Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 61
  1. #21
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    En lees daar eens vanaf
    Een reparatiebron kiezen
    Het zou natuurlijk gemakkelijk zijn mocht een update het verhelpen. Helaas heb ik enkele dagen geleden gemerkt dat de installatie van een update onmiddellijk werd afgebroken omdat de installatie niet lukte. Ik vrees dat er daar ook iets verkeerd zit.

  2. #22
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Misschien zou het geen slecht idee zijn om ook eens de harde schijf op fouten te controleren .
    Hoe kan ik dat het beste doen?

    Wat is de beste manier om dit probleem te verhelpen en hoe voer ik die uit, stap voor stap? Ik las hier over het branden van bestanden (?) op een dvd en die dan installeren? Online vind je inderdaad wat uitleg over dit probleem en gebruikservaringen maar helaas komt men vaak niet verder dan een analyse en bespreking van het probleem maar worden er geen stap-voor-stap-oplossingen aangereikt.

  3. #23
    carfran
    Gast
    Het zou natuurlijk gemakkelijk zijn mocht een update het verhelpen. Helaas heb ik enkele dagen geleden gemerkt dat de installatie van een update onmiddellijk werd afgebroken omdat de installatie niet lukte. Ik vrees dat er daar ook iets verkeerd zit.
    Updates die niet kunnen geïnstalleerd worden kan al verwijzen naar een falende harde schijf . Laten we eerst hiermee alvast beginnen, de harde schijf controleren op fouten .
    Open de windows verkenner door te klikken op Deze Computer of de Windows toets en E-toets tegelijkertijd in te drukken.
    Rechtsklik op de systeemschijf C:
    Kies voor eigenschappen
    Klik vervolgens op Extra en kies voor controleren
    Doordat de C: schijf in gebruik is zul je een melding te lezen krijgen dat deze niet kan gecontroleerd en zal gevraagd worden om Windows opnieuw op te starten . Laat Windows dus opnieuw opstarten .
    Schijfcontrole zal automatisch uitgevoerd worden . Het is raadzaam om tijdens schijfcontrole de computer niet te gebruiken en ook niet te onderbreken .
    Laat eens weten of schijfcontrole fouten gevonden heeft en of de fouten werden hersteld of niet .

  4. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Asterix900 (20 September 2017)

  5. #24
    carfran
    Gast
    Er werd ook een scan uitgevoerd met sfc /scannow , en corrupte of ontbrekende systeembestanden werd vastgesteld . Dit werd opgeslagen in een log bestand als cbs.log
    Om dit om te zetten naar een txt bestand wat je met kladblok kan openen .
    Voer opdrachtprompt uit als administrator en type vervolgens in het opdrachtpromptscherm

    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfclogs.txt"

    Het kladblokbestand vind je nu terug op het bureaublad als sfclogs.txt

  6. #25
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Updates die niet kunnen geïnstalleerd worden kan al verwijzen naar een falende harde schijf . Laten we eerst hiermee alvast beginnen, de harde schijf controleren op fouten .
    Open de windows verkenner door te klikken op Deze Computer of de Windows toets en E-toets tegelijkertijd in te drukken.
    Rechtsklik op de systeemschijf C:
    Kies voor eigenschappen
    Klik vervolgens op Extra en kies voor controleren
    Doordat de C: schijf in gebruik is zul je een melding te lezen krijgen dat deze niet kan gecontroleerd en zal gevraagd worden om Windows opnieuw op te starten . Laat Windows dus opnieuw opstarten .
    Schijfcontrole zal automatisch uitgevoerd worden . Het is raadzaam om tijdens schijfcontrole de computer niet te gebruiken en ook niet te onderbreken .
    Laat eens weten of schijfcontrole fouten gevonden heeft en of de fouten werden hersteld of niet .
    Hij heeft niet gevraagd om Windows opnieuw op te starten, dat kon blijkbaar gewoon blijven open staan. Ook een heropstart was niet nodig. De controle heeft geen fouten aan het licht gebracht, zegt het systeem.

  7. #26
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Er werd ook een scan uitgevoerd met sfc /scannow , en corrupte of ontbrekende systeembestanden werd vastgesteld . Dit werd opgeslagen in een log bestand als cbs.log
    Om dit om te zetten naar een txt bestand wat je met kladblok kan openen .
    Voer opdrachtprompt uit als administrator en type vervolgens in het opdrachtpromptscherm

    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfclogs.txt"

    Het kladblokbestand vind je nu terug op het bureaublad als sfclogs.txt
    Er wordt inderdaad een .txt-bestand aangemaakt maar dat is blanco.

  8. #27
    kaisersoze
    Gast
    Volens mij heb je iets verkeerd gedaan,of de uitleg is niet 100% kan ook.
    Volg dit eens
    Harde schijf op fouten controleren

    Succes.....
    Kaiser


  9. #28
    kaisersoze
    Gast
    Mijn uitleg hierboven klopt niet!!!
    https://youtu.be/NFFIwvzYkWk

  10. #29
    kaisersoze
    Gast
    Als je snel info wil hebben van HDD gebruik dan crystaldiskinfo,is alles blauw is je HDD goed!
    Krijg je andere kleuren laat het weten.
    Donwload begint automatisch
    Kaiser
    Laatst gewijzigd door kaisersoze; 20 September 2017 om 13:58

  11. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    Asterix900 (20 September 2017)

  12. #30
    carfran
    Gast
    "De instructie op 0x0000000073D1621C verwijst naar geheugen op 0x000000073D1B1F8. Het geheugen kan niet worden written."
    Wil je het geheugen eens testen
    https://www.youtube.com/watch?v=AgAtgddjf_U

    Ik vind het nogal vreemd dat het kladblokbestand leeg is en ik vermoed dat het cbs.log niet bewaard werd (weggeschreven werd) .

  13. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Asterix900 (20 September 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [7] Windows 7 naar de 10
    Door le Bihan in forum Windows
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 10 July 2017, 19:54
  2. windows Photovieuwer
    Door Camille in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 March 2017, 15:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •