Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71

Discussie: integan&telenet

  1. #1
    kaisersoze
    Gast

    integan&telenet

    Wie kent integan?Woon in sociale woning die 66 jaar oud is (woon er al 14 jaar)blok telt iets van 140 woningen .
    We kunnen geen internet krijgen van telenet!Vandaag brief in de bus van integan(geen spam lol)
    Het kabelnetwerk in dit gebouw is sterk verouderd er werd uitgevoerd in een zogenaammde rijgnetstuctuur(zoek maar op)
    Nu gaat integan nieuw kabelnetwerk aanleggen,zodat we van alle diensten van telenet kunnen gebruik maken!
    Awel dit noem ik echt geld verkwisten!!!Om volgde reden..één binnen 4a6 jaar gaan de blokken tegen grond(als er nog geld is natuurlijk)er komt nieuwbouw,houd in dat ik ergers anders 2 jaar moet gaan wonen,of er blijven als het me aanstaat waar ze me steken
    Reden twee denk niet dat er 30mensen een pc hebben in gans den bouw!We zijn dan maar bij Scarlet(mezelf) of proximus of....
    Er gaat iemand langs komen om het uit teleggen,wel nog geen datum.
    Ga wel echt mijn gedacht zeggen,dat dit project totaal van de pot is gerukt en geen zin heeft!
    Zou dit misschien nieuwe wet zijn ?
    Kaiser
    Laatst gewijzigd door kaisersoze; 6 September 2018 om 22:20

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Ik weet niks van een nieuwe wet hoor
    Zoals jij het hier uitlegt lijkt het inderdaad een gekke investering.
    Zouden ze niet goedkoper een tegemoetkoming doen naar de mensen daar die internet hebben/willen?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb ook zo'n brief gekregen, ze zegden tegen mij dat digitale tv in het gebouw niet mogelijk was omdat de kabel in een rijgnetstructuur is. Het was een technicus van Besix die dat kwam vertellen, en besix werkt voor Integan, die de kabel beheren. Toevallig kende ik al minstens drie personen die digitale tv en internet van telenet hadden en heb hem dat uitgelegd. Ten slotte zou hij het regelen met de syndicus.
    Die rijgnetstructuur dat is eigenlijk één kabel die binnenkomt en bij alle appartementen wordt de kabel afgetapt. Maar alles en iedereen moet dus door die ene kabel, en ik begrijp dat zo iets beperkingen heeft wat betreft capaciteit. Moesten er nog twee appartementen in het gebouw ook digitale tv en internet en telefoon bij telenet wensen kan er misschien een probleem ontstaan en dan krijg je storingen van het beeld of uw internet gaat niet of traag .....
    Om dat te vermijden willen ze nu in het gebouw één kabel trekken per appartement, een afgevaardigde zal eerst een plan komen maken en dan wordt het uitgevoerd als de syndicus zijn toelating geeft hé. Maar van datum weet ik nog niets.
    Ik hoor niets over kosten. Ik weet ook niet of ze gaan moeten graven, boren, .....
    Deze operatie heeft maar zin als de kabel in de straat voldoende capaciteit heeft. En uiteindelijk hopen ze zo meer klanten te kunnen aantrekken.
    Laatst gewijzigd door berger; 6 September 2018 om 23:21

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Je zou dan gaan denken dat het een voordeel is om in een huis te wonen, maar daar komen de aftakkingen toch ook van één kabel langs de straat, dacht ik?
    Oorspronkelijk hadden we enkel aansluiting bij Belgacom en hadden we televisie met een binnenhuisantenne, na enkele jaren internet met inbelverbinding bij Planetinternet. Natuurlijk is de zenderkeuze dan beperkt. Toen er werd besloten om over te stappen naar digitale televisie, moésten we wel iets anders beginnen. Maar, Belgacom had nog geen infrastructuur voor onze regio om digitale televisie te bieden en het zat er de eerste jaren ook niet aan te komen, waardoor we dus overstapten op Telenet, voor zowel tv als telefoon én internet.
    Waar ons verteld wordt dat overstappen een fluitje van een cent is... een fluitje van een flop in elk van die overstappen.
    En wat bij Telenet nog het voordeligste aanbod was, is het nu een maandelijkse kwak omdat we nagenoeg verplicht waren om een pack te kopen.
    Maar qua snelheid kan ik niet echt klagen, ik download ook weinig, het meeste verbruik is in het weekend als kleinzoon op zijn tablet spelletjes speelt.
    Misschien een belangrijk detail, bij de heraanleg van één van onze straten (wij wonen op de hoek) is er een glasvezelkabel gelegd.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    kaisersoze
    Gast
    Blijkbaar ben ik niet alleen,Berger ook zo een brief.(andere firma)
    Met rijgsysteem hebben wij ook TV van telenet,wel zonder zonder rode knop films huren of andere dingen ja dat gaat niet.En geen storingen.Wat je wel kunt voor hebben als iemand de kabel los maakt en je woont erboven dat heb je geen Tv meer !Buur naast mij had dit gedaan(vreemde)vond dat kastje in living maar niks en had het weg gedaan,ja 4/5/6 verdiep hebben weken zonder Tv gezeten!
    Ik hoor niets over kosten. Ik weet ook niet of ze gaan moeten graven, boren, .....
    Deze operatie heeft maar zin als de kabel in de straat voldoende capaciteit heeft
    In brief van integan staat geen kosten!!!Straat zal wel oké zijn ,allez hier toch,al tijd geleden zijn er werken gebeurd..nieuwe verdeelkasten en...
    Denk dat ergers een verplichting is, van de overheid??dat iedereen keuze moet tussen kabel en telefoonlijn ?
    Kaiser

  6. #6
    Geband  
    Geregistreerd
    28 August 2018
    Berichten
    55
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    16 keer in 15 posts
    Die firma is een Antwerpse firma die in opdracht van telenet het glasvezelnetwerk moet uitbreiden.

    https://www2.telenet.be/nl/business/...et-fiber-team/
    Maar daarom betekent het niet dat je moet overstappen naar telenet . Proximus maakt ook gebruik van dat glasvezelnetwerk wat voor , ik weet het juiste percentage niet in handen is van Amerika , maar telenet wel in het bezit is van de meeste aandelen .

  7. #7
    kaisersoze
    Gast
    Met glasvezel zal het niks te maken hebben!
    Gaat over rijgnetstructuur,kun je alleen digitale tv kijken en opnemen van telenet !
    Nu gaan ze een nieuw kabelnet in de bouw aanleggen, zodat we ook als je wil internet kunt nemen van telenet!!
    Aan zullen ze geen klant hebben,blijf lekker bij scarlet en tv bij telenet!
    Kaiser

  8. #8
    kaisersoze
    Gast
    @Berger,
    een afgevaardigde zal eerst een plan komen maken en dan wordt het uitgevoerd als de syndicus zijn toelating geeft hé. Maar van datum weet ik nog niets.
    Weet ook van geen datum!Kan je wel vertellen dat het bij ons very hot item is onder de mensen, en bij jullie?
    Als je iets te weten komt ,hoop ik dat je het hier neerpent!Zal het zeker ook doen.
    Kaiser

  9. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Bij ons liggen ze daar niet wakker van hoor. Iedereen heeft zo'n brief gekregen, de man van Besix heeft de coördinaten van de syndicus, die is verwittigd dat er een vraag zal komen. Er is ook niemand die problemen heeft noch met proximus, noch met telenet. Wachten en we zien wel. Moest er iets gebeuren dan laat ik het wel weten.

  10. #10
    kaisersoze
    Gast
    Echt wakker liggen ze hier ook niet,maar de echte belgen(we zijn in de minderheid) die hier nog wonen zijn wel redelijk oud.
    En die snappen het niet he,dan zeg ben je bij telenet meeste antwoorden nee bij proximus.Ja niks van aantrekken dan.Zijjn bij telenet enkel voor tv ,zeg ik zul je dan films kunnen huren en vooruit kijken en....???
    Maar ik denk wel aan iets , als het toch door gaat word je afgesloten van het oude netrijgnetstructuur.Hopelijk worden we dan gratis terug aangesloten op het nieuwe.Wat denk jij?
    Ben eens gaan piepen bij telenet voor abo internet Internet Fiber 100
    Echt duur vind ik, bij scarlet betaal ik 35€ ook 100 mbps haal 91 lig dicht bij straatcabine!upload ook meer en volume heb ik 500gb!
    Kaiser

  11. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    berger ( 7 September 2018)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Telenet
    Door J.W. in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 14 May 2014, 17:15
  2. Telenet
    Door J.W. in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 9 July 2009, 19:35
  3. Telenet Internet Mono vs. Telenet ExpressNet
    Door Nikolas in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 January 2006, 20:39
  4. telenet
    Door sjatoken in forum Malware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 12 December 2005, 21:17
  5. Telenet voert werken uit aan Mijn Telenet
    Door Dirkske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 May 2005, 21:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •