Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts

    hp printer met usb problemen

    ik heb een HP 5740 printer die aangesloten was op een vaste pc zonder problemen
    ik ben besmet geweest met een hardnekkig virus die uiteindelijk geleid heeft tot opnieuw installeren van windows 10
    ik heb de printer software terug geïnstalleerd, maar als de pc de verbinding wil maken met usb krijg ik een foutmelding dat de kabelverbinding mislukt is
    ik heb al heel wat geprobeerd maar zonder resultaat, vandaag zei een collega me dat het probleem zou kunnen zitten dat ik de verkeerde usb poort gebruik (de ene poort zou meer voltage geven dan de andere volgens hem)
    ik heb enkel usb2 poorten 6 langs achter en 2 voorraan
    moet ik de al de poorten één voor één gebruiken of is er een andere methode om de meest geschikte poort te vinden

    ps: ik de printer aangesloten aan de laptop, en daar werkt hij zonder problemen
    op de laptop zie ik 2 usb poorten met bliksemsymbool de andere usb poorten zonder, volgens mijn collega is dat het verschil in voltage
    maar op de vaste pc zie ik die symbolen niet
    alvast bedankt voor jullie hulp

  2. #2
    kaisersoze
    Gast
    moet ik de al de poorten één voor één gebruiken
    Dan kun je desnoods eens doen.
    Kijk ook eens bij apparaatbeheer>>>universal bus controllers of je daar geen gele of rode tekens zie.
    Kaiser

  3. #3
    carfran
    Gast
    ik ben besmet geweest met een hardnekkig virus die uiteindelijk geleid heeft tot opnieuw installeren van windows 10
    Werk voor een malwarebestrijder . Als de PC geïnfecteerd geweest is met een hardnekkig USB virus kan dit waarschijnlijk nog aanwezig zijn . Worden andere USB apparaten herkend ,zoals USB stick, externe HD enz......
    Het virus kan ook de USB poorten in het BIOS gedeactiveerd hebben , kijk dat ook eens na of USB op enabled of disabled ingesteld staat .
    http://www.clickx.be/windows/69474/u...ten-aanzetten/
    Kijk even in de handleiding van je PC hoe je in het bios moet raken, want dit scheelt van merk tot merk .

  4. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed ( 3 October 2017)

  5. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 November 2017
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb een Zyxel P-2812HNU(L). Daarop bekabeld aangsloten (via een netwerk switch) 2 pc's en via wifi laptop en mobiel. Werkt uitstekend. Nu zag ik dat de Zyxel een ingebouwde printerserver functie heeft. Dus heb ik mijn HP LaserJet 3050 via de USB van de Zyxel aangesloten. Printerserver geactiveerd en de Zyxel herkend inderdaad mijn printer. Maar vanaf de pc's en de laptop kan ik de printer niet benaderen. Ook niet na een poging om een nieuwe printer - als netwerk printer - toe te voegen. Wie weet raad?

  6. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik ben geen kenner in al dat verbinden, maar ik meen wel te weten dat elk apparaat dat via een netwerk gaat ook een IP-adres moet hebben. Als dat adres niet als bekend staat, zal het dus ook niet gezien worden. Alle instellingen moeten dus op elke computer worden gedaan, volgens mij.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. #6
    kaisersoze
    Gast
    Ben ook helemaal geen kenner.
    Lees dit eens wie weet....13 tips om de bekendste netwerkproblemen op te lossen
    Succes....
    Kaiser

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. printer print kleuren niet meer mooie af
    Door lucas7 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 24 September 2017, 15:10
  2. PRINTER canon MP540
    Door ZEEAJUINTJE in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 30 August 2017, 16:38
  3. Problemen met PC (desktop)
    Door Phil O'Sophe in forum Windows
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 11 April 2017, 21:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •