Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht ID van 23 Mei 2017 - BRUSSELS DB (Federal District) de opolossing ?

    "Brussel DB" (Federal District Brussels) naar het "Washington DC" voor Europa !

    Washington DC is géén deelstaat van de VS, maar het administratieve "district" van een immens grote federatie lidstaten, waaronder de staat Washington (tout court). Vermoedelijk dragen alle VS lidstaten mee in de kosten van het district. Het is mijn uitgangspunt ... dat Europa lidstaten meebetalen voor een ECHTE hoofdstad.


    • Voor Brussel dus geen 19 gemeente administraties, geen diverse parlementen. Slechts district-diensten voor bevolking en onderhoud van de stad.



    • Slechts 1voldoende efficiënte confederale politiemacht om de boel hier in toom te houden.



    • Vlaanderen verhuist zijn hoofdstad naar Antwerpen.



    • Alle Brusselaars (en aangelanden) zullen er beter van worden dan te moeten leven in de huidige chaos.



    • Franstaligen zullen zonder twijfel wel een buur-natie vinden waar ze kunnen van leven, zonder hier nog verder voor 3 parlementen moeten betalen. Zal pijn doen aan veel parlementairen, maar het zal de zaken wellicht beter en gezonder doen draaien !



    Enfin, de énige praktische oplossing om in het oor te fluisteren van Trump, zodat hij het eens duidelijk kan komen uitleggen in ons Belgium , the beautiful city.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Euh, bezig met je voor te bereiden op de verkiezingen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Het zou alvast een grote besparing zijn, tenzij ze die vrijgekomen politiekers een andere post zouden geven
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  4. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Minatica kan toch meedenken ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Euh, bezig met je voor te bereiden op de verkiezingen?
    Euh, dat ware wellicht ook een ID ? Maar als politicus zou ik het geen dag uithouden.

    Regeren is een zaak die veel te serieus is om het exclusief en uitsluitend aan politiekers en vakbonden te laten toch ?
    Laten ons vooral zelfstandig blijven denken, EN tevens blijven ademen. (cfr. het gelijknamige boek)


    Geintje : Voor mijn part mag Trump na zijn afzetting een drietal weken gratis logeren in zijn Embassy om als Imperor Destructor honderden onbekwamen van het huidige Brussels gewest in no time te komen te komen faairen.


    Leve een toekomstig "Brussels Europees District"
    BED zou ook niet slecht klinken voor "het" workaround voor redding van onze maffe manke "federatie" ?


    Zolang nog moet worden gestemd, Compuchrisje, stem ik alleszins voor jou !
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Geen politieke aspiraties hier, maar ik weet wél hoe een bos eruit ziet
    Probeer eens in het parlement te komen om jouw ID's naar voor te brengen

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    I;k behoor nu niet tot de groep die roept dat al onze politici niks doen, slecht bezig zijn en enkel hun zakken vullen. Uiteindelijk worden ze allemaal door ons verkozen. Er zullen daar wel heel goede, goede, minder goede en slechte bij zijn. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat onze staatsstructuur veel te complex is, ik vrees dat ik soms niet meer weet welk politiek niveau voor een bepaald iets verantwoordelijk is. Zijn de provinciebesturen nog van deze tijd? We hebben nu Europa, federaal, gewest (en dan nog iets dat verbonden is met taal), en dan nog, provincies en gemeenten. Zonder het dan te hebben over al die intercommunales. Het probleem is dat al die verkozen politici natuurlijk ook iets willen doen, en dus geld nodig hebben. Volgens mij is er maar één ding te doen : grondig vereenvoudigen. Hoe? Dat weet ik ook niet. Er zijn al wel wat voorstellen geweest, maar ze struikelen nogal eens over het probleem Brussel. Waar dan zogezegd een nederlandstalige minderheid zou zijn, maar ik denk dat tegenwoordig ongeveer de helft van de Brusselaars van buitenlandse origine zijn, europees en andere. Dus misschien een Internationaal District Brussels.

    Tussen haakjes, gewoon twee vraagjes.
    Ligt het Witte Huis van Washington in Washington?
    En ligt de leeuw van Waterloo in Waterloo?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •