Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: legaliseren xp pro

  1. #1
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts

    legaliseren xp pro

    De computer van onze club heeft het begeven door wat "wateroverlast" in het lokaal.
    We hebben een andere gekregen van een milde schenker, enkel die heeft er XP pro op staan en is vergeten van die te activeren. Origineel was dat XP home Onze "oude, kapotte" computer kwam van een bureel en heeft wél een licentie voor XP Pro ( sticker op de zijkant ) .
    Vraag is dus. Hoe kan ik de code van de oude in de nieuwe inbrengen zodat die weer legaal word. Als ik op dat popup ding van microsoft klik ( 4 keuzes ) kom 'k altijd op dezelfde webpagina van Ms uit en daar vind ik alleen maar dat de computer aan vervanging toe is wegens geen bescherming meer.
    Terug naar Home is misschien ook een optie. Ik heb nog een originele CD liggen ( met activatiecode, draaid een andere computer op ) maar kan die (legaal) werken met de code die op de zijkant van de "nieuwe computer" staat en wat dan met instellingen en meer want geen CD of DVD van moederbord of andere hardware meer te vinden???

    Graag jullie advies.
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  2. #2
    carfran
    Gast
    Microsoft bied geen ondersteuning meer voor windows XP . Vandaar die mededeling geen bescherming meer.

    Ik heb nog een originele CD liggen ( met activatiecode, draaid een andere computer op ) maar kan die (legaal) werken met de code die op de zijkant van de "nieuwe computer" staat en wat dan met instellingen en meer want geen CD of DVD van moederbord of andere hardware meer te vinden???
    Je kan de activatiecode niet meer gebruiken op een andere computer.
    Voor welke doeleinden word deze computer gebruikt in de club ? Als het alleen maar is om wat te surfen , te e-mailen en eventueel administratieve doeleinden voor de club , installeer er dan een Linux versie op zoals Linux Mint .

    Zit er een CD of DVD lezer/schijver in de computer ?
    Laatst gewijzigd door carfran; 10 January 2015 om 15:34

  3. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Dieseltje (11 January 2015)

  4. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik doe het nu al een een drietal maanden met linux mint en doe daarmee alles wat ik vroeger deed op windowscomputers.
    Eerlijk gezegd, de installatie kan wel een beetje stress meebrengen, je doet dat niet alle dagen he. Vraag gerust hulp.
    Mijn oude windows xp gebruik ik nu en dan nog gewoon om te wachten op die beloofde virussen, zelfs dat lukt niet!

  5. #4
    kaisersosee
    Gast
    Hoe kan ik de code van de oude in de nieuwe inbrengen zodat die weer legaal word.
    Waar of niet waar?Al gelezen als je telefoneert naar MS,zegt heb nieuw moederbord geïnstalleerd ,dat het aanvaard word.
    mvg

  6. #5
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.186
    Bedankjes
    16.877
    Bedankt
    17.678 keer in 7.888 posts
    Via onderstaande link krijg je de officiële procedure die Microsoft hiervoor voorschrijft.
    http://support2.microsoft.com/kb/321636/nl
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. #6
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts

    Cool

    De mededeling geeft aan dat er een illegale software van microsoft op de computer gebruikt word.
    Vermits de office 2007 die erop staat volledig legaal is ( zelf opgezet ) en het bericht er voorheen ook al op verscheen moet het wel de windows XP Prof. zijn. od de computerkast staat tenander aangegeven dat hij met de Home versie legaal is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carfran Bekijk bericht
    Zit er een CD of DVD lezer/schijver in de computer ?
    Ja, die zit erop. De computer word enkel gebruikt om powerpointjes, exel-lijsten van uitslagen bij te houden en het nodige drukwerk voor de club (Word, Exel en Powerpoint) . Internet? Surfen? Zoooo rijk is dat clubke niet dat we ons dat kunnen permitteren.
    'k Ga de werkwijze die Obsessed aangeeft eens testen en anders op zoek naar een cd van XP pro en de hele zaak opnieuw installeren. 'n Code voor pro heb ik van de oude computer, da's dan weer legaal. Moet ik alleen de hoek van de kast afknippen en op de "nieuwe" plakken , die sticker wil niet lossen!!
    Allemaal bedankt voor 't meedenken. Andere raad nog steeds welkom.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 11 January 2015 om 18:44
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  8. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieseltje Bekijk bericht
    De mededeling geeft aan dat er een illegale software van microsoft op de computer gebruikt word.
    Vermits de office 2007 die erop staat volledig legaal is ( zelf opgezet ) en het bericht er voorheen ook al op verscheen moet het wel de windows XP Prof. zijn. od de computerkast staat tenander aangegeven dat hij met de Home versie legaal is.


    Ja, die zit erop. De computer word enkel gebruikt om powerpointjes, exel-lijsten van uitslagen bij te houden en het nodige drukwerk voor de club (Word, Exel en Powerpoint) . Internet? Surfen? Zoooo rijk is dat clubke niet dat we ons dat kunnen permitteren.
    'k Ga de werkwijze die Obsessed aangeeft eens testen en anders op zoek naar een cd van XP pro en de hele zaak opnieuw installeren. 'n Code voor pro heb ik van de oude computer, da's dan weer legaal. Moet ik alleen de hoek van de kast afknippen en op de "nieuwe" plakken , die sticker wil niet lossen!!
    Allemaal bedankt voor 't meedenken. Andere raad nog steeds welkom.
    Die code is enkel legaal op uw oude pc, niet op de gekregen pc met origineel XP home op.
    J.W.
    Google is uw vriend

  9. #8
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Die "oude" is overleden....... als ik dan die code gebruik wat is daar dan illegaal aan ??? Word maar op 1 computer gebruikt.

    Als 't alleen om die sticker gaat....... 'k Zal me daar eens een uurtje rustig voorzetten met de haardroger, ben er zeker van dat 'em direct daarna op die andere kast past (en plakt) !! Is het dan weer wél legaal??
    Probeer dan al eens juist bezig te zijn.


    Probleem is opgelost. De vorige eigenaar heeft z'n installatie-cd's weergevonden. Terug naar XP Home edition.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 11 January 2015 om 21:39 Reden: telefoontje gekregen
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  10. #9
    kaisersosee
    Gast
    Als 't alleen om die sticker gaat....... 'k Zal me daar eens een uurtje rustig voorzetten met de haardroger, ben er zeker van dat 'em direct daarna op die andere kast past (en plakt)
    Waar om moet die sticker geplakt worden???Kan verkeerd zijn,denk dat jullie club niet op internet komt,klopt dit?Dat pc dan legaal is of niet ,ja speelt geen rol,als hij maar werkt,en je Word en....kunt gebruiken ok,dan zeker.
    mvg

  11. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieseltje Bekijk bericht
    Die "oude" is overleden....... als ik dan die code gebruik wat is daar dan illegaal aan ??? Word maar op 1 computer gebruikt.

    Als 't alleen om die sticker gaat....... 'k Zal me daar eens een uurtje rustig voorzetten met de haardroger, ben er zeker van dat 'em direct daarna op die andere kast past (en plakt) !! Is het dan weer wél legaal??
    Probeer dan al eens juist bezig te zijn.


    Probleem is opgelost. De vorige eigenaar heeft z'n installatie-cd's weergevonden. Terug naar XP Home edition.
    Een OEM-versie mag enkel op de originele pc gebruikt worden.

    Als u toch een geldige sticker moest gehad hebben voor meerdere pc's, waarom hebt u dan die code niet gebruikt om XP pro op die gekregen pc te activeren????
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. XP home wordt XP pro
    Door HMa in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 June 2005, 17:56
  2. firewall Zone alarm Pro
    Door reddevel in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 May 2005, 11:44
  3. hitman pro versie 2.0.12
    Door fatje in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 25 May 2005, 20:04

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •