Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts

    Kan geen submappen meer toevoegen aan Afbeeldingen map

    Hallo,

    Ik heb me al suf gezocht op het volgende probleem. Mijn map Afbeeldingen staat op een aparte schijf, andere dan de C schijf waarop Windows 10 staat. Handig om al mijn nieuwe foto's automatisch in een submap toe te voegen onder Afbeeldingen in een mappenstructuur jaar-maand-dag. Die foto's worden dan geïmporteerd via Zoombrowser EX van Canon.

    Nu lijkt dit niet meer te lukken. Mijn Afbeeldingen map lijkt beveiligd tegen schrijven te zijn (vandaar dat geen mappen noch via programma, noch handmatig kunnen worden toegevoegd). Wanneer ik op de eigenschappen klik van de map, wil ik het "alleen lezen" uitvinken, maar dat geeft dan foutmeldingen dat ik niet als administrator ben ingelogd en niet bevoegd ben. Nochtans is de toegang tot mijn pc zonder enige aparte gebruiker (of ikzelf ben de administrator).

    Bij machtigingen kan ik niets toevoegen van gebruikers of de machtigingen tot lezen en schrijven veranderen. Hoe los ik dit best op?

  2. #2
    kaisersoze
    Gast
    Bij het suf zoeken ben je ook bij Schoonepc beland?
    Is probleem soms ontstaan naar de herfst versie (win10)
    Brengt systeemherstel naar datum voor het probleem geen oplossing?
    Kaiser

  3. #3
    carfran
    Gast
    Nochtans is de toegang tot mijn pc zonder enige aparte gebruiker (of ikzelf ben de administrator).
    De administrator is het verborgen administratorsaccount (systeembeheerder) . Het Microsoft account waarmee Windows op je PC/laptop geïnstalleerd werd .
    Een gebruikersaccount met administratorsrechten is iets helemaal anders .
    Hoe meld jij je aan . Met een lokaal gebruikersaccount of met Outlook (windows) account ?
    Kun je hierop even antwoorden, dan weten anderen ook meer om je verder te helpen .
    Wat ik wel niet snap hoe jij je persoonlijke map Afbeeldingen hebt kunnen verplaatsen naar een externe harde schijf .
    Laatst gewijzigd door carfran; 24 October 2017 om 19:48

  4. #4
    carfran
    Gast
    Bijkomend vraagje .
    Heb je de laatste fall creators update al uitgevoerd ? Hierbij word de vorige windows 10 installatie verwijdert en opnieuw geïnstalleerd .
    Controleer dan eens of er nog een map windows.old terug te vinden is van de vorige windows10 installatie die je dan zou kunnen terugzetten .

  5. #5
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Bij nader inzien staan mijn afbeeldingen op een aparte partitie en geen aparte schijf. Ik beschik niet over een map windows.old. Een update waardoor Windows 10 werd vervangen door een andere versie heb ik bij mijn weten niet doorgevoerd. Maar ik ben wel niet zeker, gezien er wel enkele updates zijn uitgevoerd in de afgelopen weken.
    Ik start automatisch op mijn PC, zonder dat ik iets moet ingeven om in te loggen.

    Blijkbaar heb ik het nog bij andere mappen, zoals bv. een aan het netwerk verbonden harde schijf waarvan ik enkele mappen evenmin kan verwijderen of verplaatsen. Ik krijg dan de volgende meldingen:"U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door Unix User\root gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen."

    Als ik systeemherstel doe, verandert dit iets aan mijn documenten, afbeeldingen en media incl. itunes? Zoniet, wil dat wel eens proberen. Alvast bedankt voor de hulp.

  6. #6
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Eindelijk opgelost via deze link: https://support.microsoft.com/nl-be/...th-files-and-f

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Kan foto's na recoveren niet meer openen
    Door Trax in forum Overige software
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 19 July 2017, 15:58
  2. Outlook 2010 start niet meer
    Door Merel in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 14 May 2017, 22:06
  3. meerdere weblinks aan een afbeelding kan toevoegen
    Door lucas7 in forum Overige software
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 7 May 2017, 21:50
  4. Lid worden maar je krijgt geen bevestigingsmail?
    Door compuchrisje in forum Mededelingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2017, 22:16
  5. Media player classic home geen geluid meer
    Door ward in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 April 2017, 11:14

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •