Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Android tablet

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Android tablet

    Om te vermijden dat kleinzoon steeds mijn computer zit te vermoorden, hebben we een Medion tablet gekocht met Android 8.
    Zelf ben ik geen kei in het aanpakken van kleinere toestellen, ik had het al zover gebracht dat er niks meer kon gedaan worden en een hard reset nodig was
    Maar, het probleem is dit: kleinzoon klapt het apparaat dicht en na een dag of wat lijkt de batterij volledig leeg te zijn.
    Vraag is dan: hoe krijg ik een knop op het scherm om het toestel volledig uit te zetten, want hij heeft 'geen tijd' om dat met de toets opzij te doen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #2
    kaisersoze
    Gast
    Vraag is dan: hoe krijg ik een knop op het scherm om het toestel volledig uit te zetten, want hij heeft 'geen tijd' om dat met de toets opzij te doen.
    Geen tijd???
    Is toch maar op de knop duwen en dan op scherm nog eens ok.
    Of er zo iets bestaat wat jij wil,weet ik niet in Android.
    Kaiser
    Kijk eens bij google play geen ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door kaisersoze; 9 July 2018 om 21:04

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Als die tablet wordt dicht geklapt blijft ze aanstaan en na een aantal minuten (instelbaar) gaat ze "slapen". Om ze dan opnieuw te actief te maken moet je (allesins bij mij) naar boven vegen en een wachtwoord ingeven.

    Door de power on/off knop (die toets opzij) in te drukken krijg je drie mogelijkheden ; uitschakelen, herstarten en vliegtuigmodus. Op uitschakelen klikken en dan OK en het is gedaan?

    Geen tijd? Dat duurt 10 seconden hé. Ik zou tegen mijn kleinkinderen zeggen (ze weten dat ondertussen wel) : manneke, dat is mijn tablet, gekocht met mijn geld, en zo zijn mijn regels.

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik denk dat iedereen ooit wel eens 7 is geweest, dan denk je nog niet aan zuinigheid, maar aan het volgende dat je wil gaan doen.
    Na het in gebruik nemen van het apparaat, was de batterij nog 70% opgeladen. Toen ik gisteravond eens ging kijken hoe dat spul werkt (want ik ken er niks van), was er nog maar 20 over. Dat dichtklappen leidt dus niet tot afsluiten van het systeem.
    De vraag is dus of ik een knop kan aanmaken waar hij op moet tikken (op bureaublad of zo) om het systeem af te sluiten. Ik heb gisteravond nog heel die gebruiksaanwijzing doorgenomen en er staat enkel wat je kan binnenslepen, niet om zelf een link te maken. Heb getest met die powerknop om de optie 'uitschakelen' naar onder te slepen, niks dus.
    Zelfs de dochter, die gewend is om met smartlappen, pardon phones om te gaan, kan er kop nocht staart aan krijgen. Maar ja, die zitten in de i-wereld...

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Misschien bestaat er wel een app voor die je op het scherm kunt plaatsen om zo af te sluiten.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Welk model ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Eigenlijk moet je twee dingen in het oog houden : wanneer je een bepaalde app nr 1 draait en je wil veranderen naar app 2 (gewoon die app aanklikken op het bureaublad) dan wordt app 1 niet afgesloten met als gevolg een hoger geheugengebruik en te veel stroomverbruik. Op mijn tablet staat daarvoor onderaan (bij rechtopstaand scherm) een knop, zo'n twee in mekaar liggende rechthoeken. Als je daarop klikt krijg je op het scherm een knop, zo'n 3 streepjes met een raket er door. Als je daarop klikt sluit je alle toepassingen, behalve deze die automatisch opstarten (en die je niet altijd wil gebruiken). Dat wordt natuurlijk al moeilijk om aan te leren aan een gast van 7 jaar.
    Als uw kleinkind gaat slapen of zijn tablet moe is dan staat er een power on/off knop, daarop efkens blijven duwen en dan kiezen voor "uitschakelen" en OK. Dat kan eigenlijk iedereen.
    Dichtklappen betekent niet uitzetten, maar naar slaapstand zetten na x minuten, x is in te stellen via de instellingen. Misschien noemt men dat ook wel "vergrendelen" : je moet inderdaad vegen en een wachtwoord ingeven om terug actief te starten. Als x nu op 24 uur staat dan blijft die tablet maar draaien en dan gaat de batterij snel plat.
    Of er nu een app bestaat om af te sluiten: eerlijk gezegd, ik ben nu aan mijn derde android tablet, heb dat nog nooit gezien, maar eigenlijk ook nooit naar gezocht. Je moet toch gewoon de stroom uitzetten,

    Je moet wel niet te veel verwachten van een batterij van een tablet hé. Ik gebruik mijn tablet zo'n 2 à 3 uren per dag, en moet wel elke twee dagen laden.

  8. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik vond ondertussen een app in de google shop en die noemt shutdown. Deze krijgt maar weinig punten van de gebruikers en ik weet waarom. Bij uitvoering krijg ik een zandlopertje met heel veel zand, was nog altijd niet klaar na 5 minuten.
    Bij installatie vroeg die al direct naar betaalgegeves zoals kredietkaart, dat kun je overslaan.

  9. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Kreeg ook de verwittiging dat de app niet aangepast was aan mijn apparaat
    Er zijn in dezelfde categorie blijkbaar nog wat andere mogelijkheden.
    Door in de google shop te zoeken naar "shutdown" krijg je zeker een tiental mogelijkheden. Wie goesting heeft ....
    Ik doe toch maar gewoon verder mer de on/off knop.
    Laatst gewijzigd door berger; 11 July 2018 om 11:09

  10. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Welk model ?
    Waarschijnlijk deze: https://aldi.medion.com/md61041/be_n...l.med_start-ka
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Android tablet
    Door berger in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 August 2017, 19:00
  2. tablet (android)
    Door falco in forum Games technische problemen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 5 July 2016, 14:17
  3. Android op tablet
    Door berger in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 April 2014, 20:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •