijn binnen vanuit de server en ik kan verzenden. Het probleem is nu om Contactpersonen te importeren vanuit een eerder opgeslagen gegevensbestand.pst (oude veiligheids copies).

    Wanneer ik Outlook2010 open, worden de mappen van de nieuwe account getoond. In mijn geval is de module Contactpersonen nog leeg. (Gegevensbestand is nu telenet.pst, welke op de normale klassieke locatie staat onder C:\Users\enz....)

    Ik wil nu de “Contactpersonen” importeren vanuit een ouder gegevensbestand , waar die contacten nog staan.

    Nu de vragen :

    - Bij openen van Outlook 2010, eens de nieuwe account is geladen op het scherm, hoe gaat men te werk ?

    DEZE methode werkte al niet (zie onder dropdown pijltje voor Outlook2010) omdat het uitmondt op de popup: “Het IMAP protocol kan geen speciale mappen ondersteunen. U kunt alleen e-mailmappen aanmaken”

    - Wat gebeurt er precies onder de procedure
    (Tab) Bestand >Open ... browse naar
    een ouder gegevensbestand.pst , waar contactpersonen staan ?

    Ik ben immers bezig in een nieuwe goed werkende account (Telenet) en ik ‘open’ een andere pst (terwijl die Telenet account al op scherm staat).

    - Komt de oude account zichtbaar onder de nieuwe ?
    Desgevallend moet ik achteraf de oude toch deleten ?

    -
    Of verdwijnt de nieuwe account van het scherm en komt de ingeladen oude account in de plaats ?

    - Helpt men aldus een goed werkende nieuwe account weeral naar de vaantjes ?

    - Ik las ergens een tip om Contactpersonen te slepen van het ene naar het andere contactenlijst, maar de uitleg is weeral te vaag om te begrijpen hoe het in zijn werk gaat.

    Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Open uw MSOutlook 2010.
    Klik op het tabblad "Bestand" en daarna op "Openen".
    Klik nu op "Importeren" en selecteer "gegevens uit een ander programma of bestand importeren".
    Volgende - naar beneden scrollen en "Outlook gegevensbestand (pst)" selecteren.
    Volgende - bovenaan bij "Te importeren bestand" het juiste pad opgeven - 1 van de 3 mogelijkheden aanstippen - volgende.

    Verder zul je het zelf moeten uitzoeken.
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Open uw MSOutlook 2010.
    Klik op het tabblad "Bestand" en daarna op "Openen".
    Klik nu op "Importeren" en selecteer "gegevens uit een ander programma of bestand importeren".
    Volgende - naar beneden scrollen en "Outlook gegevensbestand (pst)" selecteren.
    Volgende - bovenaan bij "Te importeren bestand" het juiste pad opgeven - 1 van de 3 mogelijkheden aanstippen - volgende.

    Verder zul je het zelf moeten uitzoeken.
    J.W. Ben je erg dankbaar om mij te helpen. Ben erg beschaamd om het te bekennen, zeker als je mijn handtekening leest hieronder, dat ik intussen weeral een (deze maal uitstekende) uiteenzetting had gevonden op de hulpwebsite voor MS Outlook

    Ik heb dat toegepast en vanuit mijn Win7 om de Contacten te exporteren naar een "exporteerde-contactpersonen.PST", precies zoals je het ook uitlegt.

    Zo, alleszins bedankt om mee te denken want men voelt zich aldus toch gesteund als men niet precies weet waar de weg is naar de gelukzaligheid van een werkend MS Outlook. Nu nog dit bestand importeren en dan zal hopelijk ook wel lukken
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #4
    carfran
    Gast
    Vraagje , waarom IMAP en geen pop3, of lees je jouw e-mails nog op andere apparaten ?

  5. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Vraagje , waarom IMAP en geen pop3, of lees je jouw e-mails nog op andere apparaten ?
    Inderdaad. Bovendien, als men maar één enkele van de accounts in POP laat staan, loopt men het gevaar van alle gegevens plots te zien verdwijnen, zonder dat men meteen door heeft wat er gaande is. ALLE accounts IMAP zetten bespaart ellende.

    Zo heb ik eerder iemand geholpen die vergeten was dat hij nog 1 POP account actief had gelaten op een zelden gebruikte client. Alle instellingen waren al doorgelicht, maar door deze POP account te deleten (of met IMAP te gebruiken) was zijn miserie toch opgelost. Wat ik tevens dikwijls lees is dat IMAP wordt aangeraden boven POP.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 May 2017, 21:29
  2. Outlook 2010 start niet meer
    Door Merel in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 May 2017, 22:06
  3. Powerpoint met geluid omzetten naar video MET GELUID
    Door Margriet in forum Audiovisueel
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 21 March 2017, 07:59
  4. Adapter van IDE naar SATA
    Door voiratsou in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 March 2017, 15:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •