Om een onbekende reden slaag ik er niet in om deze opties te laten verschijnen en dus kan ik niet aanvinken wat niet verschijnt. Probleemoplossing ligt vermoedelijk bij een aan te passen instelling.
Hierbij geef ik de originele HELP tekst, omdat Microsoft maar erg gebrekkige onduidelijke vertalingen aanreikt aan betalende klanten, vertalingen welke ik uit respect voor onze taal niet wil voorschotelen.

This article legt van alles uit maar ik zie de volgende opties niet verschijnen.

To assign a color category to a message:

  • For a message in your Inbox or any message list Right-click the message, point to Categorize (niet te zien !) and then click a color category.

Note: You can't assign a color category to a message from the reading pane or from the message list if you're using Conversational View in Outlook 2016. For more information, see Learn more about Conversational view.

  • For an open message In the Tags group, click Categorize, and then click a color category. (de Tags groep is blijkbaar afwezig in de Nederlandse versie)


Bedankt voor suggesties.