Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Hybrid View

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts

    Grootte beeld veranderd, inclusief slechte kwaliteit van het beeld

    Goedemiddag,

    Sinds kort heb ik een probleem op mijn pc thuis. Op de een of andere manier is de grootte van het beeld op mijn beeldscherm veranderd, en daarbij lijkt ook nog eens de kwaliteit van het beeld zelf achteruit te zijn gegaan.

    Ik heb een Packard Bell iMedia S3800, 64-bit met Windows 7 Premium. De monitor is een Philips LCD Monitor 220E.

    Nu zie ik dus telkens 2 zwarte balken aan beide zijden op het scherm. Ik wil graag het volledige beeld gebruiken, maar als ik dit via de monitor instel is het hele beeld uitgerekt in de breedte.

    Hoe kan ik dit herstellen? Ik heb de resolutie al een paar keer aangepast maar dit heeft niks veranderd. De resoluties die ik kan kiezen zijn er maar vier: 1600x1200, 1280x1024, 1024x768 en 800x600.

    Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,

    Bongers

  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Ik zie nu dat er een subforum is voor grafische kaarten en monitors. Mijn excuses. Indien dit daar geplaatst had moeten zijn, verplaats het gerust daarnaartoe. Bedankt.

    Ik krijg daarnaast een foutmelding bij mijn videokaart onder apparaatbeheer (Nvidia GeForce 315). Deze zegt: "Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)"

    Bedankt!

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    25 november 2006
    Berichten
    2.095
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    1.109 keer in 879 posts
    Je weet maar nooit of het zo kan opgelost worden. Je kunt daar gaan kijken naar code 37.

    https://support.microsoft.com/nl-nl/...ger-in-windows

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Bongers ( 2 januari 2018)

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    2.823
    Bedankjes
    54
    Bedankt
    2.994 keer in 2.175 posts
    Uw monitor is een Full HD (1920 - 1080) en deze resolutie ontbreekt.

    Test uw monitor eens op een andere pc. Als u daar ook dat probleem hebt is er iets fout met uw monitor.
    Hebt u dan geen probleem zal het waarschijnlijk de fout van uw grafische kaart zijn.
    U kunt natuurlijk ook eens een andere Full HD monitor aan uw pc hangen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Bongers ( 2 januari 2018)

  7. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Bedankt voor de reacties allebei! Ik bovenstaande stappen wat betreft (de drivers van) de grafische kaart doorlopen maar de foutmelding (code 37) blijft.

    @JW
    Dat vind ik ook zo gek. Een tijdje geleden had ik deze resolutie wel. Ik heb geen idee hoe dit nu veranderd kan zijn. Ik zal eens een andere monitor proberen. Bedankt.

  8. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    17.816
    Bedankjes
    15.049
    Bedankt
    36.028 keer in 14.626 posts
    Ik meen me te herinneren dat Microsoft begin deze maand bij zijn updates ééntje klaar had staan voor grafische kaarten. Kijk eens of je die update hebt geïnstalleerd. Zo ja, deze terugdraaien.

    Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Bongers ( 2 januari 2018)

  10. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.717
    Bedankjes
    828
    Bedankt
    1.103 keer in 704 posts
    Voortgaande op #3 van Berger, hoe verliep die opgegeven procedure ?

    Het stuurprogramma handmatig installeren



    • Zoeken naar Apparaatbeheer en selecteer Apparaatbeheer op basis van de resultaten van Start.
    • Met de rechtermuisknop op het apparaat in de lijst.
    • Selecteer installatie ongedaan maken in het menu dat verschijnt.
    • Nadat het apparaat is verwijderd, kiest u in het menu actie .
    • Selecteer Zoeken naar gewijzigde apparaten om het stuurprogramma opnieuw te installeren.

    Opmerking U wordt mogelijk gevraagd om het pad van het stuurprogramma op te geven. Als naar het stuurprogramma wordt gevraagd dat u niet hebt, kunt u het meest recente stuurprogramma downloaden vanaf de website van de hardwareleverancier.

    Trouwens ik beloof U nog veel plezier met Philips !
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Bongers ( 2 januari 2018)

  12. #8
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 mei 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    559
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    283 keer in 197 posts
    http://www.majorgeeks.com/files/deta...r_booster.html

    open de link en selecteer download@majorgeeks(een van de 2) pas tijdens de instalatie wordt er gevraagd of je iobit malware fighter wil mee instaleren je moet die uitvinken(dus goed uitkijken) na de iinstalatie van driver booster zal hij een scan doen en zal hij tonen welke drivers er moeten upgedate worden doe ze maar allemaal daarna pc terug opstarten
    suc6
    Strikerfox
    Laatst gewijzigd door strikerfox; 29 december 2017 om 12:19
    Eagle pass

  13. De volgende gebruiker bedankt strikerfox voor deze nuttige post:

    Bongers ( 2 januari 2018)

  14. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    27 januari 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Excuses voor de late reactie en bedankt voor alle suggesties! Het probleem is echter nog niet verholpen. Ik vermoed dat de (oude) grafische kaart het begeven heeft.

    Ik had geen andere monitor voorhanden dus heb die optie helaas niet kunnen proberen. Windows Updates doet het niet altijd ("kan niet zoeken aar updates"), alhoewel er nu maar één openstaande update staat.

    Ik heb de grafische opnieuw geinstalleerd in Apparaatbeheer en alle updates uitgevoerd via Driver Booster, maar ik heb nog steeds niet de optie om de juiste resolutie in te stellen (en ook nog code 37 bij de grafische kaart in Apparaatbeheer).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •