Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    kaisersoze
    Gast

    info interne hardware

    Hallo is niet een vraag,maar info.
    Maak iets mee met mijn desktop Win8.1 pro§(jaartje of 8 oud)
    Ineens geen internet meer(kabel)kijk kabels enzo na...blijft het zelfde.Ga overall zoeken ,geen Lan meer te vinden.Driver terug installeren lukt van geen kanten!
    Heb een deja vu,heb namelijk een mini-acer zelfde probleem, gekregen van iemand.
    Met een USB-Lan adapter werkt internet wel, zo dus ook uitgevoerd op de desktop.
    Nu is er iemand die me wil wijs maken,dat het met internet doorvoer te maken heeft en die adapters naar de haaien helpt.Ben namelijk op 1 december van ADSL naar VDSL gegaan Scarlet.Ja nu heb ik 91 mbps ervoor iets van 10.die man zegt dat je BIOS moet aanpassen en nog van alles.
    Kan dit verhaal kloppen??
    Geloof meer dat het zeldzaam is,maar dat soms onboard dingen kapot gaan.
    Benieuwd wat jullie denken?
    Kaiser

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Er was geen vraag dus ook geen antwoord. Mijn vorige modem was een ADSL, de huidige is BBOX3 en VDSL. Maar in de BIOS ben ik nooit geweest. Is dat een cafe in Antwerpen?

  3. #3
    kaisersoze
    Gast
    Eerst en voor al sorry dat ik het verkeerd forum onderdeel post,dacht het hardware was
    @berger
    Heb deze modem gekregen b-box 3v+ ,heb ook nog nooit of nooit gelezen of gehoord dat je in BIOS moet zijn als je een internet aansluiting vraagt!Scarlet wil al zijn klanten met adsl naar vdsl laten overstappen en het is gratis, enkel 5€ meer voor het abo!
    Je hebt nu éénmaal mensen die graag indianen verhalen vertellen zeker?
    Kaiser

  4. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Dat scarlet abonnement interesseert me eigenlijk wel, kunt u daar binnen een tweetal maanden iets over zeggen?

  5. #5
    kaisersoze
    Gast
    Kan nu al iets zeggen er zijn 2 abo's (internet he)van 23 € en 35 € VDSL
    Er zijn ook pakketten met tv en foon.
    tv blijf ik bij telenet.De maanden dat het ik al gebruik,vind het echt goed,geen problemen.Snelheid is meer als voldoende voor mij,meer hoeft niet.
    Kaiser
    Laatst gewijzigd door kaisersoze; 15 March 2018 om 17:48

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Waarom eigenlijk mijn vraag over Scarlet :
    - ik ben sinds jaar en dag bij Proximus
    - maar ik zie de prijs altijd maar stijgen : ik had me ooit voorgehouden om nooit over de 100 euro te gaan, maar dat is nu wel het geval (voor tv, vaste telefoon, internet, gsm)
    - en de kwaliteit verminderen : om u een idee te geven, sinds begin januari noteerde ik alle "incidentjes" en ik kom aan 12 incidenten gedurende 2.5 maanden. Die ik altijd wel zelf kon oplossen, opnieuw alles starten ken ik ondertussen wel. Ondertussen heb ik bij Proximus eens een happy house laten doen, en die technicus heeft me een nieuwe V6-decoder bezorgd (alles via de cloud). Maar ik zie eigenlijk geen verbeteringen.

    Eigenlijk denk ik aan twee richtingen:
    - mijn vrouw heeft telenet en dat werkt altijd zonder te moeten herstarten. Ik zou dus alles bij telenet kunnen onderbrengen, maar mijn kabel komt op een "verkeerde" plaats toe. Dus zou het boren worden, en kabel leggen, behalve als er andere oplossingen zijn (draadloos, via het electriciteitsnet)
    - of scarlet. Dat is zoals Proximus (ik denk zelfs van dezelfde eigenaar), maar dan veel goedkoper, maar ook wel zonder goede helpdesk. Maar wat de helpdesk van Proximus me ondertussen zegt weet ik al lang op voorhand, die helpt zo niet meer.

  7. #7
    kaisersoze
    Gast
    Snap je maar al tegoed.ben ook gaan lopen bij proximus(belgacom toen)had ook alles van hun .
    Dan ben ik naar Dommel rommel gegaan lol.tv van telenet.Was rommel kost beu.Naar scarlet dan maar, zou iets meer snelheid hebben en ook meer data.Test mijn snelheid nog minder als bij rommel, stuur die test door, ze zeggen maar je test klopt niet hahah...je moet deze test doen werkte van geen kanten!
    Nu kom de mop ineens totaal geen internet meer, mailen bellen met scarlet ze blijven maar de onzin zeggen het is je modem ..kabel en nog....Mailen en bellen ze blijven de fout bij mij leggen.Wou mijn modem gaan testen bij een kennis, had pech die had VDSL.Mag de laptop gebruiken, begin weer te chatten met scarlet(nu is geen chat meer)zeg hallo wanneer gaan jullie iets doen zit al 14 dagen zonder internet,antwoord was menheer je bent online...zeg tegen die dame zit je aan de drugs of ben je dronken soms?Werd effe stil ,melde ook nog dat ik niet thuis was en de modem naast mij lag en hoe ze erop kwam dat ik online zou zijn!Weer stilte ..ineens ja heb met collega overlegt we sturen ticket naar proximus.Dag later kwam er iemand,zet je vast op je stoel/sofa of ... lol.Probleem was volgende technieker had iemand anders moeten aansluiten in de straatkast,die pipo had mijn kabel uit getrokken en niet goed aangesloten of iets anders.Maar dat kan scarlet zelf niet testen!
    Je hebt echt een punt met de helpdesk.Nu de goede kant van het verhaal,moest die maand niet betalen en bovenop nog maand gratis.Nu heb ik gevraagd waar om iedereen naar VDSL antwoord is kunnen we problemen sneller oplossen....hopelijk nooit een probleem...want ik geloof niet alles hoor!
    Kaiser

  8. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Eigenlijk zijn mijn Proximus-problemen begonnen toen ze fier hebben aangekondigd dat ze mij hadden aangesloten op een grotere snelheid. Een beetje later kreeg ik dan een BBOX3. Persoonlijk denk ik dat ze door die telefoonlijnen (soms glasvezel maar bepaalde stukken nog niet) hoe langer hoe meer data willen persen. Zoals bij Telenet, maar die hebben wel een dikke koperen kabel. En eigenlijk gebruikt Scarlet ook nog die dunne telefoonlijnen van Proximus. Dus ik vrees ervoor. En alles via de cloud, dat is ook maar wat blabla, dat zijn ook servers die ergens staan.
    Het is zoals het aanleggen van een autostrade van 8 vakken tussen Brussel en Oostende, maar in Aalst is er maar plaats voor twee vakken. Dan stropt dat ook hé.

  9. #9
    kaisersoze
    Gast
    Ja bbox 3 geen ondervinding mee.Wat glasvezel betreft,weet ik natuurlijk niet of er al bij jouw als iets is gebeurd.
    Hier denk ik,dat volgende is gebeurd ze hebben glasvezel tot aan de verdeelkasten en dan zo als je zelf zegt gaat het door oudere kabels.Als je binnen straal van 2100 meter ligt van verdeelkast is VDSL mogelijk.Hoe verder je ligt hoe minder snelheid uiteraard!Glasvezel denk ik woning zal enkel in nieuwbouw zijn.De cloud zegt me helemaal niks!Op de website van scarlet staat foute info 50mbps max,maar had zo iets van ja 50 is beter als 10 toch.Eerste vraag bij installatie was hoe snel, man antwoordde zeker 90,zeg kan toch niet het is 50,foute info!
    Kaiser
    P.S zou best kunnen dat die 50 bewust is ,heb je geluk zo als ik dat bij BDW woont haal je meer
    Laatst gewijzigd door kaisersoze; 15 March 2018 om 22:02

  10. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Wat die mannen ook maar doen, zolang als men slechts voor de gewone TV kanalen is geabonneerd, dan mag het voor mijn part zelfs nog vlugger gaan dan het licht, men krijgt sowieso maar enkele procenten beeldmateriaal dat nog de moeite waard is om naar de zelfbediening te beginnen zoeken.
    Ik vertik het om méér te betalen dan een basisabonnement. Die super TV staat er slechts om mijn vrouw te plezieren.
    Wat heb ik nu aan openbreken van de straten voor Telenet distributienetten over glasvezel ? Alles is nu al snel genoeg ?
    Allemaal supplementen aanrekenen is dus niet alleen voor de Duitse wagens.

    En dan Proximus nog ! Neem mij niet kwalijk maar wie daarmee nog wil scheep gaan is wel een masochist tot in de kist.
    Idem bij Orange.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. aankoop interne schijven voor desktop
    Door lucas7 in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 July 2017, 20:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •