Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    28 June 2017
    Locatie
    Nieuwpoort
    Berichten
    25
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    5 keer in 3 posts

    Windows 7 naar de 10

    Deze laptop van 6 jaar gekregen met nog Windows 7
    Mijn vraag : is het nog mogelijk van Windows 10 gratis ergens te downloaden ?
    Met dank voor het eventueel antwoord.


  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het is wat laat vrees ik.
    De normale prijs is dacht ik 119 euro.
    Of een laptop van 6 jaar goed genoeg is voor Windows 10 valt nog te bezien. Mijn PC was 4 jaar en ben niet lang met windows 10 getrouwd geweest. Na een week of twee terug van 10 naar 7.

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Een pc die geschikt is voor W 7 is ook geschikt voor W 10 want de systeemvereisten zijn voor beide hetzelfde.

    Mijn pc is bijna 8 jaar met origineel W 7 en sinds de overstap naar W 10 is er geen enkel verschil in snelheid of gebruiksgemak waar te nemen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  4. #4
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Mijn ervaring is toch dat - meestal - W10 kan geïnstalleerd worden op een laptop die probleemloos W7 draait.

    Alleszins kan Windows 10 nog steeds gratis gedownload worden, Microsoft heeft hier zelf voor een (opzettelijk?) achterpoortje gezorgd - dat ze nog steeds niet sluiten. Waarschijnlijk willen zij nog steeds een maximum aan Windows 10 installaties genereren?

    De download staat hier : https://www.microsoft.com/en-us/acce...632853edd1b11a)()

    Het achterpoortje bestaat eruit dat Windows niet nagaat of de gebruiker wel degelijk over zgn. "assertive technologies" op zijn laptop beschikt; meer uitleg hier : http://www.pcgamer.com/you-can-still...s-to-loophole/, en wordt bevestigd op verschillende blogs waar ik actief ben.

    Succes!

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    le Bihan (29 June 2017), Merel (28 June 2017)

  6. #5
    carfran
    Gast
    Wat zijn de specificaties van deze laptop waarvan er een upgrade moet uitgevoerd worden van W7 naar W10 . Als het een laptop is met maar een 32 bits processor en maar 1 of 2 GB Ram mag je het vergeten !

  7. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Je kan altijd de upgrade laten uitvoeren, als je het installatiebestand inderdaad nog kan ophalen én je laptop beantwoordt aan de eisen van het nieuwe OS. Ik hoop alleen dat het ook lukt om je product te activeren, ook al was je Windows 7 legitiem. Ik denk ergens gelezen te hebben dat het dààr in de knoop loopt nu de termijn verstreken is.
    Doet de laptop zijn best niet meer, dan kan je nog wel altijd terug naar je Windows 7.
    Maar voordat je met dat alles begint, maak een image van je hele harde schijf en bewaar die buiten de laptop (externe HD of giga-USB-stick)

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #7
    carfran
    Gast
    MCT is nog altijd te downloaden bij Microsoft . Gebruik die om het W10 ISO bestand te maken dat je dan naar een DVD schijfje kan branden of een installatie USB stick met aan te maken .
    https://www.microsoft.com/en-us/soft...load/windows10
    Dit is om een Upgrade uit te voeren,en niet om nieuwe kale installatie met uit te voeren .

  9. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    le Bihan (29 June 2017)

  10. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Of je kan gewoon met Win7 verder werken toch ? Als men zoa ziet hoe velen van win10 terug naar hun w7 zijn teruggekeerd !!

    Een beter idee is wellicht om daar een degelijke Linux distro op te zetten ?
    (Toch opmerkelijk dat de zo populaire ransomware via lekkende Vensters binnensluipen en je dan nog van alles moet gaan doen om de tocht door vele venstergaten te dichten)

    Met een gekregen PC 6 jaar oud is het zeker te doen om Linux te installeren gratis voor niks, en daarmee volledige voldoening te hebben. Je begint met een schone lei, terwijl anders die PC vermoedelijk nog veel junk inhoudt en teveel gegevens van vorige eigenaar.

    Wat je ook maar kiest, volg de raad van Compuchrisje : image backup maken.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat is exact wat ik op mijn Win7-PC van 2012 gedaan heb :

    - Win 10 er gratis op gezet
    - vastgesteld dat dat ding dan vaak vast liep, en ik heb nooit echt gevonden waarom. Vaak was wel een drietal keren per dag.
    - terug gekeerd naar win7 , dat loopt nog altijd, ik start die bijna niet meer op, eigenlijk enkel om de updates te krijgen
    - er Linux Mint 18 opgezet, en ja, ik geloof niet dat er een anti-virus op staat.

  12. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    28 June 2017
    Locatie
    Nieuwpoort
    Berichten
    25
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    5 keer in 3 posts
    Merel

    Al meer dan 10 jaar bezig met Linux, van Ubuntu naar Mint overgeschakeld (Xfce)
    Linux Mint staat nu op 5 laptop's inclusief deze van mijn vrouw.
    Werk momenteel met Mint 18.1 Xfce .Cinnamon was niet mijn voorkeur.
    Omdat ik deze laptop had gekregen met de 7 zou ik de 10 willen eens gebruiken,enkel om niesgierigheid. Na eventueel upgrade naar de 10 zal ik later beslissen wat met deze laptop ( Lenovo Thinkpad T410 )
    Windows is voor mij al lang verbannen .

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 4
    Laatste bericht: 16 May 2017, 15:57
  2. Powerpoint met geluid omzetten naar video MET GELUID
    Door Margriet in forum Audiovisueel
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 21 March 2017, 07:59
  3. windows Photovieuwer
    Door Camille in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 March 2017, 15:55
  4. Adapter van IDE naar SATA
    Door voiratsou in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 March 2017, 15:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •