Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Plastic boycot

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Plastic boycot

    We worden rond de oren gezeurd dat er overal plastic rondslingert. Het zal niet lang meer duren vooraleer we bestraft zullen worden voor het gebruik van plastic zakjes en doosjes.
    Plastic en vooral de microplastics zitten zowat overal, in je vis, je vlees, je groenten tot zelfs in het drinkwater. Eigenlijk worden we beschuldigd van zaken waar we totaal geen vat op hebben. Alles is terug te voeren naar de aardolie-industrie, want dat is de bron voor de fabricatie van ons brooddoosje en onze vrieszakjes of boodschappentassen.
    Diverse exotische kuststeden hebben al een toeristenstop ingesteld omdat de stranden zo erg bevuild zijn (niet door mij dus, want ik ga liever naar andere oorden dan een lap zand aan vies water). Vissen zitten propvol afval (die ik niet in zee heb gegooid, want ik kom er dus niet).
    Dat waterdieren eraan kapot gaan, kan ik goed geloven, maar hoe zit het dan met mensen? Kan ons lichaam die plastic-afval wel verwerken?

    Recyclage: er wordt geschreven dat slechts 9% van de ingeleverde plastic wordt hergebruikt. Het overgrote deel wordt gewoon verbrand met het restafval en wat overblijft, ligt dus in ons milieu.

    Opvallend:
    Tegenwoordig moet àlles ineens verpakt worden in plastic, van je ontbijtkoek tot je brik melk, liefst individueel en dan nog eens samen met krimpfolie. Zelfs twee velletjes hesp of kaas moeten nu 'verplicht' in een plastic verpakking, die je dan nog met moeite open krijgt.

    Ik zie het echt niet zitten om mijn diepvriezer te vullen met groenten en vlees in bulk, het zou een vies soepje worden daar, maar om voor alles doosjes of potten te voorzien is volgens mij ook niet dé oplossing.

    Wat denken jullie van al dat geplastifieer?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (28 April 2018)

  3. #2
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.998
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.146 keer in 1.918 posts
    Dat we alles zoveel mogelijk bij de lokale boeren kunnen kopen of zelf zoveel mogelijk planten.
    Dat ze beter de grote winkels sluiten en alles voeren naar kleine zelfstandige die wel auto hebben en gewone gebruiker geen extra benzine moet verbruiken omdat hij winkels in zijn buurt vind en het brengt leukere sfeer en banden tussen mensen.(gezellige sfeer van vroeger)
    Vuilzakken terug in oude bakken zoals vroeger.
    Het komt er op neer we best in het verleden kijken en die mensen waren beter bezig +-20 jaar terug.
    Ik kan de plastiek niet laten omdat ik winkel met de fiets op wat afstand van thuis.

  4. #3
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Iedereen is schuldig aan het gebruik van plastic, echter niet aan de fabricage ervan.
    Wat mij betreft is het net hetzelfde als sigaretten. Iedereen weet dat ze super ongezond zijn maar toch blijven ze verkopen als zoete broodjes.
    Stop gewoon de fabricage toch. Probleem opgelost nietwaar?

    Voor plastic verpakkingen zijn er alternatieven genoeg.
    Zoals Salmax al zei; vroeger kon men ook zonder.

    En wat dacht je van rietjes om in uw drankje te stoppen?
    Alleen al in de toerisme industrie kan je de berg gebruikte (weggegooide) plastic rietjes jaarlijks niet overschouwen
    Wij, mijn gezin dus, hebben al sinds lang de gewoonte gekweekt om bij bestelling van een drankje erbij te zeggen; "no straws please."
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •