Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: stroomtoevoer

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts

    stroomtoevoer

    Hallo,
    In mijn computer zit een SNT 2131 SATA, SAS Backplane Chieftec.
    Met 3 harde schijven van 1 X 2TB, 2X 1TB.
    Op de 2TB staat windows 7 geïnstalleerd van deze schijf start ik mijn computer op.
    De 3 schijven zijn gemonteerd in de SNT 2131 SATA, SAS Backplane Chieftec.

    De voeding heeft 4 molex aansluitingen en 1 SATA stroomaansluiting , om de SNT 2131 SATA, SAS Backplane Chieftec van stroom te voorzien had ik 2 SATA stroomaansluiting gebruikt en 1 molex aansluiting.Om twee SATA stroomaansluiting te hebben had ik gebruik gemaakt van een Adapter 4-Pin Molex naar 15-Pin SATA.

    Nu heb ik reeds twee keer voor gehad dat er een stroomtoevoerverzwakking voor kwam de ventilator van de SNT 2131 SATA, SAS Backplane Chieftec begon even minder vlug te draaien met als gevolg windows werkt daarna niet meer zoals het moest ,startte nog wel op maar met veel moeite.
    De SATA, SAS Backplane Chieftec volledig losgekoppeld en een nieuwe harde schijf in de computer gemonteerd en windows 7 opnieuw geïnstalleerd op de nieuwe schijf, na een maand terug hetzelfde probleem hardschijf startte zeer moeilijk op en programma's opende moeilijk. Wel zag ik dat ik de stroomaansluiting had gebruikt waar ik gebruik maakte van Adapter 4-Pin Molex naar 15-Pin SATA.

    Nieuwe schijf gekocht windows opnieuw geïnstalleerd en de vaste SATA stroomaansluiting gebruikt van de voeding. Na 14 dagen nog geen probleem gehad.
    Nu vraag ik me af of het probleem enkel kwam omdat ik gebruik maakte van een Adapter 4-Pin Molex naar 15-Pin SATA of dat mijn voeding niet zwaar genoeg is?
    In de computer zitten 3 schijven waarop staat 12V 8 W, een SNT 2131 SATA, SAS Backplane Chieftec met ventilator 12V 2.8W (denk ik ?), 2 X ventilator in de kast 12V -3.24W, ventilator op de cpu Scythe Mugen 2( watt ?) cpu Q 9550 en een Standaard voeding denk 300W ?

    Nu mijn vraag is of het probleem enkel kwam omdat ik gebruik maakte van een Adapter 4-Pin Molex naar 15-Pin SATA (aansluitpennen molex niet meer 100% zo te zien) Of is een standaard voeding niet voldoende bij dit systeem?
    Om gebruik te kunnen maken van vaste SATA stroomaansluitingen zou ik een ander voeding kopen, is een standaard voeding voldoende van 300W of hoeveel watt moet de voeding anders zijn ?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Je kan dit eigenlijk zelf al berekenen, met deze website als hulpmiddel. Zorg er wel voor dat je niet te krap berekent en dat je moederbord het ook aan kan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Je kan dit eigenlijk zelf al berekenen, met deze website als hulpmiddel. Zorg er wel voor dat je niet te krap berekent en dat je moederbord het ook aan kan.
    even berekend bij aanbevolen staat PSU 336watt .
    onderaan bij de link naar website met een voeding die je kan kopen is 650watt voeding, dit is wel wat overdreven zeker.

  4. #4
    carfran
    Gast
    Eentje van 650 watt is zeker niet overdreven als ik lees wat allemaal in die PC kast zit .
    300 watt is veel te zwak .

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    300 lijkt me inderdaad wat krap. Bij Alternate is een module waar je zelf je systemen kan samenstellen,probeer het daar eens met de onderdelen die je hebt. Je zal wel een waarschuwing krijgen als de voeding niet compatibel is (hoop ik)

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Nu lees ik zopas dat je op uw andere topic ook al bezig bent met nog méér aankopen !?

    Het wordt een een onoverzichtelijke zaak.
    Uw voeding moet alleszins ruimere capaciteit hebben. Het is ook niet zo dat een voeding steeds op haar maximum nominale capaciteit verbruikt ! Voor het verbruik moet je niet bang zijn; maar ze moet kunnen volgen als het nodig is.
    Op een (gezonde) voeding moet men geen besparingen betrachten.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    vdhee ( 6 July 2017)

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Misschien in het gedacht dat nieuwe harde schijven minder problemen zullen geven? Als de schijven uit het andere topic er ook bij moeten, vraag ik me af: wàt moet dààr allemaal op?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Nu lees ik zopas dat je op uw andere topic ook al bezig bent met nog méér aankopen !?

    Het wordt een een onoverzichtelijke zaak.
    Uw voeding moet alleszins ruimere capaciteit hebben. Het is ook niet zo dat een voeding steeds op haar maximum nominale capaciteit verbruikt ! Voor het verbruik moet je niet bang zijn; maar ze moet kunnen volgen als het nodig is.
    Op een (gezonde) voeding moet men geen besparingen betrachten.
    Volgens BSA gaat het in dat ander topic over andere computers, dus geen paniek.

  10. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    vdhee ( 6 July 2017)

  11. #9
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Wat is de bedoeling van je 2e 1Tb schijf? Dwz. waarvoor gebruik je die?

  12. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 February 2014
    Berichten
    216
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    15 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Nu lees ik zopas dat je op uw andere topic ook al bezig bent met nog méér aankopen !?

    Het wordt een een onoverzichtelijke zaak.
    Uw voeding moet alleszins ruimere capaciteit hebben. Het is ook niet zo dat een voeding steeds op haar maximum nominale capaciteit verbruikt ! Voor het verbruik moet je niet bang zijn; maar ze moet kunnen volgen als het nodig is.
    Op een (gezonde) voeding moet men geen besparingen betrachten.
    bedankt voor info
    Welke voeding is de beste aankoop van deze twee types ?

    Corsair CX750M

    Corsair CS650M

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •