Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    veiligheid van uw PC

    Ik hoorde zopas op het nieuws iets over virussen op de PC. Ze raadden daar aan om de veiligheid van uw PC na te zien via de website www.safeonweb.be

    Bij mij met chromium onder Linux Mint 18 zonder antivirus lukt dat niet echt. Ik geraak daar gewoon niet binnen.
    Met firefox onder windows 7 met comodo gaat die site wel open, maar veel verder geraak ik niet. Je kunt daar wel klikken op "veiligheid testen" of zo iets maar ik vlieg er uit, misschien door comodo.

    Ik vermoed wel dat ze op de vrt geen virussite aanraden!

    Wie wil eens proberen?

    Nu gaat het plots wel, je moet 5 vragen beantwoorden. Ik kreeg dan 92 %. Blijkbaar is mijn wachtwoord van 8 letters niet lang genoeg. Het is een beetje een waardeloze test vind ik. Hopelijk is het ander vrt-nieuws waardevoller.
    Laatst gewijzigd door berger; 9 October 2016 om 20:25

  2. #2
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Ik haalde 56,4 %, maar heb opzettelijk nogal "onveilig" geantwoord. In de praktijk ben ik toch wat strenger.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb nu eens alles onveilig geantwoord, en ik had nog 5.6 %.
    En sommige van mijn antwoorden waren wel correct eigenlijk : bvb ik doe in Linux Mint nooit een virusscan gewoon omdat ik geen antivirus heb geïnstalleerd. Het is ook niet nodig. Maar deze test is uiteraard voor windows.

  4. #4
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    had 72.4%
    er is iets dat wel is minder aandacht krijgt heb normaal ook 92%
    ken wel al de aanbevelingen om 100% te halen
    Laatst gewijzigd door salmax; 9 October 2016 om 23:49

  5. #5
    carfran
    Gast
    Die test is volledig waardeloos . Sorry Berger met linux kun jij even goed slachtoffer worden van internetfraudeurs als Windows en Mac gebruikers .
    Computer en internetfraudeurs maken tegenwoordig gebruik van doelgerichte aanvallen en het besmetten van meerdere systemen is bijna verleden tijd .
    Scamming is zo een vorm van een doelgerichte aanval .
    Scammers doen zich voor als een betrouwbaar persoon en gaan proberen je vertrouwen te winnen en je zo oplichten en niet zo maar voor een beetje . En de sociale netwerken zoals Facebook zijn de ideale werkplek voor scammers en dan mag je uw PC , laptop of ander apparaat zo goed beveiligen als je wil , mensen moeten uit hun doppen kijken en meer kan ik hierover niet zeggen .
    Heeft iemand jou ooit aangeleerd hoe je veilig internet moet gebruiken ? Hoe je de gevaren herkent ? Ik nog niet hoor . Gemakkelijk hoor , hierzie madammake of meneer , bankieren via internet en al uw persoonlijke papperassen en aanvragen online via internet , het enige wat je nodig hebt is een PC en werkende internetaansluiting en meer heb je niet nodig .
    Ik heb mijn rijbewijs behaald door een rijexamen af te leggen . Mij heeft men aangeleerd dat ik bij een rood lich moet stoppen . Moest men het mij niet aangeleerd hebben zou ik gewoon doorrijden !
    Ook de banken lichten hun klanten niet goed in , scan regelmatig naar virussen op uw computer . Naar virussen scannen ? Dan is het al te laat , men moet voorkomen dat malware niet op je computer raakt .
    Waarom ook een antivirus gebruiken voor Linux . Voor linux zelf bestaan er ook virussen, maar veel minder dan voor Windows systemen . Als ik u een bijlage stuur met een virus gemaakt voor een windows systeem , gaat dat virus zich niet activeren op een Linux systeem . Je kan die bijlage wel doorsturen naar een windows gebruiker en ja als die zijn systeem niet optimaal beveiligd is heeft die persoon prijs .
    Doe deze testen eens en probeer eens de certifcaten te behalen. Als je ze behaalt mag je zeggen , ja ik weet hoe een computer en internet veilig te gebruiken en herken de gevaren . Deze trainingen zijn wat anders dan die rommel van safe on web van onze Belgische overheid!
    https://www.certifiedsecure.com/frontpage
    Laatst gewijzigd door carfran; 10 October 2016 om 13:32

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken carfran voor deze nuttige post:

    Obsessed (10 October 2016), Sainte Ironie ( 4 November 2017)

  7. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat die test waardeloos is dat wist ik al. ik zei het in mijn eerste bericht. Toch eerst eens goed lezen alvorens beginnen te schieten.

    Of ik ooit geleerd heb om me tegen allerlei internetrommel te beveiligen? Ja dus, ik heb wel wat geleerd op school. En niet allleen tegen internetrommel he.

    Toen ik nog geen rijbewijs had stopte ik met mijn fiets ook al voor een rood licht.
    Laatst gewijzigd door Obsessed; 10 October 2016 om 20:06 Reden: Onnodige repliek verwijderd

  8. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    vdhee ( 7 November 2017)

  9. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Hier is de bron die ik weleens raadpleeg over sommige dingen.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    falco (11 October 2016), Sainte Ironie ( 4 November 2017)

  11. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Denk niet dat je daar een test voor moet laten doen, iedereen weet nu zo ongeveer wel wat er nodig is om zo veilig mogelijk te blijven online. 100% waterdichtheid bestaat echter niet.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #9
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht Scan met alle goede scanners tegelijk

    Bij twijfel over een of ander verdacht item heb ik meerdere malen gebruik gemaakt van DIT tooltje online.

    Op zich heeft deze scanner in de loop der jaren geen problemen veroorzaakt en beschouw ik het als een veilige tool die berust op de databases van vele virus scanners.

    Merkwaardig hoe sommige spammers/hackers soms vindingrijk te werk gaan !
    Hoeveel Fedex paketten al niet konden geleverd worden bij mij !! Slim bedacht toch ?
    Komt uiteraard niet van Fedex of niet eens van een land waar Fedex actief is.

    Toch geraken die cyber-misdadigers zo gemakkelijk aan onze mailadressen en dan krijg je mails met vieze geurtjes.

    Hoe bedroevend het toch is dat zoveel mensen inventiever zijn in het couilloneren en bedriegen dan in het zoeken hoe de wereld wat leefbaar te maken.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (10 October 2016), salmax (11 October 2016)

  14. #10
    Beginner  
    Geregistreerd
    4 November 2017
    Berichten
    1
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    hi
    helaas is er vandaag informatie dat het Mac OS kwetsbaar is voor malware
    Laatst gewijzigd door compuchrisje; 6 November 2017 om 21:08 Reden: url verwijderd

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Het versturen van grote bestanden
    Door daan in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 May 2005, 23:24
  2. Opstarten van FF versnellen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:25
  3. Snel typen van Speciale Tekens
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 18:44

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •