Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: SEAGATE Commentaren

  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    SEAGATE Commentaren

    Ik ben altijd fan geweest van dit merk omwille van veel positieve ervaringen.
    Maar vandaag schrok ik toch even toen een van mijn Seagate "Expansion Disk" het begaf.

    Ik ging op zoektocht hoe men de behuizing moet openen (een van de zovele behuizing varianten in die reeks!)

    Op Youtube vond ik hoe, maar het was toch doorslikken zowat in het midden van de video toont Phil deze drive:
    https://www.youtube.com/watch?v=kKLfJh2Dwt0


    • Merk : SAMSUNG (Zuid Korea ?)
    • Modelnummer SEAGATE (land onbekend)
    • Assembled : CHINA (tja, kan het nog anders ?)

      Multinationaler kan niet !
      Maar de kwaliteit en de nauwgezetheid in het werk is er nergens meer (ook bij Samsung). Enfin, garantietijden moet je nu bijkopen met prima kwaliteitsgeld.
    Laatst gewijzigd door Merel; 3 May 2018 om 12:23
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    HDD-kast met een schuine zijde?

    Sneuvelen met bosjes.
    Echte rommel.
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel ( 3 May 2018)

  4. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Ongelukkig Gaan wij uiteindelijk toch allemaal voor de Chinese mafia werken ?

    Neen, alles rechte hoeken (zie de Youtube link) in 2TB uitvoering.
    Het blauwe lichtje brandt niet met verschillende adapters. Daarom zijn die videos van PhilsComputerLab wel nuttig om die bakjes wil open krijgen. De rubber dopjes onderaan moeten alvast niet verwijderd worden.

    Desondanks is deze niet "zo snel" gesneuveld. Ik had er nooit een kapot gekregen.
    Vermoedelijk is die HDD drive nog operationeel.Dan maar in een SATA intern slot.

    Wat er in steekt kan ik checken met Paragon's Drive Manager Suite, of iets anders; zeer vermoedelijk toch een Seagate partnummer. Of die nu Chinees is gemonteerd in een Chinees bakje steekt, weet men pas als het is geopend.

    Toch triestig te vernemen dat de betekenis van Seagate nu is veranderd, net als die van HP en zoveel anderen.
    Alle merken die ooit kwaliteitssymbolen waren, zijn nu dubieus geworden.

    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Neen, alles rechte hoeken (zie de Youtube link) in 2TB uitvoering.
    Het blauwe lichtje brandt niet met verschillende adapters. Daarom zijn die videos van PhilsComputerLab wel nuttig om die bakjes wil open krijgen. De rubber dopjes onderaan moeten alvast niet verwijderd worden.

    Desondanks is deze niet "zo snel" gesneuveld. Ik had er nooit een kapot gekregen.
    Vermoedelijk is die HDD drive nog operationeel.Dan maar in een SATA intern slot.

    Wat er in steekt kan ik checken met Paragon's Drive Manager Suite, of iets anders; zeer vermoedelijk toch een Seagate partnummer. Of die nu Chinees is gemonteerd in een Chinees bakje steekt, weet men pas als het is geopend.

    Toch triestig te vernemen dat de betekenis van Seagate nu is veranderd, net als die van HP en zoveel anderen.
    Alle merken die ooit kwaliteitssymbolen waren, zijn nu dubieus geworden.

    Ik bedoel niet de hoeken. Op uw voorbeeld (youtube) is duidelijk te zien dat de smalle zijde (ik denk achterkant) over de hele breedte schuin afloopt? Als u de kast van de hdd op de zijkant bekijkt ziet u dan een trapezium met 2 rechte, 1 scherpe en 1 stompe hoek.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel ( 4 May 2018)

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt voor de opmerkzame toelichting; ik had het verschil niet gezien, hoewel de drive in die video mij toch wat kleiner leek in de hand van Phil dan mijn model.

    Hij maakte trouwens tevens DEZE video , welke ik juist eerder had bekeken.
    Die video toont eigenlijk wel de juiste unit in mijn bezit; met overal rechte hoeken, uitvoering 2TB.
    Het openen van de kast gebeurt nagenoeg met juist dezelfde handelingen als bij de video van de eerste link.

    Misschien heb je over het rechthoekig model tevens een beoordeling ?
    Ik heb van dit model nog een tweede in gebruik, maar wel iets jonger ; die heeft het nog niet begeven.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Bedankt voor de opmerkzame toelichting; ik had het verschil niet gezien, hoewel de drive in die video mij toch wat kleiner leek in de hand van Phil dan mijn model.

    Hij maakte trouwens tevens DEZE video , welke ik juist eerder had bekeken.
    Die video toont eigenlijk wel de juiste unit in mijn bezit; met overal rechte hoeken, uitvoering 2TB.
    Het openen van de kast gebeurt nagenoeg met juist dezelfde handelingen als bij de video van de eerste link.

    Misschien heb je over het rechthoekig model tevens een beoordeling ?
    Ik heb van dit model nog een tweede in gebruik, maar wel iets jonger ; die heeft het nog niet begeven.
    Ik ga nu voort op mijn eigen ervaringen en vooral op die van mijn schoonbroer.
    Met de rechthoekige hdd's zijn er geen problemen.

    Zelf heb ik geen "schuine" hdd's maar mijn schoonbroer had er 4 van gekocht (reclame verkoop). Drie hebben er na korte tijd de brui aan gegeven, de vierde werkt nog steeds.
    Hij kent ook andere personen die deze hdd's in gebruik hebben (hadden) en die hebben hetzelfde meegemaakt als hij.
    J.W.
    Google is uw vriend

  9. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    Merel ( 4 May 2018)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •