Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Up-to-date   Maximus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waregem
    Berichten
    64
    Bedankjes
    57
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Ongelukkig Windows mail gebruiker instelling

    Beste Minatica gebruikers.

    Onze huidige situatie is dat we als klant van telenet de mails kunnen lezen vanaf 2 computers.Ene toestel met

    windows live mail. Ander toestel ( nieuwer ) met windows mail onder windows 10 . Wij zijn een gezin van 4

    personen en alle 4 personen zitten onder dezelfde mailbox.Ik zelf ben beheerder en andere gezinsleden zijn

    dus gebruikers. ( voor vernieuwde wigo aparte mailbox per persoon moeten aanmaken).


    Een van de gebruikers beschikt over een nieuwe laptop ( 3e toestel ).Wij hebben op 3e toestel mail willen

    instellen ( dus gebruiker ) maar dit lukt niet. Moet ik via mijn telenet nieuwe aparte mailbox aanmaken voor gebruiker ??


    Als ik wil dat email van die gebruiker niet meer toekomt op andere computers moet ik dan die account

    verwijderen ??

    Via google vind ik enkel info over blijkbaar oudere mail versie onder windows 10.

    Wie kan mijn woordje uitleg geven ??? Dank bij voorbaat !!

  2. #2
    carfran
    Gast
    Jij bent dus de hoofdgebruiker die de mailbox beheert en beschikt over een telenet e-mail account , wat bestaat uit een letter en 6 cijfers . Bijv. a123456
    In een e-mail account of mailbox kunnen 5 e-mail adressen aangemaakt worden . Eentje voor de hoofdgebruiker en de andere noemt men dan aliassen . Al de e-mails komen terecht in één en dezelfde mailbox op de mailserver .

    Als ik wil dat email van die gebruiker niet meer toekomt op andere computers moet ik dan die account

    verwijderen ??
    Nee , je gaat je bij telenet een nieuwe gebruiker moeten aanmaken met een aparte mailbox en die dan een andere accountgebruikersnaam zal krijgen , bijv. b123456 .
    https://www2.telenet.be/nl/klantense...netabonnement/
    Bij dit nieuwe gebruikersaccount kun je dan opnieuw 5 e-mail adressen aanmaken .
    Let hierbij wel op ! Als je in het reeds bestaande gebruikersaccount a123456 je een bestaand telenet e-mail adres gaat verwijderen ga je dit binnen het eerste jaar niet meer kunnen gebruiken in het nieuwe aangemaakte gebruikersaccount b123456 en blijft dit voor een jaar voorbehouden aan het gebruikersaccount a123456 en zul je aan telenet moeten vragen om het e-mail adres toe te kennen aan het nieuwe gebruikersaccount .
    Windows Live Mail word ook al een tijdje niet meer ondersteund waardoor er geen (beveiligings)updates meer verschijnen . Als alternatief kun je dan kiezen voor Thunderbird wat in Windows 10 ook kan gebruikt worden .

    https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
    Laatst gewijzigd door carfran; 10 September 2017 om 14:20

  3. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Maximus (10 September 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [7] Windows 7 naar de 10
    Door le Bihan in forum Windows
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 10 July 2017, 19:54
  2. mail
    Door scul in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 May 2017, 11:22
  3. Installeren Windows Live Mail
    Door Phil O'Sophe in forum Internet
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 4 April 2017, 22:50
  4. windows Photovieuwer
    Door Camille in forum Overige software
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 March 2017, 15:55
  5. Windows Live Mail-fout 0x800CCC67
    Door Sofiekebieke in forum Internet
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 February 2017, 19:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •