Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Geek   Clioke16V's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Laakdal
    Berichten
    1.993
    Bedankjes
    348
    Bedankt
    403 keer in 234 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    Damn sorry Timberke ik kan je niet meer verder helpen. Mss zoals Paasat zegt trek ff de IDE kabel van je CD ROm station af > start op en sluit af en dan de IDE kabel terug insteken > normaal zegt die dan nieuwe hardware gevonden.



  2. #12
    freaky005
    Gast

    Re: geen cd dvd station meer

    Welkom in de rare wereld van cdrom heb ook dit probleem gehad en alles geprobeert ook deze links hier had ik gevonden op het net maar ook dit hielp niet en toch is er 1 oplossing die bij mij geholpen heeft namelijk FORMAT

  3. #13
    Gevorderd   timberke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    357
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 20 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    hallo freaky005,dat formatteren wil niet lukken,als ik de windows xp cd insteek flikkert het groene ledje even en dan niks meer helaas,hoe kunt ge dan format doen? als de windows cd insteekt vindt ik ze niet terug via de verkenner,via start uitvoeren ook niks te vinden,cd rom station blijft spoorloos.

  4. #14
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    Timberke, doe even wat Passat zegt, blijft het resultaat hetzelfde dan is de cd-drive helaas naar Sinte Pieter. We hebben hier hetzelfde meegemaakt, van de éne seconde op de andere.
    En verwijt de kids niets, door een cd'tje te branden verwijder je geen bestanden, kom je zelfs niet aan systeeminstellingen. Dus als Passat zijn tip het niet doet, is nieuwkoop de enige oplossing.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #15
    freaky005
    Gast

    Re: geen cd dvd station meer

    kent ge iets van de bios, wanneer je je pc aan legt druk je op del, en wanneer je in je bios bent kies je voor dat de cd rom eerste staat in opstart en ervoor zorgenb dat je xp zeker in je cd rom zit bij voorkeur in je master cd rom en dan de pc opnieuw opstarten en dan zal hij de cd rom lezen en vragen om te boten via cdrom druk je op een toets en de rest doet hij zelf als da nie lukt laat me iets weten

  6. #16
    freaky005
    Gast

    Re: geen cd dvd station meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje
    Timberke, doe even wat Passat zegt, blijft het resultaat hetzelfde dan is de cd-drive helaas naar Sinte Pieter. We hebben hier hetzelfde meegemaakt, van de éne seconde op de andere.
    En verwijt de kids niets, door een cd'tje te branden verwijder je geen bestanden, kom je zelfs niet aan systeeminstellingen. Dus als Passat zijn tip het niet doet, is nieuwkoop de enige oplossing.
    Dat is dan wel raar dat wanneer ik dit ook meemaakte en ik de pc formateerde hij opeens wel weer herkend werk he dus zeker niet te rap zeggen dat er iets kapot is, mijn maat zijn harde schijf was ook "kapot" hij deed niets meer en toen ik deze wilde uit de pc halen en hem wou geven aan mijn maat viel hij uit mijn handen op de grond, resultaat die harde schijf deed het weer en nu een half jaar later werkt hij nog altijd perfect dus zeg niet te rap dat iets kapot is he

  7. #17
    Gevorderd   timberke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    357
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 20 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    hallo freaky005;in het bios vindt ik alleen dit;drive a enabeld drive b none,drive a is normaal diskettestation? drive b zou dan cd rom station moeten zijn? alvast bedankt voor je hulp.

  8. #18
    freaky005
    Gast

    Re: geen cd dvd station meer

    nope niet juist wanneer je in de bios bent moet je op de 2de of derde van de rechter kolom klikken en daar kijk je dan wat er op de eerste boot staat normaal gezien de a drive dan de harde schijf en dan de cd rom dus die moet je wisselen zodoende de cd rom op de eerste plaats staat om te booten en wanneer je dit gedaan hebt niet vergetn op te slaan he. Oh ja je weet toch als je formatteert dat je alles kwijt bent he van op je schijf!?

  9. #19
    Gevorderd   timberke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    357
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    25 keer in 20 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    hallo freaky005,in de bios geraak ik niet in load fail-save defaults en ook niet in load optimized defaults,als ik op enter druk krijg ik een scherm met Y/N drukken om erin te geraken,dat lukt niet. de rest geraak ik wel in,helaas staat daar niks van cd rom.

  10. #20
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts

    Re: geen cd dvd station meer

    Raar, maar had je die bios reset al gedaan? Dan gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Dvd-station leest geen dvd's meer, alleen nog cd-roms
    Door Robbedoeske in forum Opslagmedia
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 23 February 2006, 21:59
  2. Geen geluid meer
    Door geerteken in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 3 November 2005, 00:48
  3. pc geeft geen kik meer
    Door streetfigter in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 7 October 2005, 17:34
  4. Cd-Rom (met DVD) leest geen DVD meer
    Door toon.paulussen in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 August 2005, 22:36
  5. geen beeld meer
    Door Dieter001 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 31 July 2005, 20:03

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •