Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    @ J.W.
    Ik voel mijzelf alleszins (nog) niet geroepen voor dat soort risisco's want de materie "rechten lijkt mij wel heel ingewikkeld. Trouwens bij de meeste uitleg is de gebruikte terminologie verwarrend.

    Toch vervelend wel als die situatie zich voordoet dat de auteur met administratie rechten op zijn zelfgemaakte bestanden geen toegang krijgt of geen schrijfrechten meer heeft. Ik heb dit al meegemaakt en merkte op fora dat die klacht regelmatig voorkomt. Met eerdere Windows versies had men daar geen last van.

    Wat ik mogelijk wel zou durven proberen als test is een onbelangrijk bestandje.txt onder root C:\ plaatsen en dit bestand meerdere dagen achter elkaar trachten te editeren om te zien of het zal bereikbaar blijven. Zo niet, dat éne bestand behandelen met het tooltje om daarvan het resultaat te kunnen beoordelen. Wat denk je ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.027
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    @ J.W.
    Ik voel mijzelf alleszins (nog) niet geroepen voor dat soort risisco's want de materie "rechten lijkt mij wel heel ingewikkeld. Trouwens bij de meeste uitleg is de gebruikte terminologie verwarrend.

    Toch vervelend wel als die situatie zich voordoet dat de auteur met administratie rechten op zijn zelfgemaakte bestanden geen toegang krijgt of geen schrijfrechten meer heeft. Ik heb dit al meegemaakt en merkte op fora dat die klacht regelmatig voorkomt. Met eerdere Windows versies had men daar geen last van.

    Wat ik mogelijk wel zou durven proberen als test is een onbelangrijk bestandje.txt onder root C:\ plaatsen en dit bestand meerdere dagen achter elkaar trachten te editeren om te zien of het zal bereikbaar blijven. Zo niet, dat éne bestand behandelen met het tooltje om daarvan het resultaat te kunnen beoordelen. Wat denk je ?
    Wat al veel zal helpen om die opmerkingen van de UAC te voorkomen (voor uw zelf gemaakte mappen en bestanden) is de UAC op het tweede in plaats van het eerste niveau te zetten.

    Een zelfgemaakte lege map plaatsen in c/windows met uitgeschakelde UAC is mogelijk zonder vragen. Als u echter later een tekstbestand (kladblok) in die map wilt plaatsen zult u hier geen toestemming voor krijgen (wegens geen voldoende rechten).


    Zo'n progje om de rechten op Windows mappen en bestanden over te nemen bestond vroeger (in de tijd van 98, ME en XP) ook al. Dikwijls moeten gebruiken om de surfgeschiedenis bij sommige personen volledig te verwijderen.
    Laatst gewijzigd door J.W.; 11 December 2017 om 20:53
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel (16 December 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •