Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1

Discussie: De weldoener

  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.184
    Bedankjes
    16.867
    Bedankt
    17.672 keer in 7.886 posts

    Grijns De weldoener

    Er zit een bedelaar langs de weg die elke week 1.000 frank krijgt van dezelfde voorbijganger.

    Dit gebeurt enkele jaren tot plots de bedelaar van diezelfde man slechts 700 frank krijgt.
    De bedelaar denkt bij zichzelf dat 700 frank nog altijd niet slecht is, maar toch minder is dan 1.000 frank.

    Een jaar later krijgt hij plots maar 500 frank meer en nu wil hij wel eens weten hoe dit komt.
    Hij vraagt dus aan de man van wie hij jaren 1.000 frank, daarna 700 frank en nu nog 500 frank heeft gekregen waarom dit zo is.
    De man antwoordt: "Ja, het leven wordt alsmaar duurder en vorig jaar is mijn oudste zoon naar de universiteit gegaan en dat kost veel geld. Vandaar dat ik je 700 frank gaf.
    Nu is ook mijn oudste dochter naar de universiteit gegaan en dat kost dus weer wat meer."

    De bedelaar vraagt daarop: "Hoeveel kinderen heeft u zo eigenlijk?" waarop de man antwoord: "vier schatten van kinderen"
    De bedelaar bezorgd: "U gaat die toch niet allemaal op mijn kosten laten studeren?"

    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende 4 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    ghost (16 December 2017), Phil O'Sophe (16 December 2017), salmax (17 December 2017), Vincent (16 December 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •